Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko käytät rahaa lomailuun tänä kesänä?

Vierailija
14.06.2026 |

Itselle 5 matkaa. Kreikka, Espanja, Viro, Ruotsi ja kotimaanmatka. Noin 5000-6000 Euron lomabudjetti

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Majoittumalla paikallisten kanssa tai paikallisten asuinalueilla lomaresorttien sijaan saa myös todenmukaisemman kuvan paikallisesta kulttuurista ja olosuhteista."

Voi olla, mutta itse en tuntemattomien kanssa halua majoittua, enkä oikeastaan muutenkaan ole kiinnostunut ihmisistä vaan maisemista. 

Millaisista maisemista? Ymmärrän jos matkustat luonnon perässä, mutta kaupungeissa matkustelu ilman paikalliseen kulttuuriin tutustumista tuntuu hassulta. Mikä sinua motivoi matkustamaan? 

Minun korvaa säräyttää myös se ettet ole kiinnostunut ihmisistä. Mitä tarkoitat sillä? 

Oletko siis sama, joka kirjoitti "Millaisista maisemista? Ymmärrän jos matkustat luonnon perässä, mutta kaupungeissa matkustelu ilman paikalliseen kulttuuriin tutustumista tuntuu hassulta. Mikä sinua motivoi matkustamaan?"

Vastaukseni ovat, että ihan millaisista vain, ja onhan kaupungeissakin maisemia. Kulttuuri näkyy kaikkialla, koska se on muodostunut pitkän ajan kuluessa. Sen sijaan jos juttelet jonkun satunnaisen ihmisen kanssa, hän voi olla äskettäin alueelle muuttanut, eikä välttämättä ole mitenkään perehtynyt kyseiseen seutuun. Saat vain yhden ihmisen mielipiteen, mikä tietysti sinällään voi olla kiinnostavaa, muttei välttämättä kuvasta kohteen yleistä ilmapiiriä lainkaan. 

Matkustan lähinnä kotimaassa valokuvaamassa. Koska ihmisten kuvaaminen ilman lupaa on mielestäni rumaa, on helpompaa kuvata ympäristöä, jossa (tunnistettavia) ihmisiä ei ole. Joskus tietysti kohtaan kiinnostavia ihmisiä, mutta itse en halua muille asioitani kertoa, joten keskustelu ei olisi tasapuolista. 

Vierailija
62/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en senttiäkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaannun matkoilla. En siis matkustele. Laitan rahat säästöön. Tiedän, että tulevaisuudessa tulee yllättäviä rahamenoja, joihin täytyy jo nyt alkaa varautua. Elän hyvin niukkaa elämää, käyn töissä ja olen kotona. En kärsi tilanteestani kuitenkaan.

Vierailija
64/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Vihaan matkailua kuumimman turistisesongin aikana.

Vierailija
65/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 50e. Käyn varmaan jossain kahvilassa, ehkä elokuvissakin.

Vierailija
66/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisaan ja Espooseen tulossa yöpymiset ja mökillä tulee käytyä. Todennäköisesti Ruotsin-reissu myös.

Vierailija
67/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pidempi reissu Aasiaan luvassa, Thaimaa ja Singapore. Viime ja toissa vuonna oli vaan pientä kotimaan reissaamista. Koko perheen osalta tänä kesänä kyllä rahaa palaa yli 20.000 euroa.

Vierailija
68/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaannun matkoilla. En siis matkustele. Laitan rahat säästöön. Tiedän, että tulevaisuudessa tulee yllättäviä rahamenoja, joihin täytyy jo nyt alkaa varautua. Elän hyvin niukkaa elämää, käyn töissä ja olen kotona. En kärsi tilanteestani kuitenkaan.

Eihän ne ole yllättäviä rahanmenoja jos jo tiedät että niitä tulee... 

Vierailija
69/69 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa, ei ole varaa. En lomaile matkustamalla eikä lomaile puolisokaan eikä lapsetkaan. Päiväseltään voidaan kerran Powerparkissa lasten kans käydä mut ei muuta. Ollaan molemmat töissä koko kesä. Puolisolle ei lomaa ole kertynyt kun aloitti työssään 1.5. pitkän työttömyyden jälkeen. Mulla on 5 viikon loma-oikeus mutta otin loma-ajaksi toisen työn. Asumisen kulut nousseet niin että oli pakko ottaa lisätöitä kun säästöjäkään ei oikein ole. Lapset 6 ja 9 v on mummoloissa silloin kun ollaan yhtä aikaa töissä. Toiset isovanhemmat on vielä työelämässä mut heillä on lomansa ja voivat silloin olla lasten kans. Onneksi. Miehen puolelta onkin vain yksi isovanhempi eli anoppi joka on työkyvyttömyyseläkkeellä ja hänkin on lasten kans vointinsa mukaan.