Onko tällainen normaalia lapsen käytöstä?
4-vuotias poika lyö itselleen vieraahkoja aikuisia (esim. naapureita, päiväkotikavereiden vanhempia) nyrkillä, ja nauraa, koska se on hänestä hauskaa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, asiaan pitää puuttua. Kun lyö seuraavan kerran sanot napakasti ei, otat lapsen syliin ja viet pois tilanteesta, puistosta lähdetään kotiin yms. Niin lapsi alkaa oppia että teoilla on seurauksia.
Saattais kyllä tulla poliisit perään, jos nappaisin naapurin lapsen puistosta ja veisin sen kotiini. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan tässä jo ehkä vähän kyseenalaistaa itseäni, kun on kertynyt näitä kavereita lapselle tässä jo jonkin verran, joiden kanssa ei tule leikeistä mitään. Uhmakkaita, alati kirkuvia, toisten lelut vieviä ja/tai toisten kimppuun käyviä lapsia. Että onko mulla tässä nyt jo jotenkin väärä käsitys lasten käytöksestä vai mikä on ongelma? Ap
Ole leikissä mukana, pienet lapset tarvitsee ohjausta jatkuvasti, puututaan huonoon käytökseen heti, oli oma tai vieras lapsi.
Mutta kun minä paimennan kaikkien lapset. En jaksa. Omani leikkii nätisti, eikä tarvitse paimennusta, ja sitten pitäisi kaikkien muidenkin lapset opettaa käyttäytymään. Ei ole mun tehtävä, jos omat vanhempansa eivät osaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei jaksais kasvattaa muidenkin lapsia, ihan on hommaa tässä omassakin. Aika usein tuntuu kuitenkin, että joutuu olemaan se rajojen vetäjä muidenkin mukuloille. Ap
Kyllä se on aikuisen vastuu ohjata lasta, vaikka ei olisi oma. Murheet on vielä pienet kun lapset ovat pieniä, odotapa vaan kun pääsevät teini-ikään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan tässä jo ehkä vähän kyseenalaistaa itseäni, kun on kertynyt näitä kavereita lapselle tässä jo jonkin verran, joiden kanssa ei tule leikeistä mitään. Uhmakkaita, alati kirkuvia, toisten lelut vieviä ja/tai toisten kimppuun käyviä lapsia. Että onko mulla tässä nyt jo jotenkin väärä käsitys lasten käytöksestä vai mikä on ongelma? Ap
Ole leikissä mukana, pienet lapset tarvitsee ohjausta jatkuvasti, puututaan huonoon käytökseen heti, oli oma tai vieras lapsi.
Mutta kun minä paimennan kaikkien lapset. En jaksa. Omani leikkii nätisti, eikä tarvitse paimennusta, ja sitten pitäisi kaikkien muidenkin lapset opettaa käyttäytymään. Ei ole mun tehtävä, jos omat vanhempansa eivät osaa. Ap
Se on palkitsevaa työtä, lapsi voi sun avulla saada hyviä ystäviä, jotka osaavat leikin säännöt. Kaikilla ei ole vanhempia joilla on osaamista lasta kasvattaa. Mä ainakin tykkäsin tuosta ajasta kun sai istua lapsen kanssa hiekkalaatikolla ja ottaa leikkiin mukaan koko pihan lapset.
Nykyaikana kyllä, kiitos "vapaakasvatuksen", älylaitteiden yms shittiä, että senkun vanhemmat jatkaa vaan 4-10 vuoden päästä meno ei ole parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei jaksais kasvattaa muidenkin lapsia, ihan on hommaa tässä omassakin. Aika usein tuntuu kuitenkin, että joutuu olemaan se rajojen vetäjä muidenkin mukuloille. Ap
Kyllä se on aikuisen vastuu ohjata lasta, vaikka ei olisi oma. Murheet on vielä pienet kun lapset ovat pieniä, odotapa vaan kun pääsevät teini-ikään...
Sen lapsen VANHEMPIEN tehtävä kasvattaa omaa mukulaansa ihmisiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita siinä tapauksessa joku rauhallisempi ympäristö viettää aikaa lapsen kanssa. Jostain perhekerhosta vois lähtee etsii kaveriperheitä, tai joku muu harrastus vaikka muskari, nää jotka käy kerhoissa ja harrastaa yhdessä lapsen kanssa yleensä jaksavat puuttua oman lapsen tekemisiin.
Tuttu lapsi oli pienenä tuollainen ja sai myöhemmin autismidiagnoosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin poika oli aikoinaan samanlainen. Saattoi jopa sylkäistä päin naamaa, jos siltä tuntui. Kukaan ei koskaan ollut asettanut eikä tullut asettamaan mitään rajoja. Tai no loppujen lopuksi tuli: virkavalta.
Tyyppi on nykyään moniongelmainen kriminaali.
Ap, tee lasu. Teet palveluksen kaikille.
Meilläkin oli naapurissa samanlainen. Pelottava pikkuhirviö, joka näytti onnelliselta vain silloin kun satutti toista ihmistä tai eläintä. Ihan sairas tyyppi. Kerran kuristi naapurissa asuvaa itseään pienempää tyttöä.
Hänellä todettiin myöhemmin kehitysvamma, mutta ei saanut mitään terapiaa ei tukea käytösongelmiin. En tiedä liityvätkö käytösongelmat kehitysvammaan vai onko tyyppi ihan puhtaasti psyko.
En tiedä mitä nykyään puuhailee. On jo parikymppinen nuori mies.
Muistan papan serkun pojan olleen samanlainen, isokokoinen meitä tyttöjä rotevampi ja vanhempi teinipoika, muistan sen kerran jahdanneen mua kun olin 8 vuotias sitten otti kädestä kiinni, paiskoi seinään ja kuristi ja nauroi vaan, sen muistan että pikkusisko kiljui apua ja sen pojan isä otti sen "kuristusotteeseen" ja paino sen pojan kanssa, oli aivan hirvittävä hirviö se poika, näytti väkivallasta, en sitä pienempänä tajunnut mutta oli jonkinasteista kehitysvammaa, muut lapset pelkäs sitä ja aikuiset eivät saaneet mitään tolkkua siihen kuristi tai pahoinpiteli myös äitiänsä, se isä pärjäs sen kanssa kun oli voimaa mut kukaan muu ei, oli tosi pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se taida olla jos on 4 v
Eikä ole ,on ikä mikä tahansa.
No mietin kans, että minkä ikäisenä lapsen lyöminen sitten jotenkin olis ok. Oon huomannut, että poikien kasvattajat jotenkin kokee, että "pojat on poikia", ja tämmöstä se sitten on. Ehkä pojat sitten saa hajottaa yhteiset paikat, viedä toisilta lelut kädestä ja lyödäkin.
Ei saa. Lopeta miesvihastasi johtuvat mielikuviin perustuvat uhriutumiset, femcelrummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset avaukset pistää miettimään, onko väkivallasta ja toisten satuttamisesta nauttiminen sittenkin ihmisen perusominaisuus joka vaan rankaisemisella ja muulla ehdollistamisella saadaan piilotettua.
Ihminen on väkivaltainen, ollut aina. Kyllä sitä jo kivikaudella lähti toiselta helposti henki. Mutta nyt kun ei enää kivikautta eletä pitäisi kasvattaa, oli mikä diagnoosi hyvänsä
Tuo on toksisen maskuliinista kulttuuria ylläpitävien inceleiden harhakuva, jolla yritätte oikeuttaa oman perseilynne. Ihmisestä tuli väkivaltainen vasta kun kristinusko tuli ja teki väkivallasta hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Tää. Pahinta on kun jotkut kalluvanhemmat suuttuu siitä ja sano tyyliin jotain "V*ttuako alat mun lasta komentaa häh?!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on palkitsevaa työtä, lapsi voi sun avulla saada hyviä ystäviä, jotka osaavat leikin säännöt. Kaikilla ei ole vanhempia joilla on osaamista lasta kasvattaa. Mä ainakin tykkäsin tuosta ajasta kun sai istua lapsen kanssa hiekkalaatikolla ja ottaa leikkiin mukaan koko pihan lapset.
Se oli sulle palkitsevaa, mutta ei ole mulle. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita siinä tapauksessa joku rauhallisempi ympäristö viettää aikaa lapsen kanssa. Jostain perhekerhosta vois lähtee etsii kaveriperheitä, tai joku muu harrastus vaikka muskari, nää jotka käy kerhoissa ja harrastaa yhdessä lapsen kanssa yleensä jaksavat puuttua oman lapsen tekemisiin.
Meillä päin ongelma näyttää olevan enemmänkin se, ettei ole kaikilta kerhoilts ja harrastuksilta aikaa kasvattaa sitä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mulla on kokopäivätyö, oman lapsen kasvattaminen ja kotityöt. En todella ala hiekkalaatikolla vielä opettamaan käytöstapoja muiden lapsille. Ei ole mun homma.
Anna sille kunnon wanhanajan corwatillicka joka kerran kun se lyö, niin kyllä rakkikoirakin paikkansa oppii.
Miksi ihmiset ovat niin avuttomia nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää. Pahinta on kun jotkut kalluvanhemmat suuttuu siitä ja sano tyyliin jotain "V*ttuako alat mun lasta komentaa häh?!"
Noi on enimmäkseen pohjaanpalaneita ja sannavalita ole joku toine!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä huutaisin tuollaiselle "kun lapsella on niin v*tun vajaa vanhempi joka ei itse osaa ja tuu s**tana tänne sanoo niin kokeillaan, lyön sua nyrkillä naamaan ja nauretaan sitten yhdessä kun syljet hampaita"