Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällaisella ilmalla mökillä mitään tekemistä?

Vierailija
15.06.2026 |

Kalseaa  ja viluista 😏

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadepäivät mökillä on just parhaita. Saa rauhassa lukea kirjaa vilttiin käpertyneenä :) 

Minä en tarvitse mökkiä siihen että kietoudun sadepäivänä vilttiin kirjaa lukemaan.

Aika tolkuttoman kallis hankinta jos tuo on ainoa käyttötarkoitus mökille tyypillisessä suomalaisessa kesäsäässä. Siihen päälle mökkimatkat ja 20k€ oikeasti tarvittavaa autoa kalliimman citymaasturin hakinta kun siinä mökkitiellä on se yksi kivi.

Vierailija
62/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en menisi mistään hinnasta. Kerran olen ollut sinänsä ihan hienolla mökillä, mutta oli kylmä sisällä, 15 astetta, palelin koko ajan🥶

Uusavuttomat ei osaa edes takkaan laittaa tulia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisella kelillä? Minä olen mökillä, täällä lämmintä on nyt, aamuyhdeksältä, 15 astetta ja aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Minusta mainio mökkeilykeli! Tänään aion lojua riippumatossa lukemassa kirjaa, käyn koiran kanssa metsässä lenkillä, uin järvessä 2-3 kertaa, grillaan ruokaa, käyn soutelemassa ja istun nuotiolla seuraillen vesilintujen touhuja. Ihanaa olla lomalla! 

Voisiko ehkä olla, että koko Suomessa ei ole samanlainen sää kuin sinun mökkisi päällä?

Suomessa sää vaihtelee jopa päivän mittaan, asuipa missä tahansa. Ei ole ollut viikkotolkulla sadetta. Pari päivää kun on epävakaista niin jotkut inisee kun ei ole mitään tekemistä. Mökillä yleensä aina on jotain. Kyse taitaakin olla siitä mitä VIITSII tehdä.

Vierailija
64/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisella kelillä? Minä olen mökillä, täällä lämmintä on nyt, aamuyhdeksältä, 15 astetta ja aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Minusta mainio mökkeilykeli! Tänään aion lojua riippumatossa lukemassa kirjaa, käyn koiran kanssa metsässä lenkillä, uin järvessä 2-3 kertaa, grillaan ruokaa, käyn soutelemassa ja istun nuotiolla seuraillen vesilintujen touhuja. Ihanaa olla lomalla! 

Täällä tulee koko päivän vettä kuin Esterin persusta. Lämmintä +12, ei huvittaisi riippumatossa lojuminen.

Meillä on ollut tosi kuivaa, perjantaiaamuna satoi, ei sen jälkeen pisaraakaan. 

Nyt on +19 C. . Ihan normaali Suomen kesä, ei valittamista, mitä nyt piha ja kasvimaa kaipaisi vettä. 

Vierailija
65/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki näköjään aina sadepäivinä sivistyneinä lukee ja pelaa lautapelejä, kukaan ei loju sohvalla ja selaa tuntikausia nettiä paitsi minä. Ja teen usein samaa vaikka olisi hyväkin sää. 

Mun mökillä ei ole sähköjä. Kännykän akun ja varavirtalähteen virtaa en käytä viihtymiseen, siihen on perinteisempiäkin keinoja.

Vierailija
66/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sataa kovaa ja on oltava sisällä koko perheen kanssa, ehdotuksia:

- lautapelit, palapelit, korttipelit (jos kovin pieniä mukana, kirppu- ym. pelit sopivat hyvin)

- levyraati - jos muut laitteet eivät toimi, vanha patteriradio on hyvä

- leipominen yhdessä, jos mahdollisuus siihen - pienimpien kanssa voi tehdä vaikka ohutrieskaa ja kauralastuja tms.

- sateella on myös aikaa kunnostaa mökkiä ja mökkikamppeita, vaihtaa järjestystä jne.

Jos sade ei haittaa, meidän rannassa saa aina isoja affenia sateella vaikka ongella, soudellakin voi ja käydä laskemassa katiska ja verkot

Isoja ahvenia saa meidänkin mökillä ongella kun on kaislikkoa laiturin vieressä, ovat siellä saalistamassa pienempiään. Peratut kyrmyniskat kypsennän grillissä foliossa, suolaa vähän ja nokare voita mukaan, lähiruokaa parhaimmillaan! Sateella kalakin syö paremmin ja onkimatojakin saa kaivettua, helteellä nekin kaivautuvat metrin syvyyteen. Ongenkohon tuijottaminen laineilla on terapeuttista.

Vierailija
67/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tulee koko päivän vettä kuin Esterin persusta. Lämmintä +12, ei huvittaisi riippumatossa lojuminen.

Meillä on ollut tosi kuivaa, perjantaiaamuna satoi, ei sen jälkeen pisaraakaan. 

Nyt on +19 C. . Ihan normaali Suomen kesä, ei valittamista, mitä nyt piha ja kasvimaa kaipaisi vettä. 

Täällä kaipaa auringon paistetta. Jo eilen satoi kaatamalla vettä ja aamuyöstä kello neljä tuli vettä niin, että sai miettiä katon kestävyyttä. Nurmikko on kuin märällä pesusienellä kävelisi. Jos sääennuste pitää paikkansa, niin vain huominen on poutapäivä ennen juhannusta.

Vierailija
68/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sinä siellä mökillä voit av-palstailla ja notkua somessa, niin kuin muutenkin teet.

ylikalliita kahviloita siellä mökillä ei ole, joten saat ahtaa aika paljon kahvia ja pullaa suuhusi, että saat sen 18e kulumaan, jonka normaalisti maksat kahvilassa.

Vierailija
69/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan mökillä. Tekemistä on sekä ulkona että sisällä. Sadesäällä siivoan, teen käsitöitä, luen, silitän, pesen pyykkiä, menen paikalliseen taidemuseoon, tapaan ystäviä, lämmitän saunan, uin sateessa (ihanaa), katson jonkun leffan tai muuta ohjelmaa Areenasta, jne. Koko ajan on tekemistä, se just on kivaa.

Sateessa uimista lukuun ottamatta nuo on ihan tavallista arkipuuhaa kaupungissakin

Niin on, mutta mökin ympäristö järvimaisemineen on toista kuin kaupungissa. Illan auringonlaskuakaan ei kaupungissa näe. Tämä onkin kakkosasunto ympäri vuoden.

Vierailija
70/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki näköjään aina sadepäivinä sivistyneinä lukee ja pelaa lautapelejä, kukaan ei loju sohvalla ja selaa tuntikausia nettiä paitsi minä. Ja teen usein samaa vaikka olisi hyväkin sää. 

Mun mökillä ei ole sähköjä. Kännykän akun ja varavirtalähteen virtaa en käytä viihtymiseen, siihen on perinteisempiäkin keinoja.

Sama! Kun mökillä on pakko keksiä jotain sähkövapaata toimintaa, joten kirjat ja lautapelit ovat parhaita. En yritä olla mitenkään sivistyneempi kirjoineni ja peleineni. Ja olen todella onnellinen, että mökillä pitää unohtaa kaikki viihde-elektroniikka. Muuten pläräisin puhelinta ja katselisin sarjoja minäkin. Mökillä tulee tehtyä muuta ja irtauduttua laitteista.

Vierailija
71/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateella uiminen on ihanaa. 

Vierailija
72/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on aina suositeltavaa.

Vierailija
73/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammuskele perintöilmakiväärillä kuistilta sateensuojasta ympäri pihasektoria sekalaisiin maaleihin.

Täähän se ois, mut en ole perinyt ilmakivääriä saati muutakaan tussaria. Tykkään myös, että pihapiirissä on lintuja. Ne pelästyisivät pauketta. Äänenvaimentimella kyllä. 👍🏼

Ilmakivääristä ei tule kovaa ääntä. 

Vierailija
74/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammuskele perintöilmakiväärillä kuistilta sateensuojasta ympäri pihasektoria sekalaisiin maaleihin.

Täähän se ois, mut en ole perinyt ilmakivääriä saati muutakaan tussaria. Tykkään myös, että pihapiirissä on lintuja. Ne pelästyisivät pauketta. Äänenvaimentimella kyllä. 👍🏼

Ilmakivääristä ei tule kovaa ääntä. 

Sen verran äänekkäästi napsahtaa, että linnut säikkyy varmasti.

Vierailija
75/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvia, kirjoja, lautapelejä, leipomista, makkaran paistoa, takkatulta, saunomista jne....

Vierailija
76/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmakko mitään pauku ja perusräpsyjä saa vaikka motonetistä tms. halpakaupasta.

Vierailija
77/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsaa ja viluista? Eikö sulla ole takkaa tai muutakaan lämmönlähdettä käytettävissä?

Vierailija
78/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmakko mitään pauku ja perusräpsyjä saa vaikka motonetistä tms. halpakaupasta.

No miksi pitäisi ylipäätään mitään ammuskella pihapiirissä. En hommaisi mitään asetta sen paremmin kotiin kuin mökillekään ellen harrastaisi metsästystä. Ilmakivääri ei taida edes siihen soveltuakaan. Turha kapine.

Hakkaisi vaikka halkoja, siitäkin on enemmän hyötyä.

Vierailija
79/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi pitäisi ylipäätään mitään ammuskella pihapiirissä. En hommaisi mitään asetta sen paremmin kotiin kuin mökillekään ellen harrastaisi metsästystä. Ilmakivääri ei taida edes siihen soveltuakaan. Turha kapine.

Hakkaisi vaikka halkoja, siitäkin on enemmän hyötyä.

Tai heittäisi tikkaa, jos pitää johonkin maaliin osua.

Vierailija
80/100 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risusavottaan ja juurakoita raivaamaan vaan, sadekamppeet päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi