Afrikan matkailu
Olemme mieheni kanssa suunnitelleet matkustamista Afrikkaan. Olisikohan täällä ihmisiä, joilla kokemusta? Kongo ja Sudan mm. kiinnostaisi. Tai Länsi-Afrikka muutenkin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maabongausta harrastavat kokeneet matkailijat noissa käyvät, mutta ensimmäiseksi Afrikan maaksi kannattaa valita jokin helpompi kohde.
Mikä olisi sellainen?
Ap
Marokko, Etelä-Afrikka, Kenia, Tansania...
Kenia kiinnostaisi, lisätiedot tervetulleita.
Ap
Osta ensimmäiselle kerralle valmismatka. Ei saa ihan perus TUI:lta tai Aurinkomatkoilta. Esimerkiksi Matkatoimisto Aventura, Mandala Travel, Olympia Kaukomatkat, Albatros Travels tai African Tours & Safaris järjestävät. Lisätietoja Keniasta saat Suomi-Kenia-seuralta.
Tässä on juttu, josta käsittää Ruotsin erityisen houkuttelevuuden, noille isoille pojille.
Vierailija kirjoitti:
Maata pitkin Tunisiaan Italian kautta. Luonto kiittää!
Juu, olen kuullut, että siellä Italian rannikolla on paljon tyhjiä venepaikkoja, paluukyydissä on aina tilaa. Ei tarvitse passiakaan.
Mikä paratiisi Ruotsi onkaan noille miesten kartan voittajille.
Paikoin ei näy kantaruotsalaisia miehiä lainkaan Malmön yöelämässä. Sitten kun naiset ovat yleensä näitä tiimalasivartaloisia blondeja, jotka pukeutuvat kiusoitellen.
Itse olin pari kuukautta Tansaniassa, ystävällisiä ihmisiä ja upeat safarit.
Sansibarissa oli upeat rannat ja paljon mzunguja.
Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 maata Afrikasta käytynä, suosikkinEtelä-Afrikka. Krugerin safarit ja kaupunkina Kapkaupunki
Etelä-Afrikka on kyllä muuttunut melkoisesti viime vuosina. Oli välillä kiva, mutta on aika kaaoksessa nykyään. Ottaa aikansa ennen kuin pitkään sorretussa asemassa ollut uusi hallintoväki löytää omat tapansa toimia.
"Ottaa aikansa ennen kuin sorretussa asemassa ollut uusi hallintoväki löytää omat tapansa toimia." 🤣🤣🤣
Suomennos: ne ei osaa siellä. Uhoten tunkivat valkoiset pois, nyt alkaa olla maa kaaoksessa. Jätehuolto romahtanut jne. Kaikki eivät sovi päällysmiehiksi.
Juttelin ystäväni lentokapteenin kanssa. Hän sanoi ottavansa Kanarian-lennolle minua varten (80 kg + 20 kg matkatavaraa) n. 50 kg lisää polttoainetta. Eli suunnilleen saman verran kuin autoni kuluttaa ajaessani Jyväskylästä Helsinki-Vantaalle ja takaisin.
Afrikassa suosikkini on Etelä-Afrikka. Hieno maa, paljon nähtävää. Edullista.
Etelä-Afrikka on kyllä muuttunut melkoisesti viime vuosina. Oli välillä kiva, mutta on aika kaaoksessa nykyään. Ottaa aikansa ennen kuin pitkään sorretussa asemassa ollut uusi hallintoväki löytää omat tapansa toimia.