Miten voisi muuttua hyvätuloiseksi?
Amk-tutkinnolla ei ainakaan onnistunut muuttua edes keskituloiseksi vaan köyhyys jatkuu. Pitääkö etsiä rikas puoliso vai mikä tähän on paras ratkaisu?
T. Pitkäaikaistyötön
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amk-tutkinnolla ja 25v työkokemuksella 5200€/kk. Riittää mulle, oon ajatellut osa-aikaista.
Nykypäivänä amk-tutkinto ei ole yhtään mitään, vähintään pitää olla yamk. Olet todella onnekas.
Ei se aivan niin yksinkertaista ole. Valmistuin 2024, tienaan n. 4300 euroa bruttona. Olin toki jo samassa työpaikassa työntekijänä, mutta paljon hakijoita. Myös maistereita.
Eli amk-tutkinnosta on hyötyä, jos olet jo ennen opiskelua onnistunut löytämään työpaikan :D
Miksi esittelit tuon asian niin, että olisi ollut joku mitätön pikkuseikka se, että olit jo töissä ko. paikassa? Suhteillahan niitä työpaikkoja ensisijaisesti saa.
Aika paljon itsestä kiinni.
Tuttuni valmistui 30+ iässä tradenomiksi, ja pääsi sen myötä sellaisiin duuneihin, että hänen kuukausitulonsa nousivat aiemmasta parista tonnista yli viiteen tonniin.
Tuon jälkeen opiskellut lisääkin, ja palkka huitelee nyt jo kahdeksassa tonnissa. Ja edelleen ikää alle 40.
Toki hän asuu pk-seudulla ja on todella tekevä ihminen, eli se oma asenne ja eteenpäinmenevyys on oleellista. Suomalaisissa on paljon sellaisia itseään häpeileviä nössyköitä, joiden urat ei tietenkään raketoi koulutuksenkaan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele sähkömieheksi tai sähköinsinööriksi. Tulevaisuudessa sähköisten laitteiden määrä kasvaa, mutta tekoäly ei vie töitä sähkölaitteiden asentajilta, huoltajilta ja monitoroijilta.
Kaikki vaan epätoivoisesti opiskelemaan sähkömieheksi tai sähköinsinööriksi. Tuloksena voi sitten olla ylitarjonta ja töiden saaminen voi olla vaikeaa. Tai jos esim. itä-euroopan maista tulee alan työntekijöitä hoitamaan hommia halvemmalla.
Minun vaimo on älyttömän rikas. Itse olen melko köyhä. En ymmärrä miten olen päässyt naimisiin köyhänä. Olen tosissani. Oli mulla joskus rahaa koska sain perintöä mutta nyt olen ollut työtön jo pidempään ja rahaa mennyt kaikenlaiseen elämiseen ja kaikkeen. Minulla on joku 15000 euroa rahaa kun vaimolla varmaan 4 miljoonaa. Vaimo ostaa minulle kaikkea mitä tarviin mutta en ole juuri koskaan pyytänyt siltä mitään. En ole rahaa koskaan pyytänyt. Meillä ei ole avioehtoa ajatelkaas sitä. Jos eroaisimme niin en haluaisi vaimoni rahoja.
kirjoita kirja; miten Suomessa köyhä ei voi tulla rikkaaksi
Kouluttaudu diplomi-insinööriksi.