Paljonko käytät rahaa lomailuun tänä kesänä?
Itselle 5 matkaa. Kreikka, Espanja, Viro, Ruotsi ja kotimaanmatka. Noin 5000-6000 Euron lomabudjetti
Kommentit (52)
En kerkee lomailla, kun aloitin just työt. Kotona on kaikkea, mitä jotkut hakee mökeiltään.. Täällä kuopsutellaan, lillutaan ja löhötään, vaikka joka päivä. En ole budjetoinnut tarkemmin. Ei mitään isoja remppojakaan tule. Peruselämää.
En yhtään, olen eläkkeellä eikä minua kiinnosta matkustaminen. Pysyn kotona ja nautin elämästäni.
"Majoittumalla paikallisten kanssa tai paikallisten asuinalueilla lomaresorttien sijaan saa myös todenmukaisemman kuvan paikallisesta kulttuurista ja olosuhteista."
Voi olla, mutta itse en tuntemattomien kanssa halua majoittua, enkä oikeastaan muutenkaan ole kiinnostunut ihmisistä vaan maisemista.
Vierailija kirjoitti:
3 matkaa, 2 välimerelle yht. 3viikkoa ja yksi kahden viikon matka kaukomaille.
Suomessa en lomaile tai matkustele mutta kyllä tännekin yksi etelänmatkan verran menee jos vie perheen puuhamaahan lintsille tai vastaavaan.
Yhteensä ulkomaanmatkoihin menee noin 10 tuhat euroa sisältäen käyttörahat.
10 tuhatta on ihan valtavan suuri määrä. Mihin rahaa kuluu niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
"Majoittumalla paikallisten kanssa tai paikallisten asuinalueilla lomaresorttien sijaan saa myös todenmukaisemman kuvan paikallisesta kulttuurista ja olosuhteista."
Voi olla, mutta itse en tuntemattomien kanssa halua majoittua, enkä oikeastaan muutenkaan ole kiinnostunut ihmisistä vaan maisemista.
Millaisista maisemista? Ymmärrän jos matkustat luonnon perässä, mutta kaupungeissa matkustelu ilman paikalliseen kulttuuriin tutustumista tuntuu hassulta. Mikä sinua motivoi matkustamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisista maisemista? Ymmärrän jos matkustat luonnon perässä, mutta kaupungeissa matkustelu ilman paikalliseen kulttuuriin tutustumista tuntuu hassulta. Mikä sinua motivoi matkustamaan?
Minun korvaa säräyttää myös se ettet ole kiinnostunut ihmisistä. Mitä tarkoitat sillä?
Teen kaksi matkaa lapseni kanssa. Menee n. 6000 euroa.
Nolla euroa matkailuun, mulla on muita suunitelmia kotipalstani kanssa, saunamökin pystyttämistä veljenpojan kanssa, rantakoivikon raivausta sopivasti polttopuiksi ym. muuta askarta joten ohjelmaa löytyy, laiturikin pitäisi rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 matkaa, 2 välimerelle yht. 3viikkoa ja yksi kahden viikon matka kaukomaille.
Suomessa en lomaile tai matkustele mutta kyllä tännekin yksi etelänmatkan verran menee jos vie perheen puuhamaahan lintsille tai vastaavaan.
Yhteensä ulkomaanmatkoihin menee noin 10 tuhat euroa sisältäen käyttörahat.
10 tuhatta on ihan valtavan suuri määrä. Mihin rahaa kuluu niin paljon?
Yksi yhden viikon matka välimerelle 2 aikuista 1000e lennot ja hotellit, käyttörahat noin 700-1000e
Yksi kaukomatka kaksi viikkoa 2 aikuista 3000e lennot, hotelli ja vuokra-auto. Käyttörahaa noin 1400-2000e
Yksi kahden viikon matka välimerelle 2 aikuista ja 1 lapsi 2000e lennot, hotelli ja vuokra-auto. Käyttörahaa noin 1400-2000e.
Yhteensä noin 9500e-11000e
Nolla euroa.Muukin kulutus täysin nollattava,laskut kyllä pitää hoitaa.Syksyllä non tiedossa kalliita sair.käynnit.71,30€ polikäynti ,silmät hoidetaan,Ja keuhkopoli..varaudutaan niihin.Mummo tarjoaa kesällä muistoja lapsen lapsille,serkut ja hyvää ruokaa.Mopoilua.Leikkejä muiden seurassa.Ei kaiken tartte maksaa kun kiva olla.
Tasan 0, sillä olen KÖYHÄ!!!!!!!!!!’