En vain tajua, miten joku voi olla opettaja nykypäivänä
Jossain eliittilukiossa ehkä, tai muussa koulussa, johon on pääsykokeet. Mutta tavallinen peruskoulu kuulostaa epäinhimilliseltä.
Kommentit (46)
No ei se työ yritysmaailmassa sen ihanammalta keskimäärin vaikuta, kun kavereita kuuntelee.
Yläkoulun oppitunnit loppuvat viimeistään klo. 15:30 enkä sen jälkeen uhraa sekuntiakaan työasioille ennen kuin klo 8:30 seuraavana aamuna,
Opetin vähän aikaa kahdessa koulussa. Minulla oli kolme luokkaa. Lukiolaiset olivat tylsiä ja passiivisia. Peruskoulun ysiluokkalaiset olivat aivan kauhukakaroita, luokassa yritettiin sytytettiin tulipalo ja muuta kivaa. Pienimmät olivat seiskaluokkalaisia, aivan ihania lapsukaisia, toivat opelle kukkia ja karkkeja.
Tämä siis yli 40 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos nykyvanhemmat viitsisi opettaa muksuilleen edes peruskäytöstavat kotona, niin kaikilla olisi mukavampaa koulussa.
Ongelmia on jo varhaiskasvatuksessa. Eipä sinnekään tunkua ole työntekijöistä. Kuka jaksaa eläkeikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Ai minä viihdyn tosi hyvin! T kielten opettaja
Ruotsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minä viihdyn tosi hyvin! T kielten opettaja
Ruotsi?
Juu, ruotsi on kieli, kyllä.
Kyllä ne itse itselleen sen karhunpalveluksen tekee. Jos ysiluokkalaiselle joutuu laittamaan nelosen, ongelma on jossain hyvin kaukana jäänyt hoitamatta ja huomaamatta. Ei niitä voi 18-kesäisiksi asti pitää tuolla pikkulasten koulussa, lisää turvattomuutta kun noita ylivuotisia pistetään tuplaamaan yhden tai kahden nelosen takia. Tuva on olemassa niille, jotka tarvii sen vanhan kymppiluokan numeroidensa korottamiseen. Alakoulussa pitäisi jo tsekata nämä, joilla tie nousee ennen pitkää pystyyn. Lievästi kehitysvammaiset ei muutenkaan kuulu normiluokille vaan on armollisempaa antaa heidän käydä erityiskouluja, harmi että niitä ei oikein ole.