"Eihän alkoholia maun vuoksi juoda "
Tänään viimeksi kuulin tämän kliseen.
Bullshit.
Kyllä juodaan MYÖS maun vuoksi.
Alkoholin käyttökulttuureja ja -syitä on monia, eikä kaikki alkoholi edes maistu pahalta.
Tätä vastaan vänkäävä ihminen ei_itse_osaa käyttää alkoholia.
Sitähän ei ole myöskään pakko juoda, sen voi myös syödä, ja nimenomaan maun vuoksi. Silloin siitä on usein kiehautettu varsinainen alkoholi pois, ja aromi korostaa ruuan makua.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Sekavasti esitetty kysymys, ei voi vastata! Olen siis sitä mieltä että alkoholi on pahaa, enkä sen vuoksi ole koskaan juonut sitä, yrittänyt kyllä. Se on kuin kaataisi bensaa kurkkuun, yäk.. Kumpi noista minun olisi pitänyt siis valita?
Ponttini on, että humalahakuiset ihmiset juovat, vaikka alkoholi olisi heidän mielestään pahan makuista.
He eivät myönnä tai käsitä erilaisia alkoholin käyttötapoja.
Heille alkoholi on pöhnä tai känni, eikä muuta.
(En juo itsekään, vaikka nykyään siedän eräiden juomien makua. Käytän ruuanlaitossa tai otan juhlissa lasin kuohuvaa tms.)
Itse juon alkoholia vain maun takia. Laadukkaita viinejä, samppanjaa tai jonkun herkullisen drinkin. En näe mitään mieltä sitä kitata, jos mausta ei voi nauttia. Ei kiinnosta humala.
Mitä muuta pointtia alkoholilla edes on kuin humaltuminen? Mausta viis.
No alkoholi ei itsessään maistu hyvälle, se on liuotin. Jos maun kokee hyväksi, kyse on pelkästä tottumuksesta. Varmasti samalla mentaliteetilla bensasta saisi tehtyä erilaisia juomasekoituksia. Vuosia niitä juomalla joku sitten voisi väittää, että tammitynnyrissä kypsytelty vanha bensa maistuu hyvältä jäiden kanssa.
Pihvi ei maistu oikein miltään ilman punaviiniä. Syön hyvin harvoin kokolihaa, mutta silloin kun syön, haluan lasillisen viiniä seuraksi.
Joskus teininä tuli kyllä juotua kaikenlaisia sotkuja ihan vain humaltumistarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekavasti esitetty kysymys, ei voi vastata! Olen siis sitä mieltä että alkoholi on pahaa, enkä sen vuoksi ole koskaan juonut sitä, yrittänyt kyllä. Se on kuin kaataisi bensaa kurkkuun, yäk.. Kumpi noista minun olisi pitänyt siis valita?
Ponttini on, että humalahakuiset ihmiset juovat, vaikka alkoholi olisi heidän mielestään pahan makuista.
(En juo itsekään, vaikka nykyään siedän eräiden juomien makua. Käytän ruuanlaitossa tai otan juhlissa lasin kuohuvaa tms.)
Vielä sekavampi vastaus. Tahdon osallistua kyselyyn. Kerrotko, kumpi on vastaukseni
Minä juon alkoholia nimenomaan maun vuoksi.
Taitaa olla kahdenlaisia ihmisiä? Osa tahtoo humaltua, osa nauttii mausta.
Hyvä olut menee niin ruoanlaitossa kuin ruokajuomana. Joku ihana irlantilainen lihapata jota on höystetty irlantilaisella stoutilla <3 Saunan jälkeen joku raikas Ipa, kuten Põhjalan Kosmos on myös hyvä, eikä todellakaan alkoholin takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon alkoholia nimenomaan maun vuoksi.
Minä olen juomatta alkoholia nimenomaan maun vuoksi. Humaltuminen voisi tehdäkin hyvää, mutta maku on niin paha, etten pysty.
En minä nyt mitä tahansa suostu juomaan tullakseni humalaan. Kyllä hyvänmakuinen juoma on se mitä minä haluan.
No en kyllä pahan makuista alkoholijuomaa joisi. Mulla alkoholin juominen liittyy vahvasti tilanteeseen. Esim. jos viikonloppuna syön jotain hienompaa ruokaa juon sen kanssa viiniä. Saunajuomaksi otan kaljan/siiderin/lonkeron. Jouluna juon hehkuviiniä tai alkoholipitoista glögiä. Uudenvuoden aattona ja vappuna juon kuohuviiniä jne. Enemmän siis alkoholin juominen on rituaalimaista, mutta jos en pitäisi alkoholin mausta en sitä joisi.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kahdenlaisia ihmisiä? Osa tahtoo humaltua, osa nauttii mausta.
Tai kolmas vaihtoehto kuten minä. Haluan humaltua mutta nauttien samalla mausta. Eli en juo mitä tahansa.
Olut on hyvää. Juon maun vuoksi ja viinejä myös, Jussiinkin sopisi kupliva jos vaan joku voisi sitten auttaa sen juomisessa. Koko pullon juomien etoo ajatuksena.
Ööööö, ööööö, Kyllä jotkin ihmisjoukot väittävät juovansa, ööööööööööööööh!
Itse juon lähinnä viskiä ja vahvoja stouteja. Kyllä se hyvä pöhnä on tärkeintä. Se, että sen hoitaa kalliimmalla, on helpompi maskata "nauttimiseksi".
Oikeastaan voisin impata vaikka Tolua muovikassista, jos ei muija mäkättäisi välittömästi niin paljon, että suonet poksahtaa päässä.
Kavereiden mökkireissussa sit ganjaa ja yllätysnappeja jne.
Musta tuntuu, että en osta enää yhtäkään viinipulloa Suomesta. Ne tuo tänne vaan kuraa mikä ei paikallisille kelpaa ja laittaa hinnaksi +510%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä sekavampi vastaus. Tahdon osallistua kyselyyn. Kerrotko, kumpi on vastaukseni
Niin en minäkään voinut äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta pointtia alkoholilla edes on kuin humaltuminen? Mausta viis.
Tuo on juuri sitä holistin höpinää.
Eihän esim. aterialla lasillisen nauttiva tahdo kännäillä. Muuten hän joisi enemmän.