Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa viitsisit laittaa viestiä jos siihen ei koskaan vastata?

Vierailija
16.06.2026 |

Kyseessä siis tuttu nuori. Yli 15, alle 18 vuotias. Laitan välillä WhatsApp viestiä mutta kyseinen nuori ei koskaan vastaa mitään. Noin muutoin kyllä juttelee kun näemme muutamia päiviä kuukaudessa.  alkanut tuntumaan turhalta tuollainen viestin laittaminen vaikka tarkoitus onkin vain pitää yhteyttä nuoreen. Jos vastaisi edes OK tai pelkkä hymiö niin asia olisi eri, mutta on ikään kuin en olisi koskaan viestiä laittanutkaan. Ja kyllä, viestit menee perille ja hän lukee ne.

Onko tällainen yleistä Nykynuorisolla? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?

Vierailija
2/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?

Minua taas ihmetyttää että eikö aikuiset ihmiset osaa enää ? Selkeästi aloituksessa lukee että jutellaan normaalisti kun nähdään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?

Minua taas ihmetyttää että eikö aikuiset ihmiset osaa enää ? Selkeästi aloituksessa lukee että jutellaan normaalisti kun nähdään

Siis eivätkö aikuiset ihmiset osaa enää lukea. Jostain syystä puhelimen on aivan pakko poistaa tärkeitä sanoja joita ilman tekstissä ei ole enää mitään järkeä🤷‍

Vierailija
4/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nuori? Tajuatko että sitä ei selvästi kiinnosta? Lopeta nyt tuollainen toisen ihmisen häiritseminen heti. 

Vierailija
5/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kummilapsi? Veljenpoika?

Kyllä käytöstapoja sopii edellyttää. 

Mutta jos oot joku stalkkeri, niin ei kai sitten mitään.

Vierailija
6/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu nuori? Tajuatko että sitä ei selvästi kiinnosta? Lopeta nyt tuollainen toisen ihmisen häiritseminen heti. 

No näin minä juuri ajattelin kyllä tehdä😁

Moni vain on sitä mieltä kuten minäkin olen ennen ollut että kun lapsista tulee nuoria niin heihin kannattaisi silti tuttujen aikuisten pitää yhteyttä ettei tulisi sitten sitä vieraantumista. Mutta tosiaan liika on kyllä liikaa. Kyllä minut laitettiin kiittämään lahjasta tai kortista ja vastaamaan yhteydenottoihin kun olin lapsi ja nuori.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Sama, jos henkilö vastaa vain joskus ja vain osaan viestistä, tai ei jopa ymmärrä viestiä...

Vierailija
8/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sulla oikein on asiaa, jos juttelette jo muutaman kerran kuukaudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sulla oikein on asiaa, jos juttelette jo muutaman kerran kuukaudessa?

Hän esimerkiksi loukkasi jalkansa joten kysyin miten hänellä menee jalan kanssa. Ei vastausta. Jos laitan hyvää joulua tai hyvää juhannusta viestin, ei vastausta. Eli ihan normaalia yhteydenpitoa ei edes kuukausittaista. 

Ap

Vierailija
10/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦧

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap häiriköi, vaikka vastausta ei tule.

Vierailija
12/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on melko yleistä ihan aikuisillakin. 

Usein niistä kuuluu muutaman kuukauden kuluttua kun ovat vailla jotain apua tai ei löytynyt nyt muuta  seuraa. 

Vierailija
14/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta kohtuuttomalta. Kyllä nyt tärkeimpiin viesteihin pitäisi vastata. Eri asia, jos jatkuvasti pommitat jotain tätijuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin laitan ehkä kaksi kertaa vuodessa viestiä kummitytölle mutta ehkä kerran tulee vastaus. Hän on kuitenkin jo yli 20 vuotias. Kiinnostais kysellä opiskeluista mutta eipä tuo viitsi vastata. Sitten harvoin kun nähdään niin sanoo että soitellaan ja pidetään yhteyttä. Mutta eipä siinä, lämpimikseen taitaa lupailla. En minä enää jaksa yrittää. Teininä ei koskaan vastannut mihinkään viesteihin. Nuoret elää omassa kuplassaan. Ei vanhat kiinnosta ennen kuin haudan äärellä.

Vierailija
16/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini literally servannut ap:n legit 47

Vierailija
17/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäkin laitan ehkä kaksi kertaa vuodessa viestiä kummitytölle mutta ehkä kerran tulee vastaus. Hän on kuitenkin jo yli 20 vuotias. Kiinnostais kysellä opiskeluista mutta eipä tuo viitsi vastata. Sitten harvoin kun nähdään niin sanoo että soitellaan ja pidetään yhteyttä. Mutta eipä siinä, lämpimikseen taitaa lupailla. En minä enää jaksa yrittää. Teininä ei koskaan vastannut mihinkään viesteihin. Nuoret elää omassa kuplassaan. Ei vanhat kiinnosta ennen kuin haudan äärellä.

Ei edes teininä vastannut, ja sinä jatkat?

Vierailija
18/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari on vähän kuin tämän ajan postikortti. 

Nuoret lukee ne. Jotkut heittää roskiin. Toiset säästää joku promille voi vastata. Varsinkin jos siitä hyötyy jotain. 

Vierailija
19/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko puhua sen nuoren kanssa? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa puhua yhtään mistään tai opettaa mitään asioita?

Minua taas ihmetyttää että eikö aikuiset ihmiset osaa enää ? Selkeästi aloituksessa lukee että jutellaan normaalisti kun nähdään

Lapsi saattaa livenä vastailla vaan myös siksi että aikuisen energia on painostava eikä uskalla olla vastaamatta. Ovatko tapaamiset siis vapaaehtoisia?

Vierailija
20/27 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäkin laitan ehkä kaksi kertaa vuodessa viestiä kummitytölle mutta ehkä kerran tulee vastaus. Hän on kuitenkin jo yli 20 vuotias. Kiinnostais kysellä opiskeluista mutta eipä tuo viitsi vastata. Sitten harvoin kun nähdään niin sanoo että soitellaan ja pidetään yhteyttä. Mutta eipä siinä, lämpimikseen taitaa lupailla. En minä enää jaksa yrittää. Teininä ei koskaan vastannut mihinkään viesteihin. Nuoret elää omassa kuplassaan. Ei vanhat kiinnosta ennen kuin haudan äärellä.

No ei kiinnosta sillonkaan. Ette osaa käyttäytyä. Isoisä esim. lähettää rahaa, mutta alkaa puhumaan jostain kirjoista missä naisia r aiskataan. Kivoja isovanhempia varmaan ihan mielellään tapaakin, ei tuollaisia hulluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan