Miten säilytät irtokarkkeja kotona? Omassa pussissaan vai kaadatko johonkin rasiaan?
Itse oon säilyttänyt omassa paperipussissaan (välillä on useempikin paperipussi vierrkläin kun tarjouksesta tulee ostettua. Niitä sitten yhdistelen keskenään.), mutta oon miettinyt, että säilyiskö ne paremmin jos kaatais johonkin muovirasiaan tjs. 🤔
Miten teillä säilytetään irtokarkit vai säilytetäänkö mitenkään? Meneekö suoraan vatsaan?
Kommentit (24)
En missään, koska en osta irtokarkkeja.
Pussissa ja syön heti en niitä jemmaile
Ei ne ehdi mihinkään säilytykseen. Syön ne jo kotimatkalla... siksi en ostakaan karkkia ikinä, hirveä sokerikoukku ja ahdistus taustalla. Nauttikaa te, jotka kohtuudella voitte :)
Vierailija kirjoitti:
Irtokarkit? Oletko 10 v?
Juu, en oo. Mutta kyllä meiltä 10 vuotiaskin kotoa löytyy. Älä huoli. 😅 Ap
Johonkin nättiin kippoon ja olohuoneen pöydälle. Riittää päiväkausiksi.
Syödään heti katsotaan TV . Mutta useimmin kyllä valmiit mix pussit . Laivalta tuotua englannin lakua. Kilon paketteja.
Ostetaan vain sen verran, mitä syödään.
Kannellisessa lasipurkissa, ei ne kyllä siellä kauaa kerkeä olemaan kun mieheni on oikea sokerihiiri ja napsii sieltä karkkeja pitkin päivää.
Kaadan kurkusta alas, sieltä se liikkuu vatsan seutuville ennen kuin poistuu suolta pitkin luikerrellen Poseidonin hellään huomaan.
Tärkeä kysymys! Pitää ihan miettiä! 🤔
Ne on syöty jo ennen kuin on päästy kaupasta kotiin.
Piilotan vaimolta.....sinne sun tänne!Oispa omat karkit.Aina se ne löytää.. :D
En osta irtokarkkeja. Joskus 90-luvulla nuorena ostin, mutta silloinkaan en ostanut niin hirveitä määriä että niistä olisi säilytykseen jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
En osta irtokarkkeja. Joskus 90-luvulla nuorena ostin, mutta silloinkaan en ostanut niin hirveitä määriä että niistä olisi säilytykseen jäänyt.
Kymmenellä pennillä Merkkareita... markalla lakritsanauhaa...kolmellakymmenellä pennillä vaahtotatteja...
On joillain ongelmat. Ostavat lasten klähmimiä ja jopa syömiä karkkeja, vieläpä monta pussia, ja miettivät säilytystä.
Omassa pussissaan, jonka laitan puolen litran minigrippiin, jotta pohjasta väkisinkin vuotavat sokerit ei ole joka paikassa. Joskus tulee ahnehdittua irtokarkkihyllyllä ja ei mahdukaan puolen litran minigrippiin vaan tarvii litran vetoisen. Minigrippi on siitäkin kiva, että saa ilmatiiviisti suljettua, niin vaahtokarkit ei kuivahda. Ja kyllä, yksi irtokarkkipussi riittää helposti viikoksi.
En mä säilytä mä syön ne.