Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?

Vierailija
16.06.2026 |

1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.

2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.

Kommentit (842)

Vierailija
821/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun edessä istuva kääntää penkin niin alas kuin mahdollista ihan lyhyilläkin lennoilla. Ymmärrän pitkät lennot, jos haluaa nukkua, mutta jos lennät keskellä päivää Helsingistä Tukholmaan, miksi?

Totta. Ja vielä ahtaissa koneissa, mitkä on tarkoitettu lyhyille päivälennoille.

Minua ärsyttää kaltaisesi tyhmät ihmiset, jotka ei tajua, että jollekin toiselle se lyhyt päivälento voi olla osa pitkää matkaa. Jos tulee jostain toiselta puolen maapalloa niin se lyhyt päivälento joltain Euroopan kentältä Helsinkiin on vain se viimeinen lento sillä matkalla, joka on jo kestänyt toista vuorokautta. Siinä vaiheessa ihan kuka tahansa on jo väsynyt. Tietäisit, jos itse joutuisit matkustamaan pitkiä matkoja. Ainahan pitkällä matkalla ei ole ainoaakaan kovin pitkää lentoa. Tai vaikka siinä yksi pitempi lento olisikin, niin se ei aina satu yöaikaan. Tai vaikka sattuisikin yöaikaan, niin siinä koneessa voi olla joku ääliö kälättäjä, joka ei anna toisten nukkua. 

Ei tarvitse olla edes toiselta puolen maapalloa, vaan joillakin on vain pitkä matka lentokentälle. Jos lento on klo 10 - 13, niin joku on voinut silti joutua heräämään jo klo 4 aamuyöstä, jotta ehtii kentälle klo 8. Toinen on voinut olla töissä koko yön ja on siksi väsynyt. Enemmän toivoisi ihmisiltä ymmärrystä toisia matkustajia kohtaan. Jos joku on väsynyt, niin kyllä hänen pitäisi antaa nukkua lentokoneessa, vaikka se olisi vain päivälento. 

Voi sitä nukkua penkki ylhäälläkin. Itse mukitsen edessä olevan penkin polvillani. Joskus joku käyttää vessareissun aikana tilaisuuden hyväkseen, mutaa sen lupaan ettei siinä edessä ainakaan nukuta.

Vierailija
822/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei olla valmistauduttu lentoon. Helpottaa kaikien, myös trajoilua hoitavien emojen työtä kun käydään KENTÄLLÄ wc:ssa niin pärjää sen ensimmäisen 2-4h kyllä ihan hyvin. Käsimatkatavarat voi järjestää niin, että se mitä tarvitset lennolla, on pikku laukussa omissa jaloissa ja muut tavarat isommassa laukussa siellä ylälokerossa. Ei tartte koko ajan nousta kaivelemaan. Sen pikku kassin voi laittaa takaisin ylälokerossa olevaan laukkuun sitten lennon jälkeen. Turhanpäiväinen seisoskelu ja ramppaaminen. Eikö AIKUISET ihmiset pysty istumaan edes paria tuntia ilman, että pitää koko ajan säätää joko sitä laukkua lokerosta, seisoskella, ravata vessassa tai muuten vaan seisoskella ja hyppyyttää koko omaa penkkirivistöä siinä samalla? Itse syön ja juon ja käyn vessassa siinä lähtöportilla, järjestän tavarat kuten jo mainitsin ja menen ikkunapaikalle että saan olla rauhassa. Kuuden tunnin lennolla pärjää yhdellä tai kahdella vessakäynnillä, muuta ramppaamist a ei tarvita. Ja kyllä, matkustan paljon ja olen viisikymppinen nainen. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen paska on isompi ja löyhkää enemmän pienessä wcssä kuin pieni lapsen kakka hyvin ilmastoidussa istuintilassa. 

Vierailija
824/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unipiereskelijät ovat mielestäni pahempia kuin pikkulapsi hajuntuottajana. 

Vierailija
825/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun edessä istuva kääntää penkin niin alas kuin mahdollista ihan lyhyilläkin lennoilla. Ymmärrän pitkät lennot, jos haluaa nukkua, mutta jos lennät keskellä päivää Helsingistä Tukholmaan, miksi?

Totta. Ja vielä ahtaissa koneissa, mitkä on tarkoitettu lyhyille päivälennoille.

Minua ärsyttää kaltaisesi tyhmät ihmiset, jotka ei tajua, että jollekin toiselle se lyhyt päivälento voi olla osa pitkää matkaa. Jos tulee jostain toiselta puolen maapalloa niin se lyhyt päivälento joltain Euroopan kentältä Helsinkiin on vain se viimeinen lento sillä matkalla, joka on jo kestänyt toista vuorokautta. Siinä vaiheessa ihan kuka tahansa on jo väsynyt. Tietäisit, jos itse joutuisit matkustamaan pitkiä matkoja. Ainahan pitkällä matkalla ei ole ainoaakaan kovin pitkää lentoa. Tai vaikka siinä yksi pitempi lento olisikin, niin se ei aina satu yöaikaan. Tai vaikka sattuisikin yöaikaan, niin siinä koneessa voi olla joku ääliö kälättäjä, joka ei anna toisten nukkua. 

Ei tarvitse olla edes toiselta puolen maapalloa, vaan joillakin on vain pitkä matka lentokentälle. Jos lento on klo 10 - 13, niin joku on voinut silti joutua heräämään jo klo 4 aamuyöstä, jotta ehtii kentälle klo 8. Toinen on voinut olla töissä koko yön ja on siksi väsynyt. Enemmän toivoisi ihmisiltä ymmärrystä toisia matkustajia kohtaan. Jos joku on väsynyt, niin kyllä hänen pitäisi antaa nukkua lentokoneessa, vaikka se olisi vain päivälento. 

Voi sitä nukkua penkki ylhäälläkin. Itse mukitsen edessä olevan penkin polvillani. Joskus joku käyttää vessareissun aikana tilaisuuden hyväkseen, mutaa sen lupaan ettei siinä edessä ainakaan nukuta.

Olet idiootti. Toivottavasti et tule samaan koneeseen minun kanssa. 

Vierailija
826/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt, kuinka tuollaisessa tilanteessa henkilökunta on antanut takana olevalle penkin lukitsijalle vaihtoehdoksi poistua koneesta ylimääräisellä välilaskulla tai hyväksyä selkänojan kallistaminen. 

Vierailija
827/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.

Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana. 

Jos lentokoneen paikat on esimerkiksi 3-3  niin mielestäni on täysin järjetöntä mennä ventovieraan kanssa istumaan samaan riviin kun toinen vanhempi voi istua lasten kanssa samalla rivillä. 

Vierailija
828/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varautumattomuus. Olen ollut lennolla, jossa lapselle tuli kamala jano, kun oli turbulenssia ja turvavyövalot paloi. Sen sijaan, että perheellä olisi ollut vesipullo itsellään mukana, äiti alkoi huutelemaan turvavöissä oleville lentoemoille, että täällä tarvitaan vettä. Ja lapsi kitisi vieressä.

Turbulenssiin liittyen myös lapsiaan lattialla nukuttavat vanhemmat. Se on kiellettyä (ja oksettavaa) mutta yrittävät piilotella sitä. Sitten lentoemot joutuvat turbulenssissa käydä huomauttamassa vanhemmille, että nyt se lapsi sieltä vöihin heti.

Itsekin pienen lapsen kanssa lentävänä, ihmettelen kovasti ettei vanhemmat ole edes vedellä varautuneet. Lennän Helsinki-Hong Kong väliä ja molemmissa kentissä on vesipisteitä, joilla voi täyttää omia pullojaan. 

Tulee mieleen se perhe Dubain lennolla, jonka lapsi nukahti lennon ajaksi (eikä näin ollen syönyt lennolla tarjottua ruokaa) ja heräsi vähän ennen laskeutumista nälkään. Perheelle sanottiin että tarjoilu on lopetettu eikä luottokortinkaan heiluttelu auta. Uhriutuivat sitten iltapäivälehdille, mutta toivottavasti ottivat opikseen ensi kerralle. Itse pakkaan aina meidän 3v tytölle jotain pikkupurtavaa ihan senkin takia, jos hän ei suostu syömään lennolla tarjottua ruokaa (koska sellaisia ärsyttäviä känkkäränkköjä ne lapset nyt joskus ovat). 

Sama dubain lento tuli minulla mieleen.

Meillä on myös AINA eväät. Ihan jo sen takia, että viivästyksiä sattuu. Ollaan kerran istuttu lentokoneessa odottamassa lähtöä 1,5h. Ei päästy ulos eikä mitään tarjoiltu. Ei voi luottaa siihen, että kaikki menisi aikataulun mukaisesti. Toisella kerralla odotettiin todella pitkään sellaisessa välitilassa odottamassa lentokenttäbussia. Boarding oli siis periaatteessa tapahtunut ajallaan, mutta ei päästy myrskyn aiheuttamien viivästysten vuoksi vielä koneessa. Ja lentokoneen ruoka voi olla ihan näin aikuisistakin välillä ihan kamalaa, joten parempi senkin takia varautua. 

Istuimme kerran kuusi tuntia koneessa, koska sään takia piti kesken lennon laskeutua lähimmälle kentälle. Ensin päästettiin kyllä hetkeksi sisälle lentoasemalle ja siellä ei ollut enää juurikaan palveluja, mutta onneksi ehdittiin saada vettä ostettua juuri sulkeutuvasta kioskista. Takaisin koneeseen ja sitten istuttiin kuusi tuntia. Onneksi meillä oli runsaat eväät mukana ja pärjättiin hyvin. Kun päästiin määränpäähän/vaihtopaikkaan, niin siellä oli järkyttävä kaaos säästä johtuen, mutta se on jo toinen tarina. 

Vierailija
829/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt, kuinka tuollaisessa tilanteessa henkilökunta on antanut takana olevalle penkin lukitsijalle vaihtoehdoksi poistua koneesta ylimääräisellä välilaskulla tai hyväksyä selkänojan kallistaminen. 

Olen kerran ollut todistamassa vähän vastaavaa tilannetta. Eräällä pitkän matkan lennolla (mies) henkilö kiukutteli kuin pikkulapsi ja takoi edessä olevaa kallistettua selkänojaa. Istuin itse viereisellä penkkirivillä ja minusta hän vaikutti uhkaavalta. Henkilökunta sai hänet taltutetuksi selittämällä, että edessä olevalla todellakin on oikeus kallistaa se selkänoja, eikä takana olevalla ole sen vuoksi oikeutta riehua tai huutaa. Siihen tarvittiin paikalle kolme miehistön jäsentä, sillä ensimmäisen lentoemännän sanomisella tuo kahjo ei talttunut, vaan vasta sitten kun mukana oli myös kapteeni ja uhkana oli joutua nippusiteisiin. 

Vierailija
830/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet idiootti. Toivottavasti et tule samaan koneeseen minun kanssa. 

Tuollaiset penkkien lukitsijat saisivat pysyä kokonaan pois lentokoneesta. Jos ei ymmärrä, että selkänojan kallistamisen estäminen polkee toisen ihmisen oikeuksia, niin kyseessä on selvästi henkilö, joka ei sovellu matkustamaan yhdessä muiden kanssa, ja heille pitäisi minusta antaa ikuinen porttikielto. 

Vierailija
831/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se laukkujen määrä. Jos sisälle voi ottaa yhden niin on vielä toinen iso laukku ellei kolmas "pikku kassi".

Itsellä yksi pienehkö reppu, jonka kanssa on käyty kaikissa ilmansuunnissa.

Olen huomannut että käytännöllisesti ajateltu vaatekerta, ohuita nopeasti kuivuvia esim kerrospukeutumiseen on parempi kuin yksi paksu vaate. 

Itse ihmettelen, ettei niitä ihmisiä itseään ärsytä se nyssyköiden määrä. Jos ei matkusta pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa, riittää matkustamoon normaalikokoinen reppu. Itselläni on siihen lisäksi usein ihan pieni käsilaukku ihan vaan sen takia, että sinne saa sitten puhelimen, kuulokkeet, huulirasvan, lompakon ja käsidesiä, eikä niitä tarvitse sitten kaivaa repusta. 

Eli sulla itselläsi on kaksi nyssäkkää mukana. :D Ei niitä sen enempää saa ollakaan.

Sitten on vielä niitä jotka kuvittelee että kentältä saa halvalla / on hienoa ostaa kentältä / on pakko ostaa kentältä kassillinen viinaa + eväät kahvilasta, siitä tulee vielä pari-kolme nyssäkkää lisää. 

Helsinki-Vantaalla lentoakat ottaa silmätikuikseen matkustajat joilla on sallittu määrä tavaraa. Aasialaisille turisteille joilla kaikilla liikaa isoja kasseja ei sanota mitään, eikä myöskään niille pelleille jotka kuvittelevat talvitakkinsa saavan paikan ylähyllyltä (tää on kans aika Suomi-spesiaali) :D Ihanaa joutua laittamaan laukkuni ruumaan jotta Pirjo-Irmelin ja Jaakko-Pepun takit mahtuvat mukavasti hyllylle! Pari kertaa joutunut runttaamaan jonkun nöörthfäce takin paskaisella laukullani. Toivottavasti meni rikki!

Vierailija
832/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni lentokoneen vessassa on aika vaikeeta vaipan vaihto. Onko siellä mitään tasoakaan edes? Sitä paitsi niihin on aina jonon ja ne on siivottomia

Se että se vaivan vaihto on vaikeaa vessassa oikeuttaa sinut pakottamaan sen koko lentokoneen haistelemaan sinun vauvan löyhkääviä paskoja?

Omas kait on ruusuntuoksuisia. Joutuvathan seuraavat vessaanmenijät haistelemaan lemuavia tuotteittesi jäännöslöyhkiä. 

Osaan käydä vessassa ENNEN lentoa! Kaikki ei osaa, selkeästi, pakko päästä pissille parin tunnin lennolla XD

Vierailija
833/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi niin monessa kaksilapsisessa perheessä toinen vanhempi (useimmiten äiti) istui niiden lasten kanssa ja toinen torkkuu kuulokkeet korvilla jossain muualla. Varsinkin, jos sisarukset tappelee helposti. Eikö olisi helpompaa, että molemmilla vanhemmilla olisi yksi lapsi vastuullaan ja olisivat sen verran kaukana toisistaan, ettei lapset pääse tappelemaan? Ja niistä syntyy vähemmän melua, kun ei ole toista lasta kenen kanssa mesota, vaikka ei tappelisi.

Ja sitten ihmettelen miten vaikea on vähän suunnitella etukäteen mitä tarvitsee lennolla ja ottaa ne siihen käden ulottuville. Se ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä. Pitäisi olla kiellettyä käydä ollenkaan siellä ylälokerolla lennon aikana. 

Jos lentokoneen paikat on esimerkiksi 3-3  niin mielestäni on täysin järjetöntä mennä ventovieraan kanssa istumaan samaan riviin kun toinen vanhempi voi istua lasten kanssa samalla rivillä. 

Miksi se ei ole koskaan isä?

Vierailija
834/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lentoasemalla vessassa.

Koneeseen päästyä korvatulpat, hengityssuojain, takki tai muulämmin vaate ympärille ja unta palloon. Jos ei unta riitä koko matkaksi, luen. Osaan nukkua istuallani, kun vain käärin huivin tötterölle kaulan tueksi, niin ei pää heilu holtittomasti.

Vierailija
835/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa millä tavalla täysin järjetöntä? Toinen vanhempihan istuu vieraiden kanssa kuitenkin. Miksi molemmat ei voisi? Ei ehkä kannata matkustaa, jos ahdistuu vieraista ihmisistä. Tiedän perheen, joka tekee aina näin ja lennot ovat rauhallisia ja hallittuja. Siinä saa myös molemmat lapset toisen vanhemman huomion vain itselleen.

Mua kyllä myös häiritsee, että se on 90% kerroista nimenomaan isä, joka istuu jossain muualla eikä vahingossakaan edes vilkaise perheeseensä päin, vaikka äiti olisi kuinka pulassa niiden lasten kanssa. 

Vierailija
836/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ei ole vielä maininnut niitä, jotka huudattavat omia videoitaan äänet täysillä? En tod halua kuunnella roskasarjaasi parin penkkirivin päästä.

Olin pari viikkoa sitten junassa Helsinki-Tampere välillä. Konduktööri kuulutti ihan asiallisesti ja ystävällisesti, että käyttäkää kuulokkeita tai vaihtoehtoisesti voitte vaihtaa Rento-osastoon, mutta antakaa muille matkustajille rauha.

Vierailija
837/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulasten vanhemmat. Ei sitä housuunpaskojaa tarvitse ottaa mukaan, ehditte kyllä varmasti matkustella sitten kun lapsi on kasvanut. Itkeskelevä housuunpaskoja viihtyy takuulla paremmin mummolassa hoidossa tai kotona.

Tätä on varmasti kommentoitu jo paljon pitkin matkaa (en jaksanut lukea koko ketjua...) Mutta sanoisin, ettei ole mitään syytä olla viemättä tervettä vauvaa tai lasta ulkomaanmatkalle, jos haluaa matkustaa silloinkin, kun lapsi on pieni. Jos on sujuvasti matkustava lapsi, ei häntä kukaan edes huomaa, ellei ole ihan edellisellä tai seuraavalla penkkirivillä. Vauva saattaa nukkua suurimman osan matkasta, ja taaperokin saattaa olla ihan rauhassa, jos hänelle on otettu sopivaa tekemistä mukaan, eli esim. kirjoja, joitain leluja, pientä syötävää tai lastenohjelma, jota voi katsella. Joskus lentokoneessa lentoemäntäkin saattaa tuoda pienelle jonkun puuhakirjan tms. 

Ne lapset, jotka huutavat, kiljuvat ja juoksevat käytävillä, tekevät sitä niin matkakohteessa kuin koti-Suomessakin, ja hyvin todennäköisesti tällaisen vanhempi tuijottaa herkeämättä puhelinta ja viis veisaa lapsen huonosta käytöksestä. 

Mitä vaipan vaihtoon tulee, pissavaipan voi vaihtaa penkilläkin, kunhan vie vaipan hetimiten roskikseen. Kakkavaippa täytyy vaihtaa lentokoneen vessassa, mikä on varmasti hankalaa ja inhottavaa, mutta ainoa vaihtoehto, jos lapsi lennon aikana sen kakan tekee. 

Vierailija
838/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni lentokoneen vessassa on aika vaikeeta vaipan vaihto. Onko siellä mitään tasoakaan edes? Sitä paitsi niihin on aina jonon ja ne on siivottomia

Se että se vaivan vaihto on vaikeaa vessassa oikeuttaa sinut pakottamaan sen koko lentokoneen haistelemaan sinun vauvan löyhkääviä paskoja?

Omas kait on ruusuntuoksuisia. Joutuvathan seuraavat vessaanmenijät haistelemaan lemuavia tuotteittesi jäännöslöyhkiä. 

Osaan käydä vessassa ENNEN lentoa! Kaikki ei osaa, selkeästi, pakko päästä pissille parin tunnin lennolla XD

Suomalaiset on nykyisin niin järkyttävän lihavia, että monella on varmasti piilevä 2. tyypin diabetes. Sitten juovat ja ravaavat vessassa koko ajan. 

Vierailija
839/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei olla valmistauduttu lentoon. Helpottaa kaikien, myös trajoilua hoitavien emojen työtä kun käydään KENTÄLLÄ wc:ssa niin pärjää sen ensimmäisen 2-4h kyllä ihan hyvin. Käsimatkatavarat voi järjestää niin, että se mitä tarvitset lennolla, on pikku laukussa omissa jaloissa ja muut tavarat isommassa laukussa siellä ylälokerossa. Ei tartte koko ajan nousta kaivelemaan. Sen pikku kassin voi laittaa takaisin ylälokerossa olevaan laukkuun sitten lennon jälkeen. Turhanpäiväinen seisoskelu ja ramppaaminen. Eikö AIKUISET ihmiset pysty istumaan edes paria tuntia ilman, että pitää koko ajan säätää joko sitä laukkua lokerosta, seisoskella, ravata vessassa tai muuten vaan seisoskella ja hyppyyttää koko omaa penkkirivistöä siinä samalla? Itse syön ja juon ja käyn vessassa siinä lähtöportilla, järjestän tavarat kuten jo mainitsin ja menen ikkunapaikalle että saan olla rauhassa. Kuuden tunnin lennolla pärjää yhdellä tai kahdella vessakäynnillä, muuta ramppaamist a ei tarvita. Ja kyllä, matkustan paljon ja olen viisikymppinen nainen. 😂

Veikkaan, että ne säätäjät ja sählääjät eivät matkusta paljoa.

Paljon matkustavat useimmiten osaavat pakata fiksusti kaiken tarvittavan, mutta eivät roudaa varmuuden vuoksi puolta omaisuuttaan mukanaan. 

Vierailija
840/842 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se suolisto kun ei kaikilla kysy, milloin on sopivaa toimia. Matkajännitys tai esim. kahvi voi luoda yllättäviä tilanteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän