Onko tällaisella ilmalla mökillä mitään tekemistä?
Kommentit (100)
Joo, en menisi mistään hinnasta. Kerran olen ollut sinänsä ihan hienolla mökillä, mutta oli kylmä sisällä, 15 astetta, palelin koko ajan🥶
Ukkosta luvattu tänään iltapäivällä tänne mökille. Lähden käymään kaupassa ja kotona. Juhannuksena on hyvä sää.
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisella kelillä? Minä olen mökillä, täällä lämmintä on nyt, aamuyhdeksältä, 15 astetta ja aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Minusta mainio mökkeilykeli! Tänään aion lojua riippumatossa lukemassa kirjaa, käyn koiran kanssa metsässä lenkillä, uin järvessä 2-3 kertaa, grillaan ruokaa, käyn soutelemassa ja istun nuotiolla seuraillen vesilintujen touhuja. Ihanaa olla lomalla!
Voisiko ehkä olla, että koko Suomessa ei ole samanlainen sää kuin sinun mökkisi päällä?
Just mukava mökkisää kun ei oo kuuma, eikä aurinko porota. Makuasioita. Voi vaikka heitellä uistinta laiturilta ja grillailla / tehdä muurikkalettuja.. :P
Kesä ei ole mikään oikea kesä, jos ei ole lämmintä. Näin se vaan on. Kylmä, sateinen mukakesä on iso pettymys. Ja seuraava kesä lototaan vasta vuoden päästä.
Ei tulisi mieleenkään mökkeillä Suomessa
On se ihan kivaa niinä harvoina päivinä, kun lämpöä on vähintään +20 astetta. Muulloin jokseenkin ankeaa.
No joo, totta. Oli nyt 2 kivaa päivää kesäkuussa tähän mennessä, toisena niistä käytiin tyttären mökillä. Vielä ei ollut sinilevääkään (isossa) järvessä.
Mökillä on viileänä ja sateisena päivänä ihanaa olla. Hyvä syy olla ja tehdä ei mitään. Takkaan tuli ja vällyjen alle lukemaan kirjaa. Pelata lautapelejä. Saunoa ja uida järvessä (kunhan ei ukkosta). Nukkua päikkärit. Kunnon ukkonen on myös ihan mahtavaa. Joka päivä mökillä laitetaan hyvää ruokaa, satoi tai paistoi. Sateen ropistella kattoon tulee myös nukuttua pitkään ja sikeästi.
Minä viihdyn mökillä myös sateella, mutta mies ei tykkää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan yli kaiken palelua!!!!
Vaatteita päälle?
Vierailija kirjoitti:
Ammuskele perintöilmakiväärillä kuistilta sateensuojasta ympäri pihasektoria sekalaisiin maaleihin.
Tyhjät tölkit on hyviä. Niitä riviin ja tarkkuusammuntaa.
Inhoan yli kaiken palelua!!!!
Vaatteita päälle?
V.tuttaa olla kevytunskassa kesällä! Enkä halua lenkkareita, kumppareita enkä farkkujakaan.
Haluan olla ihanissa kevyissä kesämekoissani sandalit jalassa. Siksi vietän lomallani 5 viikkoa etelänkodissa, takuulämmin jopa satunnaisella sateella (joka kestää muutaman minuutin, ei monta päivää putkeen)
Vierailija kirjoitti:
Persoonakysymys, sillä mä löydän aina tekemistä ellen vaan halua laiskotella mm. kirjaa lukien tai telkkaria katsoen. En kyllä halua kuin hyvin harvoin. Säänmukaiset vaatteet niskaan ja ulos. Voi hakata halkoja, mennä kalaan, lenkkeillä koirien kanssa, kitkeä vihannesmaata, leikata ruohoa tms.
Monilla on kesämökillä myös erilaisia projekteja sen piha-alueen suhteen kuten uudet laattakivet, uusi laituri, muutaman puun kaataminen, järven rannan siistiminen kaislikosta ja lumpeista, jne. Kesämökin lähellä voi olla isompi metsäalue, jossa voi vapaasti vaeltaa. Pihagrillissä voi paistaa iso muurinpohjalettuja tai järvestä saatua kalaa. Yleensä mökillä ihmiset myös pukeutuvat vapaammin vaikka vanhoihin verkkareihin eikä siellä tarvitse olla missään "virallisessa edustusasussa". Illalla voi lämmittää rantasaunan ja käydä uimassa järvessä.
Kaikki näköjään aina sadepäivinä sivistyneinä lukee ja pelaa lautapelejä, kukaan ei loju sohvalla ja selaa tuntikausia nettiä paitsi minä. Ja teen usein samaa vaikka olisi hyväkin sää.
Jos sataa kovaa ja on oltava sisällä koko perheen kanssa, ehdotuksia:
- lautapelit, palapelit, korttipelit (jos kovin pieniä mukana, kirppu- ym. pelit sopivat hyvin)
- levyraati - jos muut laitteet eivät toimi, vanha patteriradio on hyvä
- leipominen yhdessä, jos mahdollisuus siihen - pienimpien kanssa voi tehdä vaikka ohutrieskaa ja kauralastuja tms.
- sateella on myös aikaa kunnostaa mökkiä ja mökkikamppeita, vaihtaa järjestystä jne.
Jos sade ei haittaa, meidän rannassa saa aina isoja affenia sateella vaikka ongella, soudellakin voi ja käydä laskemassa katiska ja verkot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään mökkeillä Suomessa
On se ihan kivaa niinä harvoina päivinä, kun lämpöä on vähintään +20 astetta. Muulloin jokseenkin ankeaa.
No onhan nyt ollut yli 20 astetta monta viikkoa joka ikinen päivä. Missä oikein vietätte aikaa kun valitatte? Oon polttanu itteni tälle kesälle jo ihan huolella vähissä vaatteissa kun olin
Et ole Suomessa. Toisekseen, en halua palaa auringossa. En tajua ns. auringonottoa; miksi ihmeessä pitäisi ruskettua??
Olen! Pohjois-Pohjanmaalla. Joka päivä yli 20 astetta. Ei ole kyllä tarvinnut keleistä valittaa, täydellistä sanon minä. Ainut vain kun on ollut niin lämmintä on ruohon leikkuuta kokoajan. Nythän on yötkin olleet jopa 15 astetta. Pitkiä housuja en ole käyttänyt moneen viikkoon enkä pitkähihaista paitaa
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesäkin on usein kylmä, kalsea ja kolkko.
Eli Suomen ilmasto ON kylmä ja arktinen, ikävä kyllä niin on.
Siksipä odotammekin ilolla ilmastonmuutosta -jospa kävisikin säkä eli ilmasto kuumenisi.
Ilmaston lämpeneminen kun on aina merkinnyt ihmiskunnalle ja luonnolle suurta menestystä.
Tämä on tosiasiallinen fakta historiassa.
Ilmasto kuumenisi? Johan se on niin tehnyt. Kolmena edellisenä kesänä on ollut järkyttävät tappohelteet. Töissäkin meinasi läkähtyä eikä tässä vuokrakerrostalokämpässä mitään ilmalämpöpumppua ole viilennykseen. Nytkin ennustetaan jonkin elninjon vuoksi "käristyskupolia". Alkukesä (kuten viime kesänäkin) on ollut sellainen normaali Suomen kesä, niinkuin aina jo vuosikymmenet. Ennenkin kelit lämpeni vasta juhannukselta.
Mitä tulee mökillä oloon niin ehkä sun ei kannattaisi olla siellä jos et mitään tekemistä "keksi". Ainakin meidän mökillä tekemistä riittää keksimättäkin satoi tai paistoi. Myös kaikkea mukavaakin.
Sadepäivät mökillä on just parhaita. Saa rauhassa lukea kirjaa vilttiin käpertyneenä :)
Vierailija kirjoitti:
googleta mitä tehtiin ennen nettiä ja koneita...
Nussittiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan mökillä. Tekemistä on sekä ulkona että sisällä. Sadesäällä siivoan, teen käsitöitä, luen, silitän, pesen pyykkiä, menen paikalliseen taidemuseoon, tapaan ystäviä, lämmitän saunan, uin sateessa (ihanaa), katson jonkun leffan tai muuta ohjelmaa Areenasta, jne. Koko ajan on tekemistä, se just on kivaa.
Sateessa uimista lukuun ottamatta nuo on ihan tavallista arkipuuhaa kaupungissakin
No, niinpä! Mitä sitten AP ulisee?
Mitä ihmettä siellä voi tehdä kun on eri ilma? aina tylsää