Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kela tai sossu maksaa köyhän suomalaisen perheen lasten lintsin rannekkeet?

Vierailija
15.06.2026 |

On ollut kolmella lapsella pitkäaikainen haave päästä lintsille.

Iät 8, 10 ja 12

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta maahan muuttajat linnanmäki ranneke

 

Saa harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta.

Googlasin:

 

Maahanmuuttajat ja muut vähävaraiset perheet voivat saada Linnanmäen rannekkeita ja lippuja esimerkiksi Helsingin kaupungin sosiaalitoimiston myöntämillä maksusitoumuksilla, joululahjakeräysten (kuten Joulupuu) kautta tai erilaisten järjestöjen tukitoiminnan kautta. 

Vierailija
42/65 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ välitä näistä paskanjauhajista.Kysy harkinnanvaraista sosiaalitoimistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäisin kaikki l oiset leirille.

Ei mulla muuta.

Minä taas jättäisin sinut pimeään lukittuun kellariin rahoinesi.Tiedät ,että sulla on mutta et voi käyttää.

Vierailija
44/65 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen tuki jankutus meneillään taas.

Vierailija
45/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää maksaa!

Vierailija
46/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne itkuntuhruiset silmät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ei sossu maksa pienituloiselle duunariperheellekään joten jätetään vaan menemättä

Mutku mutku duunariuden piti olla avain onneen ja huipputoimeentuloon tämän palstan mukaan!

Vierailija
48/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kuuluisi ihan itse perheen maksaa. Jos ei pysty, niin sitten täytyy olla mrnemättä

Niin meille ei makseta mutta tulokkaille se maksetaan.  Viime kesäkin Lintsi oli puolillaan puolimustia ja vähän niitäkin tummempia. Tasan ei käy herran lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kysyä.

Vierailija
50/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa kantiksille !

Höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasten nimet on Mohammed, Mohammd ja Mohammed. 

Juu... heille maksetaan mutta jo nimet on Mikko, Matti, Pirkko tai Helena niin ei makseta. 

Vierailija
52/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin

Etkö sinäkään ole töissä kun täällä huutelet. Onneksi minä olen jo vanhuuseläkkeellä. Siis sinun sanojesi mukaan olen joku "ceniili"😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsille kannattanee ajaa ihan omalla autolla koska junaliput on Suomessa nykyään varsin kalliita. Eväät mukaan. Iltarannekkeet on edullisempia mutta aukiolo illalla lyhyempi. 

Parkkipaikka on suoraan alapuolella jos menee sieltä " Pasilan" päädystä sisään. Ratikka kulkee alhaalta ja myös toiselta puolelta alhaalta. Helsinki on tehty niin kalliiksi paikaksi keskustan osalta että köyhällä sinne ei paljoa ole asiaa. Onneksi kaikki samat kaupat löytyy suurimmista ostoskeskuksista muualta. Myös triplan tarjonta on valtava, jopa parempi. Myös ammattijärjestöt ja erilaiset Air & Bee vuokraajat saattavat tarjota edullista yöpymistä. Suhteellisen edullisesti pääsee uimaan esimerkiksi uimastadikalle. 

Vierailija
54/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasten nimet on Mohammed, Mohammd ja Mohammed. 

Juu... heille maksetaan mutta jo nimet on Mikko, Matti, Pirkko tai Helena niin ei makseta. 

Vitsi oli vanha ja syntyessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerjätkää apurahaa joltain maahan muuttaja perheeltä. Heille sitä riittää.

Tai liput jotkut ovat ehkä saaneet lintsin liput varmuuden vuoksi kun ikää ei voi arvioida heidän karvoituksesta eikä hampausta👀

Vierailija
56/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummun sanat toimivat tähän tilanteeseen: ei ole Jumala kerjäläispojalta suuria unelmia kieltänyt.

 

On se tietysti surullista, kun talous on niin tiukilla, ettei Lintsille ole varaa mennä. Mutta ei lintsireissun kustannukset myöskään yhteiskunnalle kuulu.

Tarkoitat varmaan Suomalaisille.

Vierailija
57/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi oikeuksiasi!

Vierailija
58/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehty kolme lasta joihin ei sitten olekaan varaa???

Kyllähän jo lapsilisillä saa nuo rannekkeet.

Vierailija
59/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Ei sossu maksa pienituloiselle duunariperheellekään joten jätetään vaan menemättä

Mutku mutku duunariuden piti olla avain onneen ja huipputoimeentuloon tämän palstan mukaan!

 

Köyhimpiä Suomessa ovat pienituloiset työssäkäyvät, valitettavasti. Tämän masn pahin vinoutuma ja epäkohta.

Mutta tuleehan työn mukana muutakin kuin rahaa - tietty moraali (ei eletä toisten taskuilla), itsekunnioitus, kunnianhimo (pääsee ehkä etenemään ja vaurastumaan), jos hyvin käy pystyy hankkimaan oman kodin jne eikä kukaan vahdi mitä rahoillasi teet kun se on OMAA rahaa. Se on kuitenkin vapautta kelarottiin verrattuna

Vierailija
60/65 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi