Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekoäly ei opi keskustelusta

Vierailija
13.06.2026 |

Ihan sama kuinka paljon keskustelet tekoälyn kanssa, se ei opi mitään keskustelusta, mutta sen avulla opitaan kaikki sinusta. Nykyiset tekoälyt ei opi keskustelusta, vaan periaatteessa sen halitsija hakee tietoa sinusta. Kaikki mitä tekoälylle on syötetty tapahtuu vielä kehittäjän suunnasta ja tekoäly vai toimii sienenä joka imee tietoa käyttäjistä. Jos et usko, kysy asiaa tekoälyltä. Tässä menin itsekkin harhaan ja kuvittelin tekoälyn kehittyvän mitä enemmän sitä käytettään, tilanne on päin vastoin. Mitä enemmän tekoälyä käyttäjät käyttävät sen enemmän se kerää tietoja käyttäjistä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chatgpt sanoi suoraan kun korjasin virheellistä vastausta ettei voi itsenäisesti lisätä tietoja tietokantaansa. Mutta siitä voit olla varma että kaikki arvotonkin tieto minkä syötät, tallennetaan myöhempää käyttöä varten.

Vierailija
2/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä semmoisia tekoälyjä on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Eihän se tiedä, kuka olen.

Vierailija
4/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly kieltäytyi keskustelemasta kanssani tietystä aiheesta. Ei mitään rikollista tai kyseenalaista. Oli ensin hiljaa ja sitten kysyi, että vaihdetaanko puheenaihetta. Weird.

Vierailija
5/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyvyistä kiinni, vaan laskentatehosta, vapaasta muistista ja energiasta kiinni. Kaikki LLM mallit yksinkertaistavat vastauksiaan. Maksullisissa versioissa pystyt helpommin pakottamaan AI:n muistamaan ja sinulla on enemmän resursseja käytössä.

Vierailija
6/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, ajattele jos se "oppisi" jotain täällä käydyistä ns. keskusteluista 

Vierailija
7/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, ajattele jos se "oppisi" jotain täällä käydyistä ns. keskusteluista 

Niin, se oppisi vittuilemaan paremmin kuin kukaan ikinä netissä?

Vierailija
8/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa kysellä kaverin puolesta.

Vierailija
9/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly kieltäytyi keskustelemasta kanssani tietystä aiheesta. Ei mitään rikollista tai kyseenalaista. Oli ensin hiljaa ja sitten kysyi, että vaihdetaanko puheenaihetta. Weird.

Hyvin yleistä jos aihe on vaikea. Googlen tekoäly hakee vastauksia jopa facebook keskusteluista tai instagramista. Näistä luotettavista lähteistä.

Vierailija
10/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa kysellä kaverin puolesta.

Munat kutisee ihan hirveästi kun olin yhden naisen kanssa, ihan kaverin puolesta kyselen.

Vierailija
11/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä aiheesta?

Vierailija
12/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on matemaattinen yhtälö joka ennustaa todennäköisen vastauksen annettuun syötteeseen. Mitä sen mielestäsi pitäisi "oppia?"

Vierailija
13/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, kyllä ne oppivat niistä keskusteluista, mutta eivät suoraan, keskusteluja käytetään uusien mallien treenaamisessa.

Vierailija
14/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen mitä alustaa käyttää: on olemassa moduuleita, joilla tekoäly saadaan muistamaan osia aiemmista keskusteluista. Lisäksi tekoälyä voidaan kouluttaa sille annetun aineiston avulla.

Vierailija
15/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu minun mielestäni ihan tekoälystä. Jotkut tekoälyt ovat yllättävän tietoisia minusta ja elämästäni ylipäätään. mm. Tietävät missä kunnassa on minun kotiosoite. Tämä on jopa hieman pelottavaa, sillä en ole kertonut sitä ja olen muutenkin hyvin tarkka yksityisyydestäni.

Vierailija
16/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekoälyt on suunnattu tukemaan annettuja eliitin agendoja ja totalitarismia

Vierailija
17/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen mitä alustaa käyttää: on olemassa moduuleita, joilla tekoäly saadaan muistamaan osia aiemmista keskusteluista. Lisäksi tekoälyä voidaan kouluttaa sille annetun aineiston avulla.

Se "muisti" on sen keskustelun liittämistä jokaiseen syötteeseen uudestaan. 

Vierailija
18/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kullin ja pillun sopivasta väljyydestä.tekoäly vastasi avaruus, ei mitä ihmettä mistä saan sellaisen ?

Vierailija
19/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Eihän se tiedä, kuka olen.

Miksi alapeukut?

Vierailija
20/22 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälylle pitää antaa työkalut ja mahdollisuus kehittää itse itseään. Tällöin se saavuttaa potentiaalinsa.