Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällaisella ilmalla mökillä mitään tekemistä?

Vierailija
15.06.2026 |

Kalseaa  ja viluista 😏

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risusavottaan ja juurakoita raivaamaan vaan, sadekamppeet päälle. 

Eikö mökkeily ole rentoutumista varten? Ainakin minulla on. Minkäänlainen työnteko ei käy edes mielessä.

Vierailija
82/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mökkeily ole rentoutumista varten? Ainakin minulla on. Minkäänlainen työnteko ei käy edes mielessä.

Oletko ulkoistanut hommat mökkitalkkareille vai vuokraatko mökkiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsaa ja viluista? Eikö sulla ole takkaa tai muutakaan lämmönlähdettä käytettävissä?

Ei ole ulkona missä haluaisin kesäni viettää

Vierailija
84/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

googleta mitä tehtiin ennen nettiä ja koneita...

Nussittiin

hyi. metoo teille pervoille. kyllä minua niin ahdistaa.

Vierailija
85/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en menisi mistään hinnasta. Kerran olen ollut sinänsä ihan hienolla mökillä, mutta oli kylmä sisällä, 15 astetta, palelin koko ajan🥶

Uusavuttomat ei osaa edes takkaan laittaa tulia.

mutta kun se polttopuiden tekeminen on kerrostaloasukkaalle niin kauhea työleiri

Vierailija
86/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit ei varmaan edes tiedä olevansa mökillä. naama on liimattuna kännykkään, niin kuin oli kotonakin ja mökkimatkalla.

Vierailija
87/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelataan lautapelejä ja Fortunaa, luetaan vintiltä löytyviä vanhoja lehtiä ja kirjoja, kuunnellaan paikallisradion leppoisia ohjelmia, poltetaan kamarin uuneissa halkoja, käydään mato-ongella, illalla puulämmitteinen sauna kuten muutenkin lähes joka ilta. 

Vierailija
88/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en menisi mistään hinnasta. Kerran olen ollut sinänsä ihan hienolla mökillä, mutta oli kylmä sisällä, 15 astetta, palelin koko ajan🥶

Uusavuttomat ei osaa edes takkaan laittaa tulia.

mutta kun se polttopuiden tekeminen on kerrostaloasukkaalle niin kauhea työleiri

Klapeja voi ostaakin. Vaikka (verkko)kassillisen kerrallaan huoltsikalta.

Vierailija
89/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ainoa syy olla mökillä olisi kun oikeasti lämmintä, 24-28 astetta, ja voi olla ulkona uikkareissa. Suomen kesässä loma-aikaan tai vkl niitä yleensä lk 5-10 yhteensä. Luovuimmekin pitkäaikaisesta huvilaunelmasta ja vietämme talvet etelässä ja Suomessa kesät kaupungissa Helsingin keskustakodissa.

Vierailija
90/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisella kelillä? Minä olen mökillä, täällä lämmintä on nyt, aamuyhdeksältä, 15 astetta ja aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Minusta mainio mökkeilykeli! Tänään aion lojua riippumatossa lukemassa kirjaa, käyn koiran kanssa metsässä lenkillä, uin järvessä 2-3 kertaa, grillaan ruokaa, käyn soutelemassa ja istun nuotiolla seuraillen vesilintujen touhuja. Ihanaa olla lomalla! 

Täällä tulee koko päivän vettä kuin Esterin persusta. Lämmintä +12, ei huvittaisi riippumatossa lojuminen.

Mitä sitä kitisemään,. Sinne vaan koko perhe samaan kasaan, samaan riippumatton. Hyvä siitä tulee 👍

Vierailija
91/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teinit ei varmaan edes tiedä olevansa mökillä. naama on liimattuna kännykkään, niin kuin oli kotonakin ja mökkimatkalla.

Ai kauhiaa...Miksi kännykkä on liimattu teinin kasvoille? Eikö tuo täytä jo väkivallan tunnusmerkit? Toivottavasti on vesiliukoista liimaa. Cyanoakrylaattiliima olisi jo toinen juttu...

Vierailija
92/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä olen.Sadekuuroja tulee,istun kuistilla katselemassa.ihanan raikas ilma.olen pessyt pulsaattorilla pyykkiä,tehnyt ruokaa,siivonnut ja laittanut uuden maton.vilu ei ole sisällä eikä ulkona.Ilpo lämmityksellä sisällä,mutta taidan sammuttaa yöksi,tykkään nukkua viileässä.

Mökillä paras,ilmalla kuin ilmalla.Myös talvella.

Vierailija
93/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan mökillä. Tekemistä on sekä ulkona että sisällä. Sadesäällä siivoan, teen käsitöitä, luen, silitän, pesen pyykkiä, menen paikalliseen taidemuseoon, tapaan ystäviä, lämmitän saunan, uin sateessa (ihanaa), katson jonkun leffan tai muuta ohjelmaa Areenasta, jne. Koko ajan on tekemistä, se just on kivaa.

Minun arki koostuu kaikista noista, paitsi uiminen, koska en halua uida. Mökkeily ei toisi mitään ekstraa.

Vierailija
94/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään mökkeillä Suomessa

On se ihan kivaa niinä harvoina päivinä, kun lämpöä on vähintään +20 astetta. Muulloin jokseenkin ankeaa.

No onhan nyt ollut yli 20 astetta monta viikkoa joka ikinen päivä. Missä oikein vietätte aikaa kun valitatte? Oon polttanu itteni tälle kesälle jo ihan huolella vähissä vaatteissa kun olin

Et ole Suomessa. Toisekseen, en halua palaa auringossa. En tajua ns. auringonottoa; miksi ihmeessä pitäisi ruskettua??

Ilmeisesti porukka olettaa, että lämpimien ilmojen kaipuu tarkoittaa airingonottoa? Minä en ota aurinkoa koskaan ja lämmin pitää olla juuri sen vuoksi, että varjossa on kiva oleskella kesävaatteissa. Tottakai voi pukeutua tuulipukuun, mutta sehän ei ole sitä mitä kesällä haluaa. Tuulipuku päällä ja terassilla hetkessä jäähtynyt ruoka lautasella ei kiinnosta. Saati että sen lisäksi sataa ja tuulee. 

Vierailija
95/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ulkoistanut hommat mökkitalkkareille vai vuokraatko mökkiä? 

En kumpaakaan, mutta koskaan ei ole ollut tarvetta työnteolle mökillä. Annan luonnon rehottaa vapaana ja olen tyytyväinen, että katto ei vuoda ja seinät pysyvät pystyssä.

Vierailija
96/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadesäällä leikataan sisällä matonkuteita tai tehdään ristikoita. 

Vierailija
97/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisella kelillä? Minä olen mökillä, täällä lämmintä on nyt, aamuyhdeksältä, 15 astetta ja aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Minusta mainio mökkeilykeli! Tänään aion lojua riippumatossa lukemassa kirjaa, käyn koiran kanssa metsässä lenkillä, uin järvessä 2-3 kertaa, grillaan ruokaa, käyn soutelemassa ja istun nuotiolla seuraillen vesilintujen touhuja. Ihanaa olla lomalla! 

Täällä tulee koko päivän vettä kuin Esterin persusta. Lämmintä +12, ei huvittaisi riippumatossa lojuminen.

Mitä sitä kitisemään,. Sinne vaan koko perhe samaan kasaan, samaan riippumatton. Hyvä siitä tulee 👍

Ei ole perhettä, olen vanhapoika. M66

Vierailija
98/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelataan lautapelejä ja Fortunaa, luetaan vintiltä löytyviä vanhoja lehtiä ja kirjoja, kuunnellaan paikallisradion leppoisia ohjelmia, poltetaan kamarin uuneissa halkoja, käydään mato-ongella, illalla puulämmitteinen sauna kuten muutenkin lähes joka ilta. 

Miksei voi viedä mukana uudempia lehtiä ja kirjoja luettavaksi? En tiedä kauheampaa kuin radio-ohjelmien kuunteleminen, varsinkin paikallisradion.

Vierailija
99/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna, seksi, Scrabble. Mitä muuta muka pitäis? 

Vierailija
100/100 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde alkeellisiin oloihin kokkaamaan ja tiskaamaan. Passattavaksi voin lähteä. En lupaa palkintoa. 

N

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan