Nastarenkaat pitäisi kieltää
Ajoin tänään kehäykköstä ja edellä ajavasta autosta sinkoutui nasta tuulilasiini. Jälki oli niin paha että lähdin heti paikkauttamaan sitä. Minulla on lasiturva ja siten paikkauksessa 0€ omavastuu. No paikkaus ei onnistunut vaan aiheutti yli 10 cm halkeaman (kuulemma näin käy 20% tapauksista eikä liike ole vastuussa) ja nyt pitääkin sitten vaihtaa koko tuulilasi. Tässä omavastuu onkin jo 200€. En tiedä meneekö samalla bonuksia.. kyllä ketuttaa
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut turvaväleistä? Kukaan ei käskenyt ajaa niin lähellä.
Oletko ikinä ajanut autoa Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä ajanut autoa Helsingissä?
Olen ja pidän turvavälit. Ei tarvitse tollona kulkea lauman mukana.
Täytyy olla erittäin tarkka näkö että huomaa sen olevan talvirenkaan nasta
Voi voi,
Kun se voi hyvin suurella todennäköisyydellä olla myös kivi, kun sinkoaa. Kyllä sitä voi tuulilasiin napsua myös kesäaikaan, jos liian lähellä edelläajavaa ajaa.
Urpo ajaa liian lähellä, joten kaiken kaikkiaan tilanne päättyi niin kuin pitääkin. Ehkä ensi kerralla ymmärrät pitää riittävän turvavälin.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi,
Kun se voi hyvin suurella todennäköisyydellä olla myös kivi, kun sinkoaa. Kyllä sitä voi tuulilasiin napsua myös kesäaikaan, jos liian lähellä edelläajavaa ajaa.
Jäljestä yleensä erottaa kumpi on mutta tulee myös vastaan tulevasta autosta ikkunaan ainakin tienopeuksilla.
Harvemmin ne nastat irtoilee. Eiköhän saanut lasiisi kiven.
Kyllä se todennäköisemmin lentää kivi kitkarenkaan lamellin välistä kuin nasta.
Kuka käski... Ajakaa nyt kommentoijat edes joskus itse autoa ja tulkaa sitten selittämään. Vai miten esim. pidätte turvavälin, jos joku bemaristi päättää tunkea siihen asianmukaiseen turvaväliin (ilman vilkkua tietysti). Liinat kiinni heti vai?
Vierailija kirjoitti:
Urpo ajaa liian lähellä, joten kaiken kaikkiaan tilanne päättyi niin kuin pitääkin. Ehkä ensi kerralla ymmärrät pitää riittävän turvavälin.
Kun ajat kehä 1:llä ruuhkaaikaan ja pidät turvavälin niin voit olla varma että min kerran minuutissa joku vaihtaa kaistaa heti eteesi