Voiko kela tai sossu maksaa köyhän suomalaisen perheen lasten lintsin rannekkeet?
On ollut kolmella lapsella pitkäaikainen haave päästä lintsille.
Iät 8, 10 ja 12
Kommentit (65)
ÄLÄ välitä näistä paskanjauhajista.Kysy harkinnanvaraista sosiaalitoimistosta.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin kaikki l oiset leirille.
Ei mulla muuta.
Minä taas jättäisin sinut pimeään lukittuun kellariin rahoinesi.Tiedät ,että sulla on mutta et voi käyttää.
Päivittäinen tuki jankutus meneillään taas.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ei sossu maksa pienituloiselle duunariperheellekään joten jätetään vaan menemättä
Mutku mutku duunariuden piti olla avain onneen ja huipputoimeentuloon tämän palstan mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuuluisi ihan itse perheen maksaa. Jos ei pysty, niin sitten täytyy olla mrnemättä
Niin meille ei makseta mutta tulokkaille se maksetaan. Viime kesäkin Lintsi oli puolillaan puolimustia ja vähän niitäkin tummempia. Tasan ei käy herran lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa kantiksille !
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten nimet on Mohammed, Mohammd ja Mohammed.
Juu... heille maksetaan mutta jo nimet on Mikko, Matti, Pirkko tai Helena niin ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Etkö sinäkään ole töissä kun täällä huutelet. Onneksi minä olen jo vanhuuseläkkeellä. Siis sinun sanojesi mukaan olen joku "ceniili"😅
Lintsille kannattanee ajaa ihan omalla autolla koska junaliput on Suomessa nykyään varsin kalliita. Eväät mukaan. Iltarannekkeet on edullisempia mutta aukiolo illalla lyhyempi.
Parkkipaikka on suoraan alapuolella jos menee sieltä " Pasilan" päädystä sisään. Ratikka kulkee alhaalta ja myös toiselta puolelta alhaalta. Helsinki on tehty niin kalliiksi paikaksi keskustan osalta että köyhällä sinne ei paljoa ole asiaa. Onneksi kaikki samat kaupat löytyy suurimmista ostoskeskuksista muualta. Myös triplan tarjonta on valtava, jopa parempi. Myös ammattijärjestöt ja erilaiset Air & Bee vuokraajat saattavat tarjota edullista yöpymistä. Suhteellisen edullisesti pääsee uimaan esimerkiksi uimastadikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten nimet on Mohammed, Mohammd ja Mohammed.
Juu... heille maksetaan mutta jo nimet on Mikko, Matti, Pirkko tai Helena niin ei makseta.
Vitsi oli vanha ja syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Kerjätkää apurahaa joltain maahan muuttaja perheeltä. Heille sitä riittää.
Tai liput jotkut ovat ehkä saaneet lintsin liput varmuuden vuoksi kun ikää ei voi arvioida heidän karvoituksesta eikä hampausta👀
Vierailija kirjoitti:
Mun mummun sanat toimivat tähän tilanteeseen: ei ole Jumala kerjäläispojalta suuria unelmia kieltänyt.
On se tietysti surullista, kun talous on niin tiukilla, ettei Lintsille ole varaa mennä. Mutta ei lintsireissun kustannukset myöskään yhteiskunnalle kuulu.
Tarkoitat varmaan Suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehty kolme lasta joihin ei sitten olekaan varaa???
Kyllähän jo lapsilisillä saa nuo rannekkeet.
Miksi?
Ei sossu maksa pienituloiselle duunariperheellekään joten jätetään vaan menemättä
Mutku mutku duunariuden piti olla avain onneen ja huipputoimeentuloon tämän palstan mukaan!
Köyhimpiä Suomessa ovat pienituloiset työssäkäyvät, valitettavasti. Tämän masn pahin vinoutuma ja epäkohta.
Mutta tuleehan työn mukana muutakin kuin rahaa - tietty moraali (ei eletä toisten taskuilla), itsekunnioitus, kunnianhimo (pääsee ehkä etenemään ja vaurastumaan), jos hyvin käy pystyy hankkimaan oman kodin jne eikä kukaan vahdi mitä rahoillasi teet kun se on OMAA rahaa. Se on kuitenkin vapautta kelarottiin verrattuna
Googlasin:
Maahanmuuttajat ja muut vähävaraiset perheet voivat saada Linnanmäen rannekkeita ja lippuja esimerkiksi Helsingin kaupungin sosiaalitoimiston myöntämillä maksusitoumuksilla, joululahjakeräysten (kuten Joulupuu) kautta tai erilaisten järjestöjen tukitoiminnan kautta.