Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S kaupat.fi alkoi ahneeksi

Vierailija
14.06.2026 |

Tästä lähtien veloitetaan myös keräilystä oma maksu joka oli ennen 0€. Ja aiemmin pakkausmateriaalit oli 60 snt per tilaus, nyt todellisten kustannusten mukaan vaikka et voi edes uudelleen käyttää heidän muovipusseja, koska laitettu umpisolmulle tiukalle monesti. Ahneita ovat!!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillinen markkinointikikka, että tarjotaan jotain ilmaiseksi jotta ihmiset tutustuvat palveluun, ja sitten myöhemmin siitä aletaan periä hintaa. Ei se keräily mitään ilmaista ole kaupalle, joten ihan loogista että siitä pitää maksaa, vaihtoehtoisesti sitten se hinta pitää periä jotain muuta kautta, esimerkiksi tuotteiden hintoja nostamalla. 

Vierailija
42/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillinen markkinointikikka, että tarjotaan jotain ilmaiseksi jotta ihmiset tutustuvat palveluun, ja sitten myöhemmin siitä aletaan periä hintaa. Ei se keräily mitään ilmaista ole kaupalle, joten ihan loogista että siitä pitää maksaa, vaihtoehtoisesti sitten se hinta pitää periä jotain muuta kautta, esimerkiksi tuotteiden hintoja nostamalla. 

Menettävät asiakkaita tällä menolla. Onneksi on vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin tilannut kotiin mutta oli tullut uusi keräilymaksu ja lisäksi pakkaustarvikkeet 1e. 

En ole muutenkaan enää tykännyt tilata sillä tuotteita tulee lyhyellä päiväyksellä ja salaatit nuutuneita yms. Eivät ole korvanneet. Ystävälle olivat korvanneet jotain nahistuneita salaatteja, en tiedä miksei minulle.

Vierailija
44/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin tilannut kotiin mutta oli tullut uusi keräilymaksu ja lisäksi pakkaustarvikkeet 1e. 

En ole muutenkaan enää tykännyt tilata sillä tuotteita tulee lyhyellä päiväyksellä ja salaatit nuutuneita yms. Eivät ole korvanneet. Ystävälle olivat korvanneet jotain nahistuneita salaatteja, en tiedä miksei minulle.

ihme alapeukutusta, ethän sä maksa missään keräilystä jos maksat vielä kuljetuksen. Se keräilijä on ihan palkalla töissä jo siellä kaupassa ja kuuluukin voittoa tekevän osuuskaupan työllistää.. Kuten luki, kohta kassalla palvelulisä tulossa jos menet ihmiskassalle täl menolla 🤣

Vierailija
45/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräily on maksanut ”aina” 2,90; joskus on ollut 0 e tarjouksia.

Pakkausmateriaali samoin.

Ennen olivat loppusummassa ja niistä sai samalla bonuskertymän. Nyt merkitään eri tavalla eikä siis kerry bonus.

Kuljetusta en ole koskaan käyttänyt, mutta se on ilmeisesti ollut erikseen jo ennen.

Keräysmaksusta keräilijä kerää ostokset ja minä haen ne noutopisteestä; joskus harvoin noutolokerikosta. Säästää aikaa, tietty, mutta myös rahaa, koska ei tule mitään herätettä ostaa tuoretta tuoksuvaa pullaa tms

Vierailija
46/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin aikoinaan joitakin kertoja Prismasta, mutta Kangasalan keräilypiste toimi niin huonosti, että lakkasin tilaamasta sitä kautta. (Sitä ennen sai suoraan kivijalkaliikkeestä.) Sen jälkeen olen tilannut Salesta kotiinkuljetuksella – robotteja en luultavasti voi käyttää epäsaavutettavuuden vuoksi. Tosin en ole vielä kokeillut, sekin homma pitäisi joskus tehdä, vaikkei toimisikaan.

Onko kokemuksia taimielipiteitä siitä, onko Kangasalan keräilypiste lainkaan kehittynyt parin vuoden takaisesta. Jos on, mihin suuntaan? Minulle sieltä tuli todella usein ei-oota. Lopulta meni hermot.

Vierailija
47/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa reklamoida netin kautta. Itse reklamoin joka kerta, kun tuoretuotteet on huonokuntoisia tai esim. jugurttipurkin kansi on rikkoutunut. Aina olen saanut hyvityksen. Eniten kyllä ihmetyttää mitä puusilmiä siellä on töissä, kun ei ollenkaan taida tarkistaa mitä tilauksiin pakkaavat. Esim. miniluumutomaatit ollut monesti pohjalta homeessa. No, hinnankorotuksen myötä tulen valitsemaan jatkossa itse tuotteeni.

Vierailija
48/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Kuopiossa ennen koko lysti robotoimitus tai Wolt tunnin toimitus maksoi kuljetus 2.5€ ja pakkaus 0,6€. Nyt menee keräilymaksu lisänä ja jopa 3€ muovipusseista kun eihän kananmunia voi pakata Wolt miehelle pariin pussiin vaan särkyville pitää olla pussi. Ja ne pussit on aina tiukasti solmittuja, monesti viiltoreikiä tulee niihin matkal. Saisi olla jo kestokassi 3€ hinnalla.

Vierailija
49/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä Prisman kotiinkuljetus ihan hirveän hintaista. Leikkauksen jälkeen v -23 en päässyt liikkumaan niin oli pakko tilata vähän aikaa, mutta lopetin heti kun kynnelle kykenin. Muistaakseni n 15 euroa.

Vierailija
50/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kuljetus taitaa olla 2,50e tai 2,90e. Siihen päälle tulee nykyään 1e keräilymaksu ja 1e pakkausmaksu. Ennen taisi olla vaan pakkausmaksu jotain 0.65e. 

Vierailija
51/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin kuljetus taitaa olla 2,50e tai 2,90e. Siihen päälle tulee nykyään 1e keräilymaksu ja 1e pakkausmaksu. Ennen taisi olla vaan pakkausmaksu jotain 0.65e. 

Tänään kirjauduin S kaupat sovellukseen, sanoo pop upissa että nyt pakkausmateriaalit veloitetaan toteutuneen pakkaamisen mukaan eli yksi pussi on aina 50snt. 4 muovipussia siis 2€ jne.. rahastusta.

Vierailija
52/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa reklamoida netin kautta. Itse reklamoin joka kerta, kun tuoretuotteet on huonokuntoisia tai esim. jugurttipurkin kansi on rikkoutunut. Aina olen saanut hyvityksen. Eniten kyllä ihmetyttää mitä puusilmiä siellä on töissä, kun ei ollenkaan taida tarkistaa mitä tilauksiin pakkaavat. Esim. miniluumutomaatit ollut monesti pohjalta homeessa. No, hinnankorotuksen myötä tulen valitsemaan jatkossa itse tuotteeni.

Minulle tuli kerran samaan tilaukseen mätä avokado, homehtunut sipulipussi ja jauheliha jossa oli viimeinen käyttöpäivä seuraavana päivänä. Jokin muu hedelmä/vihannes oli lisäksi pilalla mutta en muista enää mikä se oli.

Vierailija
53/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kerran samaan tilaukseen mätä avokado, homehtunut sipulipussi ja jauheliha jossa oli viimeinen käyttöpäivä seuraavana päivänä. Jokin muu hedelmä/vihannes oli lisäksi pilalla mutta en muista enää mikä se oli.

Joo. Joskus olen miettinyt, että laittavatko vit*uullakseen noita huonoja tuotteita vai mitä hemmettiä. Itsellekin osunut joskus monta huonoa samaan tilaukseen. Sen jälkeen pidin pitkän tauon. Nyt aion lopettaa kokonaan, sen verran ketuttaa hyvin lyhyessä ajassa nostetut hinnat.

Vierailija
54/70 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/70 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tässä olla taustalla jonkin kirjanpidollisen ja/tai verotuksellisen ongelman ratkaisemista? Keräilyllä ja kuljetuksella voi olla eri arvonlisäveroprosentit eli 25,5% ja 13,5%.

Vierailija
56/70 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön Maoismi!

Vierailija
57/70 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn K kaupassa ettei kukaan luulisi mua köyhäksi on se melko noloa jotain bonuksia kerätä jos aikoo vaan ruokaa ostaa sekämyös kalliimpi tuote on yleensä laadukkaampi.

Vierailija
58/70 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas nostaneet hintoja, tunnin toimitus maksaa jo 3,99 euroa vaikka kauppa on 700m päässä! Tosiaan halvemmaksi tulee käydä paikan päällä kaupassa - mutta tuo tunnin toimitus on ollut kätevä apu kiireisinä päivinä tai jos ostettavaa on paljon. Vähentyy tilausten määrä tällä ahneudella!!

Vierailija
59/70 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas nostaneet hintoja, tunnin toimitus maksaa jo 3,99 euroa vaikka kauppa on 700m päässä! Tosiaan halvemmaksi tulee käydä paikan päällä kaupassa - mutta tuo tunnin toimitus on ollut kätevä apu kiireisinä päivinä tai jos ostettavaa on paljon. Vähentyy tilausten määrä tällä ahneudella!!

Ja tähän päälle siis pakkausmateriaalimaksut ja keräilymaksu erikseen.

Vierailija
60/70 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuskauppa osaa riistää. Ensin tuottajalta ja nyt kuluttajalta.

Onneksi en käytä heidän skeida palveluja 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän