Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varusmiehet repivät liikennemerkkejä tiellä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää on edes mahdollista?!  Oon luullut, ette uniformu päällä ei perseillä, kova kurinpalautus olis tiedossa. Noihan taisi olla aineissa, niin järjetöntä meno oli. Jos näitä ei muka tunnisteta eikä rangaista, mun uskoni Suomen armeijaan on saanut kovan kolauksen. Ja näitten käsissä on isänmaan puolustus, huh huh!

Ei noilla jutuilla ole enää mitään väliä. Varusmiesten lomapuvutkin on ihan oudot nykyään, vedelty päälle miten sattuu ja baretit kuin leipurikoulun oppilailla. Tahtimarssikaan ei onnistu. Se on ohi.

Vierailija
22/24 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin lomalta tunnin armeijassa koska bussi oli myöhässsä niin sain aika kovaa kohtelua. Yks luutnantti huusi mulle pää punaisena ja uhkaili ja sanoi että olen nolannut koko armeijan. Sain kuukauden poistumiskiellon ja piti joka päivä  ilmottautua päivystävälle upseerille kello 14.00

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 30 vuotta sitten homma meni niin, että jos iltalomalla tms tuli perseilyä kutsuttiin komppanian päällikön toimistoon haukuttavaksi - eikä ne olleet ihan pieniä haukkujaisia - ja sitten poltettiin seuraavat lomat ja kerrottiin se komppanian edessä niin että nöyryytys tuntui. Yleensä 7-10 päivää poistumiskieltoa. Poistumiskiellossa oltiin kasarmilla ja käytiin kirjoittamassa nimi päivystäjän kirjaan tunnin välein. Ruokailemassa käytiin mutta muuten oltiin kasarmilla sisällä. Ylipalvelus puolestaan tarkoitti sitä, että kun muut lähti sotilaskotiin klo 18 jälkeen yp-miehet meni hakkaamaan halkoja ja kantamaan roskia tai muuta paskaa. Näitä määrättiin muutamaksi illaksi jne. Tiedän koska olen itse molemmat rangaistukset kärsinyt juopottelun vuoksi.

Vierailija
24/24 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästyin lomalta tunnin armeijassa koska bussi oli myöhässsä niin sain aika kovaa kohtelua. Yks luutnantti huusi mulle pää punaisena ja uhkaili ja sanoi että olen nolannut koko armeijan. Sain kuukauden poistumiskiellon ja piti joka päivä  ilmottautua päivystävälle upseerille kello 14.00

Veli myöhästyi lomalta 5 minuuttia, ei auttanut selittely ja seuraava viikonloppuloma poltettiin rangaistuksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän