Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään neuloja ja mulla on vaikeasti löydettävissä olevat suonet, verikokeet on tuon vuoksi kauheita!

Vierailija
15.06.2026 |

Joskus on jäänyt ottamatta ja pitänyt mennä myöhemmin uudestaan kun useamman piston jälkeenkään ei ole suonta löytynyt ja mä olen naama valkoisena pyörtymisen partaalla. Muita joilla sama vika? Mikä on auttanut? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hoitaja etsi suonta 15 min. Sitten tuli toinen tekijä ja löysi heti.

Vierailija
2/22 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanylointi on myös oma juttunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon vettä tms. ennen verikoetta niin  löytyy helpommin. Mitä enemmän nestevajausta, sen vaikeampaa on suonen löytäminen

Vierailija
4/22 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät että käyttävät ns.perhosneulaa.Se ei ole niin ikävä.Ja apteekista saa puuduttavaa voidetta.

Vierailija
5/22 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät että käyttävät ns.perhosneulaa.Se ei ole niin ikävä.Ja apteekista saa puuduttavaa voidetta.

Erilaisia neuloja ovat kokeilleet kyllä. En osaa sanoa/muista millainen on ollut kyseessä kun viimein ovat verta saaneet. Tiedän että on puuduttavaa voidetta mutta sitten pitäisi hölvätä sillä koko käsivarsi kun ei se ole ollut vain se taive mistä ovat kokeilleet pistää. 

Vierailija
6/22 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
7/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on huonosuonisena puoli vuotta sitten ollut syöpäleikkauksessa, kuten minä, eivät suonet ole  kyllä yhtään muuttuneet eli edelleenkään ei helposti saa verikoetta, mutta PELKO piikeistä ja MONESTA MUUSTA ASIASTA katoaa kyllä, kun on kysymys taistelusta elämän puolesta. Olen voitolla, EN PELKÄÄ ENÄÄ MITÄÄN 👍.

Vierailija
8/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten vissiin harrasta neulomista.

Vierailija
9/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on helppo edullinen laite jolla näkyy verisuonet. Oliko Japani vai Korea tms. Kummaa ettei ole Suomessa. Myös ammattitaitoinen löytää suonen, ne muut ei joilla osaaminen vähäisempää. Tiedän mistä puhut, olen myös saanut kokea.

Vierailija
10/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa säännöllisiin verinäytteisiin 😁 T diabeetikko 

Vierailija
11/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen. Olin samanlainen verikoe- ja toimenpidekammoinen noin nelikymppiseksi. Sit tuli kausi kun verikokeita otettiin tiuhaan ja jotenkin siedätyin niille. Aiemmin piti pyytää päästä pitkälleen verikokeita varten, nykyäänhän tuo ei edes onnistuisi kun sänkyjä ei tunnu olevan missään. 

Vierailija
12/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuduttava voide supistaa verisuonia. Näin sanoi mulle labratäti ja otti näytteen toisesta kädestä. 

Vierailija
13/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyörtyy aina. Näyte otetaan makuulla ja senkin jälkeen vielä lepoa. Hän sanoi, että "tulee outo olo" ja sit pyörtyy. 

Vierailija
14/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla auttoi sellainen juttu kuin syöpä. Pari vuotta pisteltiin hoitojen ja tutkimusten takia urakalla niin, että olo oli kuin neulatyynyllä. Sen jälkeen ei ole satunnaiset pistokset ja verikokeet tuntuneet missään. Ehkä sä voisit ajatella, että onneksi ei ole sentään syöpää?

Vierailija
15/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emla toimi mulla ja hyvin sai verikokeenkin otettua. 

Vierailija
16/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä neuvot  varmasti on verikokeiden ottajat jo antaneet, koska taitaa olla aika perustason neuvoja. 

juo mahdollisimman paljon vettä ennen verikoetta, ellei sitä erikseen ole kielletty. jos on paastonäyte, niin juo mahdollsimman paljon sitten edellisenä päivänä. 

kättä nyrkkiin ja auki

hiilidioksidipitoisten juomien nauttiminen saattaa myös laajentaa verisuonia 

(ja saahan ne verikokeet muualtakin otettua kuin kyynärtaipeesta)

Vierailija
17/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emla voi piilottaa suonia entisestään, mutta auttaa pistokipuun. Minulla on ulos päin pollottavat suonet, joten emla ok. En suostu verikokeisiin ilman emlaa.

Vierailija
18/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytteitä voi puudutusvoiteen läpi ottaa.

Hoida ap se pelko pois, alkaa suonetkin löytyä. Peloista pääsee kyllä eroon, itsekin olen hoitanut korkeanpaikankammon seinäkiipeilyllä. 

Ja punnerra tms ennen näytteenottoa, mene paikalle juosten tms, lisääntynyt verenkierto saa suonet esiin.

Vierailija
19/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on huonosuonisena puoli vuotta sitten ollut syöpäleikkauksessa, kuten minä, eivät suonet ole  kyllä yhtään muuttuneet eli edelleenkään ei helposti saa verikoetta, mutta PELKO piikeistä ja MONESTA MUUSTA ASIASTA katoaa kyllä, kun on kysymys taistelusta elämän puolesta. Olen voitolla, EN PELKÄÄ ENÄÄ MITÄÄN 👍.

Bullshit.

Minä piikkikammoinen sain VERISYÖVÄN ja jatkuvasti täytyy pistää syystä jos toisesta. Jokainen pistokerta on pahempi kuin edellinen. Todellakaan ei siis totu vaan pahemmaksi muuttuu joka kerta.

Kerran sairaalassa muusta syystä olessa ottivat 5 verikoetta päivässä tulehduksen seuraamiseksi ja olin siellä pari viikkoa, ihan painajaista.

Minulla on lisäksi sellaiset suonet, että neula helposti väistää niitä, kerran yksi hoitaja yritti ehkä 15 min pistää eri paikkoihin, eikä onnistunut, heilutteli vaan neulaa siellä ihon alla. 

Vierailija
20/22 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittele kädet hyvin. Pitkähihainen paita päälle ja vaikka vessassa kuumahkolla vedellä käsien pesu ennen koetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä