Onko tällaisella ilmalla mökillä mitään tekemistä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Persoonakysymys, sillä mä löydän aina tekemistä ellen vaan halua laiskotella mm. kirjaa lukien tai telkkaria katsoen. En kyllä halua kuin hyvin harvoin. Säänmukaiset vaatteet niskaan ja ulos. Voi hakata halkoja, mennä kalaan, lenkkeillä koirien kanssa, kitkeä vihannesmaata, leikata ruohoa tms.
Mun halot on jo klapeina, ei venettä (järvi 0,5 km päässä), ei koiria, ei vihannesmaata, ruohonleikkuu ei sateella käy (viikate, trimmeri).
Huomaan tulevani mökillä yksin ollessa apaattiseksi. Kaikki arkiaskareetkin on pakkopullaa. Eilen imuroin huushollin ekan kerran. Saunalla on edelleen jyrsijänpapanat talven perua, joten ei voi saunoakaan. Koko saunatupa ja saunaeteinen pitäisi tyhjentää, että ne saisi siivottua. Ei riitä rahkeet nyt sellaiseen. En ole laiska, vaan ylikuormottunut jo ennestään.
Ammuskele perintöilmakiväärillä kuistilta sateensuojasta ympäri pihasektoria sekalaisiin maaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään mökkeillä Suomessa
On se ihan kivaa niinä harvoina päivinä, kun lämpöä on vähintään +20 astetta. Muulloin jokseenkin ankeaa.
No onhan nyt ollut yli 20 astetta monta viikkoa joka ikinen päivä. Missä oikein vietätte aikaa kun valitatte? Oon polttanu itteni tälle kesälle jo ihan huolella vähissä vaatteissa kun olin
Meidän mökki on sellainen työleiri että tekemistä riittää säälle kuin säälle.
Tervetuloa kylään, tekemistä riittää sullekin asti!
Ikävämmällä säällä voi saman tien hoitaa ne ikävät, hikiset hommat alta pois. Ei sitten vaivaa, kun päivä paistaa risukasaan.
Halonhakkuuta 8.00-16.00
Vedenkantoa siinä ohessa ja vesipadan lämmitys heti aamusta. SAunan lämmitys illasta.
Renkaat voit vaihtaa samalla, koska eihän miehille muuta tekemistä modernissa maailmassa ole.
Nurmikon leikkuuta. Laiturin korjaus. Lakaisua ja haravointia, koska juhannus on ihan kohta.
Vierailija kirjoitti:
Mökillä ei ole millään ilmalla kivaa tekemistä. Paitsi jos asuu kerrostalossa ja haluaa pihalle kököttämään hyttysten syötäväksi.
Mökillä on kiva olla rauhoittumassa muutama päivä hiljaisuudessa. Asun kaupungin keskustassa kerrostalossa, ja meluisia kesätapahtumia siellä riittää. Ei ole mielenkiintoa itsellä osallistua näihin, päin vastoin.
Laitoin tulet takkaan, tein kuuman rommitotin ja aloin lukemaan. Mukavasti kului kolea ja sateinen päivä kunnes oli aika lämmittää sauna.
En tiä. Ei kiinnosta mökkeily kun se on työsiirtola. Siksi olen täällä kaupungissa kuivassa, lämpimässä kodissani kaikkien mukavuuksien äärellä. Mökkitunnelmaa saan katolla pesivien naurulokkien huutelusta, joka kuuluu parvekkeen ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisella kelillä? Minä olen mökillä, täällä lämmintä on nyt, aamuyhdeksältä, 15 astetta ja aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Minusta mainio mökkeilykeli! Tänään aion lojua riippumatossa lukemassa kirjaa, käyn koiran kanssa metsässä lenkillä, uin järvessä 2-3 kertaa, grillaan ruokaa, käyn soutelemassa ja istun nuotiolla seuraillen vesilintujen touhuja. Ihanaa olla lomalla!
Täällä tulee koko päivän vettä kuin Esterin persusta. Lämmintä +12, ei huvittaisi riippumatossa lojuminen.
Viileä, sateinen ilma on ihan paras kunnon saunomiseen.
Sauna lämpimäksi > ulos vesisateeseen virkistymään > saunaan > järveen > saunaan.
Kaikkein upeinta on kesällä, jos tulee oikein kunnon vesikuuro, niin pääsee vesirännin alle huikeaan luonnon suihkuun :D
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökki on sellainen työleiri että tekemistä riittää säälle kuin säälle.
Tervetuloa kylään, tekemistä riittää sullekin asti!
Mun mökki olisi kans työleiri, mutta koska orjapiiskuri-komentaja puuttuu (pysyvästi) en tee mitään. Problem solved.
Jos täällä olisi joku muu vielä sotkemassa paikkoja, en kestäisi ollakaan! Itse elän siivosti.
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan mökillä. Tekemistä on sekä ulkona että sisällä. Sadesäällä siivoan, teen käsitöitä, luen, silitän, pesen pyykkiä, menen paikalliseen taidemuseoon, tapaan ystäviä, lämmitän saunan, uin sateessa (ihanaa), katson jonkun leffan tai muuta ohjelmaa Areenasta, jne. Koko ajan on tekemistä, se just on kivaa.
Sateessa uimista lukuun ottamatta nuo on ihan tavallista arkipuuhaa kaupungissakin
Ei ehkä ole niin kova möykkä ulkona kuin aurinkoisina päivinä, jos on naapuriporukoita lähistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään mökkeillä Suomessa
On se ihan kivaa niinä harvoina päivinä, kun lämpöä on vähintään +20 astetta. Muulloin jokseenkin ankeaa.
No onhan nyt ollut yli 20 astetta monta viikkoa joka ikinen päivä. Missä oikein vietätte aikaa kun valitatte? Oon polttanu itteni tälle kesälle jo ihan huolella vähissä vaatteissa kun olin
Et ole Suomessa. Toisekseen, en halua palaa auringossa. En tajua ns. auringonottoa; miksi ihmeessä pitäisi ruskettua??
Vierailija kirjoitti:
En tiä. Ei kiinnosta mökkeily kun se on työsiirtola. Siksi olen täällä kaupungissa kuivassa, lämpimässä kodissani kaikkien mukavuuksien äärellä. Mökkitunnelmaa saan katolla pesivien naurulokkien huutelusta, joka kuuluu parvekkeen ovesta.
Alan olla samaa mieltä.
Terv. Neljättä kesää mökinomistajana 😑
Vierailija kirjoitti:
Ammuskele perintöilmakiväärillä kuistilta sateensuojasta ympäri pihasektoria sekalaisiin maaleihin.
Täähän se ois, mut en ole perinyt ilmakivääriä saati muutakaan tussaria. Tykkään myös, että pihapiirissä on lintuja. Ne pelästyisivät pauketta. Äänenvaimentimella kyllä. 👍🏼
On.Mutta kaikki myrkyt hölvättävä koko kroppaan.Tällä on päästä jalkoihin kauheett öttien syöntijäljet.Piti kaivaa punkit ihosta.Itikka,hyttynen söi kauheet sormenpään kokoiset patit.Kyypakkaus auttoi ,cetirizin syön joka päivä vuosia mennyt.Lintukirput,on myös vaivanneet yleensä syksyllä pahana.Paarmat..ampiaiset pistää,tulee taas isoon patti.Päähän monta pistoa syksyisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sää näyttää monta päivää surkealta, sieltä mökiltä voi ihan tulla pois. En ymmärrä kiukulla epämukavuudessa ja tympeydessä sinnitteleviä, joiden mielestä on pakko mökkeillä koska on kesäloma.
Yhtä hyvin voi skipata koko paskan sään vuoksi ja mennä vaikka äkkilähdöllä viikoksi Malagaan tms. jossa paistaa aurinko.
Mun tuurilla sää kääntyy paisteiseksi heti, kun poistun mökiltä. Eikä tänne ajella kalliilla bensalla ja vanhalla autolla edestakaisin. Eli kun on möksälle lähdetty, siellä ollaan ainakin niin kauan kuin tuodut ruokavarat riittävät. Mihinkään etelään mua ei kesällä saisi vaikka maksettaisiin. Asuin yli vuotta Välimeren rannalla ja se porotus on niiin nähty. Ainoa hyvä puoli Suomen "kesässä" on raikas ilma. Nyt istun sohvalla toppatakki päällä. Pitäisi mennä paskalle, mutta ulkohuusi ei nyt innosta.
Espanjaan kannattaakin ehdottomasti lähteä hankkimaan ihosyöpä. Kaikki suomalaiset tulevat sieltä kesäksi pois, koska siellä on liian kuuma.