Montako kertaa viitsisit laittaa viestiä jos siihen ei koskaan vastata?
Kyseessä siis tuttu nuori. Yli 15, alle 18 vuotias. Laitan välillä WhatsApp viestiä mutta kyseinen nuori ei koskaan vastaa mitään. Noin muutoin kyllä juttelee kun näemme muutamia päiviä kuukaudessa. alkanut tuntumaan turhalta tuollainen viestin laittaminen vaikka tarkoitus onkin vain pitää yhteyttä nuoreen. Jos vastaisi edes OK tai pelkkä hymiö niin asia olisi eri, mutta on ikään kuin en olisi koskaan viestiä laittanutkaan. Ja kyllä, viestit menee perille ja hän lukee ne.
Onko tällainen yleistä Nykynuorisolla?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?
Minua taas ihmetyttää että eikö aikuiset ihmiset osaa enää ? Selkeästi aloituksessa lukee että jutellaan normaalisti kun nähdään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?
Minua taas ihmetyttää että eikö aikuiset ihmiset osaa enää ? Selkeästi aloituksessa lukee että jutellaan normaalisti kun nähdään
Siis eivätkö aikuiset ihmiset osaa enää lukea. Jostain syystä puhelimen on aivan pakko poistaa tärkeitä sanoja joita ilman tekstissä ei ole enää mitään järkeä🤷
Tuttu nuori? Tajuatko että sitä ei selvästi kiinnosta? Lopeta nyt tuollainen toisen ihmisen häiritseminen heti.
Onko siis kummilapsi? Veljenpoika?
Kyllä käytöstapoja sopii edellyttää.
Mutta jos oot joku stalkkeri, niin ei kai sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu nuori? Tajuatko että sitä ei selvästi kiinnosta? Lopeta nyt tuollainen toisen ihmisen häiritseminen heti.
No näin minä juuri ajattelin kyllä tehdä😁
Moni vain on sitä mieltä kuten minäkin olen ennen ollut että kun lapsista tulee nuoria niin heihin kannattaisi silti tuttujen aikuisten pitää yhteyttä ettei tulisi sitten sitä vieraantumista. Mutta tosiaan liika on kyllä liikaa. Kyllä minut laitettiin kiittämään lahjasta tai kortista ja vastaamaan yhteydenottoihin kun olin lapsi ja nuori.
Ap
Tämä. Sama, jos henkilö vastaa vain joskus ja vain osaan viestistä, tai ei jopa ymmärrä viestiä...
Kuinka paljon sulla oikein on asiaa, jos juttelette jo muutaman kerran kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon sulla oikein on asiaa, jos juttelette jo muutaman kerran kuukaudessa?
Hän esimerkiksi loukkasi jalkansa joten kysyin miten hänellä menee jalan kanssa. Ei vastausta. Jos laitan hyvää joulua tai hyvää juhannusta viestin, ei vastausta. Eli ihan normaalia yhteydenpitoa ei edes kuukausittaista.
Ap
Ap häiriköi, vaikka vastausta ei tule.
Tuo on melko yleistä ihan aikuisillakin.
Usein niistä kuuluu muutaman kuukauden kuluttua kun ovat vailla jotain apua tai ei löytynyt nyt muuta seuraa.
Et kuulosta kohtuuttomalta. Kyllä nyt tärkeimpiin viesteihin pitäisi vastata. Eri asia, jos jatkuvasti pommitat jotain tätijuttuja.
No minäkin laitan ehkä kaksi kertaa vuodessa viestiä kummitytölle mutta ehkä kerran tulee vastaus. Hän on kuitenkin jo yli 20 vuotias. Kiinnostais kysellä opiskeluista mutta eipä tuo viitsi vastata. Sitten harvoin kun nähdään niin sanoo että soitellaan ja pidetään yhteyttä. Mutta eipä siinä, lämpimikseen taitaa lupailla. En minä enää jaksa yrittää. Teininä ei koskaan vastannut mihinkään viesteihin. Nuoret elää omassa kuplassaan. Ei vanhat kiinnosta ennen kuin haudan äärellä.
teini literally servannut ap:n legit 47
Vierailija kirjoitti:
No minäkin laitan ehkä kaksi kertaa vuodessa viestiä kummitytölle mutta ehkä kerran tulee vastaus. Hän on kuitenkin jo yli 20 vuotias. Kiinnostais kysellä opiskeluista mutta eipä tuo viitsi vastata. Sitten harvoin kun nähdään niin sanoo että soitellaan ja pidetään yhteyttä. Mutta eipä siinä, lämpimikseen taitaa lupailla. En minä enää jaksa yrittää. Teininä ei koskaan vastannut mihinkään viesteihin. Nuoret elää omassa kuplassaan. Ei vanhat kiinnosta ennen kuin haudan äärellä.
Ei edes teininä vastannut, ja sinä jatkat?
Tekstari on vähän kuin tämän ajan postikortti.
Nuoret lukee ne. Jotkut heittää roskiin. Toiset säästää joku promille voi vastata. Varsinkin jos siitä hyötyy jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?
Minua taas ihmetyttää että eikö aikuiset ihmiset osaa enää ? Selkeästi aloituksessa lukee että jutellaan normaalisti kun nähdään
Lapsi saattaa livenä vastailla vaan myös siksi että aikuisen energia on painostava eikä uskalla olla vastaamatta. Ovatko tapaamiset siis vapaaehtoisia?
Vierailija kirjoitti:
No minäkin laitan ehkä kaksi kertaa vuodessa viestiä kummitytölle mutta ehkä kerran tulee vastaus. Hän on kuitenkin jo yli 20 vuotias. Kiinnostais kysellä opiskeluista mutta eipä tuo viitsi vastata. Sitten harvoin kun nähdään niin sanoo että soitellaan ja pidetään yhteyttä. Mutta eipä siinä, lämpimikseen taitaa lupailla. En minä enää jaksa yrittää. Teininä ei koskaan vastannut mihinkään viesteihin. Nuoret elää omassa kuplassaan. Ei vanhat kiinnosta ennen kuin haudan äärellä.
No ei kiinnosta sillonkaan. Ette osaa käyttäytyä. Isoisä esim. lähettää rahaa, mutta alkaa puhumaan jostain kirjoista missä naisia r aiskataan. Kivoja isovanhempia varmaan ihan mielellään tapaakin, ei tuollaisia hulluja.
Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?