Mitkä asiat sinua erityisesti ärsyttävät lentokoneen kanssamatkustajissa?
1. Ihmiset jotka sulkevat käsimatkatavaroille tarkoitetun ylälokeron luukun heti kun ovat saaneet sinne oman laukkunsa vaikka tilaa olisi vielä muillekin tavaroille.
2. Käytävällä käsissään koneen peräosan keittiöön roskiaan, välillä jopa tarjottimia, kuljettavat. Eivätkö nuo tajua, että se on emoillekin kaikkein helpointa kerätä ne kaikilta yhdellä kertaa eikä niin että jokainen vie roskansa itse erikseen ja ruuhkauttaa käytävät.
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Ne matkustajat( yleensä harvoin lentäviä) jotka viivyttelevät kentällä ku boarding alkannut "ei meillä kiire kun on paikka liput" sitten itketään ja ihmetellään kun laukut ei mahdu yläboxiin oman paikan yläpuolelle, kone myös voi lähteä etuajassa jos boordaus tehdään nopeasti, mutta usein myöhästyy näiden säätäjien takia
Eiköhän ennemmin "paljon matkustavat" ole niitä jotka tulevat viime tingassa?
Ne matkustajat, jotka eivät yhtään välitä siitä, että koneessa on muitakin - lapsia ei tarvitse kieltää mistään "ovathan he lomalla". Pinna oli pisteessä täysin poikki, kun perhe keksi alkaa laulamaan lentokoneessa! "Mutta me lauletaan hyvin!" ei ole selitys sille, että sitä mölyä olisi kuunneltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi sai nauttia kirkuvasta pikkuvauvasta. Onko ihan pakko lähteä 6 h lennolle sen parikuukautisen kanssa, taisi olla tärkeintä vaan että äiti pääsee aurinkolomalle.
Kuulokkeet päähän ja katsoo jotain elokuvaa, niin sitä ei huomaa. Pikkuvauva voi kokea painetta korvissa nousun ja laskun aikana, tai on väsynyt, eikä osaa vielä kommunikoida muulla tavalla. Olet sinäkin joskus ollut pieni. Niin kuin me kaikki.
Olen eri, mutta vanhempani olivat sen verran fiksuja, että lähdimme koko perheen voimin ensimmäiselle etelänlomalle vasta kun minä olin ylä-asteikäinen ja sisarukseni muistaakseni viidennellä luokalla. Edelleen kysyn, että miksi ne kersat pitää roudata ulkomaille ihan pieninä? Suomessakin on riittävästi nähtävää ja lomat kuluvat mukavasti vaikka kotipaikkakunnalla. Ihme vouhotusta ja ihmisten kiusaamista raijata kiukuttelevia pikkulapsia väkisin maailman toiselle puolen. He ehtivät matkustella vielä aikuisinakin sitten kun kaikkialla ei ole vielä käyty...
Juu, tässä on havumetsä. Ja katsokaas lapset, tässä on sekametsää, olettekos sellaista nähneet? Jaa olette. No mitäs sitten keksittäisiin, mennäänkö vaikka saunaan?
Näitä ihmisiä taas, joiden mielestä ulkomailla oleminen on niin ihmeellistä. Huvittavaa.
Ihmiset, jotka laittavat matkatavaransa ylös lokeroon toisen matkustajan kohdalle niin, että omalleen saa metsästää paikkaa sitten ympäri konetta.
Ne, joiden kyynärpää tai jalat ei pysy omalla puolella.
Penkinpotkijat, yskijät ja niiskuttajat.
Erään kerran amerikanlennolla takanaoleva tuomitsi, kun laskin penkkini alas. Se varmaan ärsytti, kun ajattelin nukkua yön yli.
Haisevat ja lihavat, surullista kun ei osaa huolehtia itsestään enää ja sitten muut kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne matkustajat( yleensä harvoin lentäviä) jotka viivyttelevät kentällä ku boarding alkannut "ei meillä kiire kun on paikka liput" sitten itketään ja ihmetellään kun laukut ei mahdu yläboxiin oman paikan yläpuolelle, kone myös voi lähteä etuajassa jos boordaus tehdään nopeasti, mutta usein myöhästyy näiden säätäjien takia
Eiköhän ennemmin "paljon matkustavat" ole niitä jotka tulevat viime tingassa?
Eli kaikkien pitäisi olla ekana koneessa? Joku joutuu kuitenkin olemaan se viimeinen ja olisi ihan suotavaa, että olisi jätetty se matkatavaraboksi ihan hänellekin tyhjäksi omalta kohdaltaan. Miten ensimmäiset voivat ne vallata ihan sillä ajatuksella, että "oma moka, kun viivyttelee". Siinä kohtaa ei pysty enää pakkaamaan omia kamojaan tiiviisti ja asiallisesti? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla läträäminen varsinkin loma lennoilla ällistyttää joka kerta. Kaikki tarjoilut sujuisi ripeästi ilman noiden juoppojen loputonta janoa.
Taas kerran kysyn että millä lomalennoilla? Mä matkustan ns."lomalennoilla" useamman kerran vuodessa Kreikkaan enkä ole mistään "läträäjistä" häiriintynyt.
Itse olen tasan kerran ollut pakettimatkalla. Silloin viereen osui jonkun perheen isoisä, joka tilasi varmaan viisi kertaan 4h lennon aikana oluen ja Jägermeisterin. Oli lopulta ihan humalassa. Kyllä minua ainakin ärsytti, että joku humalainen vanhus yritti leperrellä silloin 5-vuotiaalle lapselleni, joka oli todella hämillään, kun ei ollut humalaisia ennen nähnyt. En osaa sanoa onko yleistä, mutta omalla kohdallani se ainoa ns. lomalento kyllä oli tuollainen.
En ole tuo jota lainasit.
No hyvä oli varmaan sen sinun 5-vuotiaan ihmeprinsessasi/prinssisikin tutustua erilaisiin ihmisiin. (Tai ties mitä alkoholismia perheestännekin löytyy, kun asenteesi on tuollainen.)
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kyllähän ne eniten ärsyttävät ovat olleet känniset porukat. Lasten metelöinnistä puhutaan paljon, mutta oikeasti se on selvästi harvinaisempaa kuin aikuisten öykkäröinti. Selkään potkivia lapsia on ollut joskus, mutta selkään potkivia aikuisia huomattavasti useammin. Kaikista ärsyttävin on kuitenkin se vanhempi rouvashenkilö, joka yölennolla ilmestyy viereeni käytävälle käymään kovaäänistä huutokeskustelua, kun muut yrittävät nukkua.
Ei lasten metelöinti todellakaan ole harvinaisempaa kuin aikuisten metelöinti.
Metelöijät.
Levittäytyjät, jotka tunkevat käsivartensa toisen puolelle.
Selkänojarynkyttäjät, siis takana istuva.
Vierailija kirjoitti:
Muiden käytöksestä valittajat ärsyttää eniten sekä kirkuvat lapset. Lapsivapaita lentoja tulisi olla yhtiöiden toimesta.
Viime viikolla osui samalle lennolle oikein tapaus. Ponnahti ylös heti kun laskeuduttiin ja piteli yläpuolellaan olevaa hattuhyllyä kiinni, sitä ei saanut avata kun hän on NIIN pitkä nainen että ei sitten mahtuisi seisomaan suorassa. No, mitäpä jos pitäisi perseensä penkissä sitten. Paras oli silti se kohta, kun edellä ollut penkkirivi yritti lähteä ja hän alkoi suureen ääneen huutaa miten pitää poistua järjestyksessä. Joku hänelle totesikin, että niin tässä yritetäänkin, mutta kun ne kamat pitäisi saada sieltä hattuhyllyltä. Eikä tämä Karen tainnut edes silti tajuta käskytyksensä ristiriitaisuuksia.
Kaikki. Inhoan olla likellä tuntematonta. Ja tunnen vastustamatonta kuvotusta busseissakin jos joku tulee eteen istumaan ja sillä likaiset hiukset. Hyi helv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne hemmetin idiootit, jotka lähtevät ylisuurella kovalla käsimatkatavaralaukulla liikenteeseen ja sitten sille epätoivoisesti etsitään paikkaa hyllyltä.
Nuo kovat laukut voisi kieltää kokonaan matkustamoista.
Ja VAIN YKSI käsimatkatavara per ihminen. EI NYSSÄKKÄÄ EIKÄ PUSSUKKAA EIKÄ MUOVIPUSSIA EIKÄ KÄSILAUKKUA NAISILLA ERIKSEEN. Käsilaukku sullotaan sinne reppuun tai laukkuun matkan ajaksi.
Minulla on kyllä ollut aina lipussa käsimatkatavara ja ns. Personal item. Itse matkustan 90% kerroista tavallisen repun ja pienen vyölaukun kanssa. Enkä tosiaan sullo mitään matkan ajaksi mihinkään. Repun saa aina penkin alle ja se vyölaukku voi olla vaikka olalla mukavasti, kun siellä on vain vähän tavaraa.
Mutta huvituksen ja ärsytyksen sekaisin tuntein olen minäkin seurannut näitä, joilla on se iso kova matkalaukku joka ei varsinkaan ruuhkalennolla mahdu mihinkään eikä sitä silti ole voinut tsekata ruumaan, vaikka aiheesta on kuulutettu monia kertoja portilla. Ja näillä samoilla ihmisillä on usein jotain mahdollisimman epäkäytännöllisesti olalla roikotettavia kasseja, jotka vaan lisääntyy kuin maatuskanuket.
Matkalaukkuja häviää uskomattoman paljon, vaikka ne olisikin kunnolla merkitty. Tai tulee tosi viiveellä kohteeseen.
Moni on sen takia alkanut pakkaamaan kaikki tarvittavat käsimatkatavaroihin, koska ei luota enää eikä uskalla ottaa riskiä. Jos matkustaa vaikka työkseen, niin ei ole kiva joutua joka viikko hankkimaan aina uusia tykötarpeita, kun taas ei tullut laukku perille.
Lapset ja heidän välinpitämättömät vanhemmat joita ei kiinnosta tippakaan että heidän lapsi pilaa kaikkien lennon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla läträäminen varsinkin loma lennoilla ällistyttää joka kerta. Kaikki tarjoilut sujuisi ripeästi ilman noiden juoppojen loputonta janoa.
Taas kerran kysyn että millä lomalennoilla? Mä matkustan ns."lomalennoilla" useamman kerran vuodessa Kreikkaan enkä ole mistään "läträäjistä" häiriintynyt.
Itse olen tasan kerran ollut pakettimatkalla. Silloin viereen osui jonkun perheen isoisä, joka tilasi varmaan viisi kertaan 4h lennon aikana oluen ja Jägermeisterin. Oli lopulta ihan humalassa. Kyllä minua ainakin ärsytti, että joku humalainen vanhus yritti leperrellä silloin 5-vuotiaalle lapselleni, joka oli todella hämillään, kun ei ollut humalaisia ennen nähnyt. En osaa sanoa onko yleistä, mutta omalla kohdallani se ainoa ns. lomalento kyllä oli tuollainen.
En ole tuo jota lainasit.No hyvä oli varmaan sen sinun 5-vuotiaan ihmeprinsessasi/prinssisikin tutustua erilaisiin ihmisiin. (Tai ties mitä alkoholismia perheestännekin löytyy, kun asenteesi on tuollainen.)
Ai sinusta on ok öykkäröidä humalassa lasten nähden? Minusta olisi järkevämpää opettaa/näyttää lapselle kohtuullista alkoholin käyttöä, johon ei kuulu humaltuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi sai nauttia kirkuvasta pikkuvauvasta. Onko ihan pakko lähteä 6 h lennolle sen parikuukautisen kanssa, taisi olla tärkeintä vaan että äiti pääsee aurinkolomalle.
Kuulokkeet päähän ja katsoo jotain elokuvaa, niin sitä ei huomaa. Pikkuvauva voi kokea painetta korvissa nousun ja laskun aikana, tai on väsynyt, eikä osaa vielä kommunikoida muulla tavalla. Olet sinäkin joskus ollut pieni. Niin kuin me kaikki.
Olen eri, mutta vanhempani olivat sen verran fiksuja, että lähdimme koko perheen voimin ensimmäiselle etelänlomalle vasta kun minä olin ylä-asteikäinen ja sisarukseni muistaakseni viidennellä luokalla. Edelleen kysyn, että miksi ne kersat pitää roudata ulkomaille ihan pieninä? Suomessakin on riittävästi nähtävää ja lomat kuluvat mukavasti vaikka kotipaikkakunnalla. Ihme vouhotusta ja ihmisten kiusaamista raijata kiukuttelevia pikkulapsia väkisin maailman toiselle puolen. He ehtivät matkustella vielä aikuisinakin sitten kun kaikkialla ei ole vielä käyty...
Juu, tässä on havumetsä. Ja katsokaas lapset, tässä on sekametsää, olettekos sellaista nähneet? Jaa olette. No mitäs sitten keksittäisiin, mennäänkö vaikka saunaan?
Näitä ihmisiä taas, joiden mielestä ulkomailla oleminen on niin ihmeellistä. Huvittavaa.
Samoin naida suvunsa ulkopuolelta.....eikös niin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka laittavat matkatavaransa ylös lokeroon toisen matkustajan kohdalle niin, että omalleen saa metsästää paikkaa sitten ympäri konetta.
Ne, joiden kyynärpää tai jalat ei pysy omalla puolella.
Penkinpotkijat, yskijät ja niiskuttajat.
Erään kerran amerikanlennolla takanaoleva tuomitsi, kun laskin penkkini alas. Se varmaan ärsytti, kun ajattelin nukkua yön yli.
Jos laskee penkin alas, se on vähän niinkuin tilaus selkäänpotkimiselle. Noissa ahtaissa nykykoneissa pitäis koko penkin säätö estää, kun jostain vielä löytyy näitä idiootteja jotka kuvittelee penkin säädön olevan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne hemmetin idiootit, jotka lähtevät ylisuurella kovalla käsimatkatavaralaukulla liikenteeseen ja sitten sille epätoivoisesti etsitään paikkaa hyllyltä.
Nuo kovat laukut voisi kieltää kokonaan matkustamoista.
Ja VAIN YKSI käsimatkatavara per ihminen. EI NYSSÄKKÄÄ EIKÄ PUSSUKKAA EIKÄ MUOVIPUSSIA EIKÄ KÄSILAUKKUA NAISILLA ERIKSEEN. Käsilaukku sullotaan sinne reppuun tai laukkuun matkan ajaksi.
Minulla on kyllä ollut aina lipussa käsimatkatavara ja ns. Personal item. Itse matkustan 90% kerroista tavallisen repun ja pienen vyölaukun kanssa. Enkä tosiaan sullo mitään matkan ajaksi mihinkään. Repun saa aina penkin alle ja se vyölaukku voi olla vaikka olalla mukavasti, kun siellä on vain vähän tavaraa.
Mutta huvituksen ja ärsytyksen sekaisin tuntein olen minäkin seurannut näitä, joilla on se iso kova matkalaukku joka ei varsinkaan ruuhkalennolla mahdu mihinkään eikä sitä silti ole voinut tsekata ruumaan, vaikka aiheesta on kuulutettu monia kertoja portilla. Ja näillä samoilla ihmisillä on usein jotain mahdollisimman epäkäytännöllisesti olalla roikotettavia kasseja, jotka vaan lisääntyy kuin maatuskanuket.
Matkalaukkuja häviää uskomattoman paljon, vaikka ne olisikin kunnolla merkitty. Tai tulee tosi viiveellä kohteeseen.
Moni on sen takia alkanut pakkaamaan kaikki tarvittavat käsimatkatavaroihin, koska ei luota enää eikä uskalla ottaa riskiä. Jos matkustaa vaikka työkseen, niin ei ole kiva joutua joka viikko hankkimaan aina uusia tykötarpeita, kun taas ei tullut laukku perille.
Kerran suostuin portilla "voi vielä tsekata ruumaan" houkutteluun - perillä sitten kuulutettiin, että matkatavaroiden käsittelyssä on viivästyksiä henkilökunnan ulosmarssin vuoksi ja niin tosiaan olikin. Kun kyseessä oli vielä tyyliin illan viimeisiä lentoja, niin seurauksena yöunet lyhenivät vastaavasti, mikä oli ihan kiva, kun aamulla piti olla jo varhain kokouksessa.
Ei enää lähde minun laukku ainakaan ruumaan kuin repimällä...
Vierailija kirjoitti:
Kenkien pois ottaminen, sukkasillaan vaeltelu.
Kenkien pois ottaminen matkustaessa on järkevää ja hygieenistä sen sijaan että hauduttaisi jalkojaan kengissä koko lennon tai junamatkan ajan. Ilman kenkiä en kävelisi koneessa, mutta omalla paikalla tietysti kannattaa heti ottaa kengät pois niin saa jumpattua jalkateriään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki älytön säätäminen koko ajan. Ei ihmiset bussissakaan koko ajan säädä jotain ja hypi penkistä ylös alas. Ehkä lentäminen on sitten vaan niin jännää että pissittää koko ajan ja viiden minuutin välein pitää tarkistaa onko laukku vielä tallessa.
Pakko tarkistaa. Niin paljon varoitellaan tavaroiden katoamisesta ja varastamisesta matkustaessa, että kyylähän se toki sieltä lokerosta katoaa 11km korkeudessa 😁
Miksi nuo tarkistelijat haluaa kuitenkin väen vängällä laukkunsa ylös lokeroon? Ottaisivat sen edellä istuvan penkin alle kun kerran huolettaa.
Ihmetyttää ylipäätään, että koneeseen pitää raahata niin paljon tavaraa. Idioottimaista. Pieni laukku riittää ja loput ruumaan, jos ei osaa kevyesti matkustaa.
Minulla on tasan kerran osunut koneessa lähelle tappelevat sisarukset, jotka huusivat koko lennon eikä vanhemmat puuttuneet ollenkaan. Öykkäröiviä miesporukoita tai kovaan ääneen kaakattavia naisporukoita taas osuu oikeastaan joka reissulla jollekin lennolle. En ymmärrä miten neli-viisikymppiset ovat vielä niin lapsellisia juttujensa kanssa.