Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko kukaan sitä Hormusin Salmea?

Vierailija
16.06.2026 |

Kun siitä uutisissakin puhutaan, asuuko se Suomessa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hän työskentelee saaristossa lossin kuljettajana.

Vierailija
2/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi tapaus kuulema nuorena. Kaikenlaisia juttuja liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen joka on ollut kasiluokan mantsan tunneilla hereillä.

Vierailija
4/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustankkeri. 

Vierailija
5/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on yks täti-ihminen jonka kanssa isot pojat "leikkii" . Samaan tyyliin kuin pikkupojat, se on mun eipäs ku mun mun mun ja sitten kaikki märisee yhteen ääneen kun kellää ei oo enää tätin kanssa "kivaa".

Vierailija
6/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormusin Salmea on kuvattu aika äkäseksi ei antaudu vaikka piällikkö miehet siitä tappelee.

Vierailija
7/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Salme Hormus, tiedän. Hän on pappissuvun jälkeläinen. Suvun eka pappi eli 1500-luvulla ja oli alunperin kotoisin Hornhuttulasta sukunimeltään Pälikkälä. Pappi otti sukunimen Hormus Hornhuttulan mukaan. 

Vierailija
8/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Salme Hormus, tiedän. Hän on pappissuvun jälkeläinen. Suvun eka pappi eli 1500-luvulla ja oli alunperin kotoisin Hornhuttulasta sukunimeltään Pälikkälä. Pappi otti sukunimen Hormus Hornhuttulan mukaan. 

No tämä selittääkin sitten väärinkäsitykseni, koska olin aina siinä uskossa, että Hormus oli etunimi, ja luulin että tämä kiistelty hahmo olisi siis Hormus Salmi. Olin aika yllättynyt, sillä ainoa tämänniminen näytti olevan kansallispukututkija Rymättylästä, joka on erikoistunut tykkimyssyihin. Ihmettelin, miten ihmeessä Varsinais-Suomen kansallispuvuista saadaan kansainvälinen konflikti aikaiseksi.

Vierailija
9/9 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Salme on meillä pari kertaa pistäytynyt yökylässä, mutta sen paremmin en häntä tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi