Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsu polttareihin, mutta ei häihin. Mitä mieltä?

Vierailija
15.06.2026 |

Monelle miehelle on ihan ok, että mennään vaikka koko jalkapallojoukkue polttareihin, mutta kutsua häihin ei tule. Mutta entä naisilla? Itselleni vähän vieras ajatus, ellei sitten tosiaan ole joku harrastusporukka ja varsinaiset häät tosi pienet lähipiirin juhlat.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääasia on ryypätä ja pitää hauskaa, niin mikäs siinä. Toki en siitä mitään 200 euroa maksaisi.

Vierailija
2/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa maksajan - älä mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluvat lisää maksajia polttareihin. En menisi jos hääkutsua ei tule/tullut. Käytän sen 200€ itseeni.

Vierailija
4/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että jonninjoutavaa.

Miks menisin jos ei pitäisi minua kutsumisen arvoisena häihin.

Siis vastasinko jo et typerää.

Vierailija
5/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häät ovat pienet vain lähisuvulle, eikä muitakaan kavereita ole kutsuttu häivin niin menisin polttareihin.

Jos taas olisi isot häät ja osa polttariporukasta olisi kutsuttu häihin ja minua ei niin skippaisin polttarit. Olisi kiusallista.

Vierailija
6/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa. Ehkä tosiaan jos häät olisivat jotkut pienet perhekekkerit, niin ymmärtäisin että polttarit pidetään eri porukalla.

Vierailija
7/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari ei järjestä omia polttareitaan, joten miksi oletat, että kutsu polttareihin olisi automaattisesti kutsu häihin tai päinvastoin?

Vierailija
8/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eka että mitä ihmettä mut nyt ku ajattelen asiaa ni eihän se naimisiin menevä ihminen oo sitä polttariporukkaa kutsunut. Hänellä voi olla ihan eri ajatus häiden kokoluokasta jne. Eli voi tosiaan olla niin että häihin ei saa kutsua kuin 1-2 polttariporukassa ollutta henkilöä. Tai ei kukaan. 

Vierailija
9/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääpari ei järjestä omia polttareitaan, joten miksi oletat, että kutsu polttareihin olisi automaattisesti kutsu häihin tai päinvastoin?

Ei se olekaan, mutta ainakin ennen oli tapana että polttariporukassa on morsiamen tai sulhon lähimpiä ystävyksiä, jotka voivat jo kutsumattakin olettaa osallistuvansa häihin.

Vierailija
10/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyte vieras. 

Vierailija
11/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häät ovat pienet vain lähisuvulle, eikä muitakaan kavereita ole kutsuttu häivin niin menisin polttareihin.

Jos taas olisi isot häät ja osa polttariporukasta olisi kutsuttu häihin ja minua ei niin skippaisin polttarit. Olisi kiusallista.

Mulle tuli kanssa tää ensimmäinen (pienet sukuhäät/maistraattivihkiminen parin todistajan läsnäollessa) mieleen. 

Kaikki ei kuitenkaan halua isoja hääjuhlia eikä välttämättä ole rahaa/paikkaa järkätä kummoista häävastaanottoa, niin polttarit toimii kuitenkin mahdollisuutena pitää kivaa ja juhlistaa kavereiden kesken sitä naimisiinmenoa. 

Vierailija
12/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille tällaiset pikku asiat ovat yhdentekeviä. 

Vierailija
13/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaaso tai kuka polttarit sitten järjestääkään, olettaisi tietävän myös häihin kutsuttavien listan tai ottavan siitä ainakin selvää

Vierailija
14/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin loukkaavaa. Eli minä maksan osallistumismaksun polttareihin ja näin saan kunnian olla kestitsemässä tulevaa juhlakalua, joka ei kutsu minua kuitenkaan varsinaiseen tilaisuuteen?!

Haistattaisin pitkät.

Selkeästikään ei mikään hyvä ystävä. Rahat vaan kelpaisi. Saat varmasti kunnian ostaa myös häälahjan, mutta paikalle sinua ei odoteta.

Vierailija
15/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin vetämään kavereiden kanssa vetämään perseet jos sopii aikatauluihin ja budjetiin, varsinkin kun varsinaiset häät tosi pienet lähipiirin juhlat.

Vierailija
16/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti polttareihin osallistuva saa ilman muuta hääkutsun. Mutta ymmärrän kyllä nykyaikana toisenlaisiakin ratkaisuja. Jos on aivan helvetin isot suvut, niin homma menee vaikeaksi. Mies sitten harrastaa vaikka futista, salibändyä ja hänellä on iso aktiivinen kaveriporukka vielä lukiovuosilta. Jos nuo kaikki ryyppäävät ukot pitää kutsua isojen sukujen lisäksi, niin mitäköhän aktuaalivittua... pitääkö olla rahaa vuokrata messukeskus? Ehkä niin, että ryyppäävät polttarit pois ja sitten häitä vietetään vain niillä isoilla suvuilla.

Vierailija
17/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyte vieras. 

Olen monenkin ihmisen elämässä ihan vain yksi muiden joukossa. Ei minun tarvitse olla kaikille se kaikkein tärkein ja lähtisin mukaan, jos ei mitään satasia maksa. 

Vierailija
18/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin loukkaavaa. Eli minä maksan osallistumismaksun polttareihin ja näin saan kunnian olla kestitsemässä tulevaa juhlakalua, joka ei kutsu minua kuitenkaan varsinaiseen tilaisuuteen?!

Haistattaisin pitkät.

Selkeästikään ei mikään hyvä ystävä. Rahat vaan kelpaisi. Saat varmasti kunnian ostaa myös häälahjan, mutta paikalle sinua ei odoteta.

Kyllä sillä polttarirahalla saa yleensä itsekin pidettyä hauskaa niissä kinkereissä. En ole oikein ikinä tajunnut tuota vinkumista siitä, että polttarit maksavat. Totta kai hauskanpito maksaa, oli sitten kyseessä polttarit tai mikä tahansa muu juhla.

Vierailija
19/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyit tylsältä ja pitkäveteiseltä osuudelta.

Vierailija
20/24 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viettänyt pienet häät jossa oli vain sukulaisia. Kavereita 4 henkilöä (kaaso, bestman ja kaveripariskunta jotka toimi kuvaajana ja seremoniamestarina) 

Polttareissa oli enemmän porukkaa. Halusin juhlia kavereiden kanssa kuitenkin vaikka häät oli pienet joten polttareissa oli enemmän kavereita. Mutta kulut pysyi pienenä, kun morsiammelle ostivat yhdessä pullon pontikkaa, ja kaikki joivat omia juomia. Saunatila maksoin 60mk (taloyhtiön isompi sauna 2h) ja sisäänpääsy yökerhoon. Ruokana sipsiä. Ikimuistoinen ilta kuulemma muilla paitsi minulla jonka muistikuvat on hieman hatarat.

Oltiin 20vuotiaita vuonna -99 joten se selittää varmaan jotenkin polttareiden järjestelyjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi