Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihminen kuolee, kerkeääkö tajuta, että

Vierailija
28.10.2024 |

elämä loppuu tähän?  Tai mitä kuoleman hetkellä tapahtuu?  

Vai tuleeko vain oikein kova väsymyksen tunne, ihminen siihen kerrassaan nukahtaa eikä enää herääkään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Ehkä osa tietää että kuolee. Osalla menee taju tai tajunta siirtyy toiselle puolelle. Joku kenties menee valoportaalia kotiin ja sitten katsoo asiaa. Ehkä osa on jo perillä.

Vierailija
2/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden eksän äiti soitti lapselleen ja ehti sanoa "Minä kuolen nyt". Ja niin tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jollain tapaa ymmärtää kuolevansa. Toki voi riippua kuolintavasta. Ehtiikö mitään ajattelemaan, jos kaula katkeaa sekunnin murto-osassa?

Vierailija
4/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että jollain tapaa ymmärtää kuolevansa. Toki voi riippua kuolintavasta. Ehtiikö mitään ajattelemaan, jos kaula katkeaa sekunnin murto-osassa?

Ehkä siinä hetken voi katsella, että "kas, mun kroppa näkyy olevan tuolla".

Vierailija
5/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sellaisia tiedetä. Mene hautausmaalle ja kysele siellä. Heillä on asiasta kokemusta.

Vierailija
6/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota on tutkittu, ja siinä kestää monta sekuntia, että kuolee sen jälkeen. Eli periaatteessa giljotiinin uhri voi nähdä mitä tapahtui.

Vierailija
7/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole nukkumassa tai ns. kasvis, varmaan ennättää tajuta asian. Näin oletan.

Vierailija
8/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ai tämä oli siis se giljotiini. Olen kyllä kivempiakin huvipuistolaitteita kokeillut."

Vierailija
9/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä sellaisia tiedetä. Mene hautausmaalle ja kysele siellä. Heillä on asiasta kokemusta.

Kävin, mutta hiljaista oli.

Vierailija
10/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolintapoja on aivan liian monta että tuohon voisi vastata..

Vierailija
11/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oli aika vasta juttua, että mitä aivoissa tapahtuu, kun ihminen kuolee. Aivot on aktiiviset vielä pitkään sen jälkeen, kun sydän on jo pysähtynyt.

Vierailija
12/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olenks mä noin lihava ja nuokin vaatteet, ihan kamalat."

Vierailija
13/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä oli aika vasta juttua, että mitä aivoissa tapahtuu, kun ihminen kuolee. Aivot on aktiiviset vielä pitkään sen jälkeen, kun sydän on jo pysähtynyt.

Taisi olla tämä juttu. Ihan sairaan pitkä, joten kannattaa varata aikaa, jos haluaa lukea.92

https://www.theguardian.com/society/2024/apr/02/new-science-of-death-br…

Vierailija
14/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolintapoja on aivan liian monta että tuohon voisi vastata..

Pitäis olla ranneke, jolla pääsisi kokeilemaan useampia.

Vierailija
15/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kukaan kuollut tullut kertomaan...

Vierailija
16/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota on tutkittu, ja siinä kestää monta sekuntia, että kuolee sen jälkeen. Eli periaatteessa giljotiinin uhri voi nähdä mitä tapahtui.

Marie Antoinette, legendan mukaan yleisö näki hänen silmiensä vielä liikkuvan...

Vierailija
17/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tulee kaikenlaista hyvänolonhormonia, jotka stimuloivat aivoja niin, että mieleen tulee kaikkia hyviä muistoja. Se saattaisi selittää, miksi ihmiset näkevät esimerkiksi jo aiemmin kuolleita läheisiään.

Vierailija
18/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marie Antoinette otti legendan mukaan katsekontaktin yleisöön.

Vierailija
19/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sen jälkeen tulee sitten joka tapauksessa se ikiuni...

Vierailija
20/24 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Ehkä osa tietää että kuolee. Osalla menee taju tai tajunta siirtyy toiselle puolelle. Joku kenties menee valoportaalia kotiin ja sitten katsoo asiaa. Ehkä osa on jo perillä.

On tutkittu että tietää, tajun menetys ei sitä estä, aivokuolleisuus kyllä. Usein ihminen joka on tajuton, kuule kyllä mitä ympärillä puhutaan jne. Ja kyllä joskus jopa muistaa. Eli ihminen tietää että nyt tuli lähtö 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä