Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koneessa on mahdollisuus kallistaa penkkiä taaksepäin, matkustajalla on siihen täysi oikeus kysymättä takana olevalta matkustajalta. Turhaa on ärsyyntyä penkin kallistamisesta. Onneksi Ryanairin koneissa penkkejä ei voi kallistaa.
Ei ole. Missään laissa tai säännössä ei sanota niin.
Missään laissa tai säännöissä ei sanota, ETTEI penkkiä saisi kallistaa. Ainoastaan ruokailun aikana pitää penkki olla pystyasennossa.
Edelleen, jos takana istuva sanoo että se ei käy, se ei käy.
Älä viitsi jankata.
Penkkiä toki saa kallistaa esimerkiksi nukkuessaan pitkällä lennolla. Pystyasennossa sen tulee olla esimerkiksi tarjoilun aikana, muistuttaa Finnairin chief purser Sanna Moisio.
– Jos ruokatarjoilu on käynnissä, silloin pyydämme kaikkia nostamaan selkänojat ylös. Jos joku on nukkumassa, voimme vähän herätellä. Näin siksi, että kaikilla olisi hyvä tila syödä ja vältytään siltä, että ruoka tai juoma läikkyisi syliin, koska väli on ahdas, Moisio sanoo.
Kun tarjoilua ei ole, jokaisella matkustajalla on oikeus laittaa selkänojansa alas.
Penkin kallistus voi pahimmillaan hajottaa takana istuvan läppärin.
Jos minun työn tekemiseni estyy siksi, että edellä istuvan pitäisi saada röhnöttää tuolissaan, kutsun henkilökunnan paikalle, selitän asian ja he panevat niskoittelijan ruotuun.
Hohhoijaa, sinä ja sinun läppärisi. :D Jos olet olevinaan niiiiiin tärkeä työntekijä että lennolla on pakko istua läppärin kanssa niin hanki lippu business luokkaan äläkä terrorisoi muita matkustajia!
Kusivaipsn pitäjän tulee pitää huoli,ettei haju leviä vieressäistujan nenään.
Pitkille lentomatkoille lähtijän tulisi varoa etukäteen rikkipitoisten ruokien syömistä niin ei tarvitsisi kärsiä lennolla ilmavaivoista. Paineenvaihtelut lentokoneessa varmaan lisäävät myös piereskelyä koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pierut
Pierujen hajuun voi kouluttautua haistelemalla omiaan. Silloin ei piereskelijoiden hajut koneessa haittaa.
Olen tätä keskustelua lukiessani yrittänyt miettiä olenko koskaan häiriintynyt toisten pieruista lentokoneessa. En kyllä keksi kertaakaan, että olisin edes haistanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kännykän äänet vitu ttaa. Minkälainen debiili ei ymmärrä käyttää kuulokkeita? Nytkin matkustan parhaillaan Onnibussissa ja koko bussi saa nauttia jonkun kyrvän pelaamisesta ja videoulinoista. Toivottavasti kestän Turkuun saakka enkä käy lyömässä nyrkillä naamaan.
Kävisin sanomassa, että kaikki muut on nyt sitä mieltä, että loppuu tuo meteli tai jäät seuraavalle pysäkille pelaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pierut
Pierujen hajuun voi kouluttautua haistelemalla omiaan. Silloin ei piereskelijoiden hajut koneessa haittaa.
Olen tätä keskustelua lukiessani yrittänyt miettiä olenko koskaan häiriintynyt toisten pieruista lentokoneessa. En kyllä keksi kertaakaan, että olisin edes haistanut mitään.
Ilmavaivat pahenee lentäessä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Kysypä vaikka lentoemänniltä onko ookoo? Sitten sitä paskavaippaa vielä tyrkytetään heille roskikseen hoidettavaksi, hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Velat on niin lyhytpinnaisia, että kaikki lapsiin liittyvä inhottaa ja ärsyttää. Kannattaisi muistaa että he ovat itsekin sitä hoivaa ja mm. vaipan vaihtoja tarvinneet ja tarvitsevat myöhemminkin, jos vanhoiksi elää saavat. Kasvattakaa vähän suvaitsevaisuutta. Maailmaan mahtuu pissaa, kakkaa, pieruja, leijoja, meteliä ja kaikkea muutakin.
Ihan tasan tarkkaan mun vanhemmille ei olis tullut mieleenkään moinen, ja ihan tasan tarkkaan en myöskään, jos vanhuksena siihen pisteeseen joudun, tule vaihdattamaan vaippojani lentokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni lentokoneen vessassa on aika vaikeeta vaipan vaihto. Onko siellä mitään tasoakaan edes? Sitä paitsi niihin on aina jonon ja ne on siivottomia
Se että se vaivan vaihto on vaikeaa vessassa oikeuttaa sinut pakottamaan sen koko lentokoneen haistelemaan sinun vauvan löyhkääviä paskoja?
Ja sitten ihmetellään miksi ollaan niin lapsiperhevihamielisiä...
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin liikuttavaa kun lomalennoilla pyörivät ruikuttaa täällä matkustamisen vaikeutta. Yrittäisittekö tajuta että jotkut joutuu lentämään työn puolesta moninkertaiset määrät ja sietämään teidän "mulla on oikeus"-temppuiluita. Monta tuntia Kanarialle! Vielä enempi Thaimaaseen! Ja Dubai!! Pitää saada maata turistiluokassa!! Vauvan kakka tuoksahtaa, jalkahikeä ja hyppykuppaa ja joku kymmenestä nyssäkästä ei mahdukaan yläpuolisiin lokeroihin!
Riippuu onko se Thaimaan lento päiväento vai yölento, ja kumman maan aikataulussa eletään. Aika monellahan matka jatkuu myös Bangkokista eteenpäin, joten unikin voi olla tarpeen. Itse suosin Aasian lennoilla Singaporen reittiä, koska siinä yleensä kaikki nukkuvat. Työmatkalla on kuitenkin tärkeää, että on perillä pirteä. T. työn puolesta lentävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Kysypä vaikka lentoemänniltä onko ookoo? Sitten sitä paskavaippaa vielä tyrkytetään heille roskikseen hoidettavaksi, hyi helvetti.
Mitäpä sitten? Henkilökunta auttaa kyllä, se on niiden työtä. Veikkaan että tekevät mieluummin sen kuin koskivat nippusiteitä juopuneena raivopään ranteisiin tai kantavat lisää viinaa lomalentäjille.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin liikuttavaa kun lomalennoilla pyörivät ruikuttaa täällä matkustamisen vaikeutta. Yrittäisittekö tajuta että jotkut joutuu lentämään työn puolesta moninkertaiset määrät ja sietämään teidän "mulla on oikeus"-temppuiluita. Monta tuntia Kanarialle! Vielä enempi Thaimaaseen! Ja Dubai!! Pitää saada maata turistiluokassa!! Vauvan kakka tuoksahtaa, jalkahikeä ja hyppykuppaa ja joku kymmenestä nyssäkästä ei mahdukaan yläpuolisiin lokeroihin!
Vaikutat aika ylimieliseltä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Velat on niin lyhytpinnaisia, että kaikki lapsiin liittyvä inhottaa ja ärsyttää. Kannattaisi muistaa että he ovat itsekin sitä hoivaa ja mm. vaipan vaihtoja tarvinneet ja tarvitsevat myöhemminkin, jos vanhoiksi elää saavat. Kasvattakaa vähän suvaitsevaisuutta. Maailmaan mahtuu pissaa, kakkaa, pieruja, leijoja, meteliä ja kaikkea muutakin.
Ihan tasan tarkkaan mun vanhemmille ei olis tullut mieleenkään moinen, ja ihan tasan tarkkaan en myöskään, jos vanhuksena siihen pisteeseen joudun, tule vaihdattamaan vaippojani lentokoneeseen.
Katsotaan kunhan vanhenet. Voi hyvin olla että katsot oikeudeksesi saada reissata vaipoissasi ja pyörätuoleissasi ja saada erikoiskohtelua, koska olet ainakin yhtä tasa-arvoinen kuin muutkin, ellet suorastaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin liikuttavaa kun lomalennoilla pyörivät ruikuttaa täällä matkustamisen vaikeutta. Yrittäisittekö tajuta että jotkut joutuu lentämään työn puolesta moninkertaiset määrät ja sietämään teidän "mulla on oikeus"-temppuiluita. Monta tuntia Kanarialle! Vielä enempi Thaimaaseen! Ja Dubai!! Pitää saada maata turistiluokassa!! Vauvan kakka tuoksahtaa, jalkahikeä ja hyppykuppaa ja joku kymmenestä nyssäkästä ei mahdukaan yläpuolisiin lokeroihin!
Vaikutat aika ylimieliseltä ihmiseltä.
"Minä minä minä lennän neljä kertaa vuodessa lomille joten minulla on oikeus valittaa kaikesta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.
Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana.
Me ollaan näitä kauheita reissavia lapsiperheitä. Meillä on olkalaukku, jossa on kaikki mitä lennon aikana voi tarvita: piirrustustavikkeita, vedet ja naposteltavat, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet lapselle, pehmolelut, 1-2 pientä kirjaa (ennen oli myös vaippapussi, korvikkeet ja maitopullot). Extra-paikoilla nousun ja laskun ajan laukut on pakko laittaa ylähyllyille, mutta nousun jälkeen lasketaan lattialle.
Siellä ylähyllyllä on vetolaukku jossa on lapselle lisää vaihtovaatteita, omat vaihtovaatteet, sekä kirjoja ja lisäpuuhia (ja ennen niitä vaippoja vielä lisää). Otettiin sieltä sitten tarvittaessa kirjaa tai vaippoja.
Pitäisikö vain kieltää lentäminen kaikilta ihan kokonaan kun kaikki on niin kauheaa ja ärsyttävää. Tai nukuttaa kaikki niinkuin Fifth Element leffassa :D
Olen matkustanut lapsen kanssa ihan pienestä saakka paljon ja jotenkin ollaan aina selvitty ilman tuollaista showta ja tavaramäärää. Kuulostat siltä, että teet hirveän show’n itsestäsi ja perheestäsi siellä lentokoneessa.
Ja vaipanvaihto näyttävästi siinä penkillä.
No älä katso. Siihen menee minuutti.
Ai sun mielestä ookoo vaihtaa vaippa penkillä, varmaan ketään ei häiritse?
On ookoo jos ei ole muuta sopivaa paikkaa. Kokeneelta vanhemmalta se sujuu nopsasti jos ei tarvita akrobatiaa.
Velat on niin lyhytpinnaisia, että kaikki lapsiin liittyvä inhottaa ja ärsyttää. Kannattaisi muistaa että he ovat itsekin sitä hoivaa ja mm. vaipan vaihtoja tarvinneet ja tarvitsevat myöhemminkin, jos vanhoiksi elää saavat. Kasvattakaa vähän suvaitsevaisuutta. Maailmaan mahtuu pissaa, kakkaa, pieruja, leijoja, meteliä ja kaikkea muutakin.
Ihan tasan tarkkaan mun vanhemmille ei olis tullut mieleenkään moinen, ja ihan tasan tarkkaan en myöskään, jos vanhuksena siihen pisteeseen joudun, tule vaihdattamaan vaippojani lentokoneeseen.
Paree olla vannomatta 😂🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koneessa on mahdollisuus kallistaa penkkiä taaksepäin, matkustajalla on siihen täysi oikeus kysymättä takana olevalta matkustajalta. Turhaa on ärsyyntyä penkin kallistamisesta. Onneksi Ryanairin koneissa penkkejä ei voi kallistaa.
Ei ole. Missään laissa tai säännössä ei sanota niin.
Missään laissa tai säännöissä ei sanota, ETTEI penkkiä saisi kallistaa. Ainoastaan ruokailun aikana pitää penkki olla pystyasennossa.
Edelleen, jos takana istuva sanoo että se ei käy, se ei käy.
Älä viitsi jankata.
Penkkiä toki saa kallistaa esimerkiksi nukkuessaan pitkällä lennolla. Pystyasennossa sen tulee olla esimerkiksi tarjoilun aikana, muistuttaa Finnairin chief purser Sanna Moisio.
– Jos ruokatarjoilu on käynnissä, silloin pyydämme kaikkia nostamaan selkänojat ylös. Jos joku on nukkumassa, voimme vähän herätellä. Näin siksi, että kaikilla olisi hyvä tila syödä ja vältytään siltä, että ruoka tai juoma läikkyisi syliin, koska väli on ahdas, Moisio sanoo.
Kun tarjoilua ei ole, jokaisella matkustajalla on oikeus laittaa selkänojansa alas.
Penkin kallistus voi pahimmillaan hajottaa takana istuvan läppärin.
Jos minun työn tekemiseni estyy siksi, että edellä istuvan pitäisi saada röhnöttää tuolissaan, kutsun henkilökunnan paikalle, selitän asian ja he panevat niskoittelijan ruotuun.
Hohhoijaa, sinä ja sinun läppärisi. :D Jos olet olevinaan niiiiiin tärkeä työntekijä että lennolla on pakko istua läppärin kanssa niin hanki lippu business luokkaan äläkä terrorisoi muita matkustajia!
Sellainen huomio että projektityöläisiä on paljon, he joutuvat matkustamaan paljon ja tekevät työtä paljon, mutta kulut on nykyisin kiristetty niin tiukalle, ettei bisneksessä lennellä kuten takavuosina. Paitsi ehkä virkamiehet ja EU-poliitikot.
Yhtä hyvin kaikki te lomalentelijät voisitte lisätä luksusta reissuihinne ja ostaa sen ykkösluokan tiketin, ettei tarvitse karjaluokan reissaajista piitata.
Vastamelukuulokkeet korviin, unimaski silmille ja pyykkipojat nenään, there, problems solved!!
Mä olen lentänyt elämäni aikana satoja kertoja enkä ole törmännyt esim. juoppoihin koneessa kuin ehkä kerran pari. Liittyykö ne lomalentoihin vai missä niitä tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lentänyt elämäni aikana satoja kertoja enkä ole törmännyt esim. juoppoihin koneessa kuin ehkä kerran pari. Liittyykö ne lomalentoihin vai missä niitä tapaa?
Kohta 40v aina tasaisin väliajoin "lomalennolla" mennyt (nykyään useimmiten "lomalennot" lennetään reittilennoilla) enkä muista että koskaan olisin häiriintynyt "juopoista". Voisin kuvitella että esim. jostain lätkäkisoista palaavien lennolla onkin mökää - varsinkin taannoin kun oltiin olutmaassa ja Suomi pärjäsi.
Mikä helvetti sinä olet olevinasi muita käskyttämään. Sillä takapenkin tyypillä ei ole mitään käskemisvaraa yhtään mihinkään mitä etupenkillä oleva tekee. Selkänojan SAA LASKEA. Piste.