Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 vuotta työttömänä. Saako jostain vielä töitä?

Vierailija
12.06.2026 |

6 vuotta työttömänä. Saako jostain vielä töitä? Kannattaako edes yrittää?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et. 

 

Terveisin N52, työttömänä 7 v

Kouluttaudu uudestaan. Vaikka kahteen kertaan. Työkkäri hyväksyy työttömänä opiskelun amiksessa yleensä aina kunhan opinnot on hyvin perusteltu ja ala on työllistävä. Näin kuuskymppisen näkökulmasta katsottuna olet nuori ja sinulla on kaikki mahdollisuudet löytää uusi ura ja työ. Jos itse olisin tuon ikäinen myisin asuntoni ja käyttäisin rahat ulkomailla opiskeluun. Latvia ja lääkis todennäköisesti. Siinä ehtisi tehdä helposti 10+ vuoden työuran ja sen jälkeen keikkailla satunnaisesti. Voi kun voisi aikamatkustaa ...

Vierailija
42/46 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä naurettava himmeli, kun jengin pitäs olla töissä johonkin yli 70 v mutta edes 50 -> ei huolita oikein mihinkään. Sitten pitäisi haalia ulkomailta "erityisosaajia" , vaikka omasta takaa on erittäin paljon työvoimaa vapaana, kielitaitoista, koulutettua, motivoitunutta suomalaista.

 

EK ajaa pääoman etua, tämän kustantavat veronmaksajat.

 

Meidän pitäisi purkaa reippaasti byrokratiaa, jotta saataisiin pienyrittäjiä lisää. Jokainen voisi helposti olla yrittäjä, ja kevyesti vaihtaa vaikka palkkatyöhön, jne. 

 

Ei niin että olet aktiivinen ja käyt vaikka soittamassa kitaraa jossain niin heti oot joku musiikkialan yrittäjä ja tuet pois. jne. Heitetään vaan kiviä jengin naamalle että missään nimessä ei kannata tehdä yhtään mitään, sit saat tukes. Naurettavaa.

 

Nykyään rima lähteä yrittämään on korkealla koska pienyrittäjä on Suomessa yksi huonoiten kohdelluista ryhmistä.

 

Tekemällä ja yrittämällä tämä maa nousee, ei sillä järjettömällä byrokratialla, jota se nykyään on, olit sitten opiskelija, töissä, työtön, yrittäjä, anything.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä naurettava himmeli, kun jengin pitäs olla töissä johonkin yli 70 v mutta edes 50 -> ei huolita oikein mihinkään. Sitten pitäisi haalia ulkomailta "erityisosaajia" , vaikka omasta takaa on erittäin paljon työvoimaa vapaana, kielitaitoista, koulutettua, motivoitunutta suomalaista.

 

EK ajaa pääoman etua, tämän kustantavat veronmaksajat.

 

Meidän pitäisi purkaa reippaasti byrokratiaa, jotta saataisiin pienyrittäjiä lisää. Jokainen voisi helposti olla yrittäjä, ja kevyesti vaihtaa vaikka palkkatyöhön, jne. 

 

Ei niin että olet aktiivinen ja käyt vaikka soittamassa kitaraa jossain niin heti oot joku musiikkialan yrittäjä ja tuet pois. jne. Heitetään vaan kiviä jengin naamalle että missään nimessä ei kannata tehdä yhtään mitään, sit saat tukes. Naurettavaa.

 

Nykyään rima lähteä yrittämään on korkealla koska pienyrittäjä on Suomessa yksi huonoiten kohdelluista ryhmistä.

 

Tekemällä ja yrittämällä tämä maa nousee, ei sillä järjettömällä byrokratialla, jota se nykyään on, olit sitten opiskelija, töissä, työtön, yrittäjä, anything.

Olet väärässä osittain. Ei ole mitään "nykyään" vaan näin se on ollut aina. Työttömänä et saa tehdä yhtään mitään omaa tilannetta edistääksesi tai pääset selvityskierteeseen. Tukien maksaminen tietenkin katkeaa siihen paikkaan. 

Itse odotan innolla syksyn lakimuutosta ja että työtön voi jatkossa opiskella vapaammin. Ilman työkkärin "lupaa" ja max 5op/kk. 

Siinä olen samaa mieltä että pienyrittäjyyttä pitäisi voida kokeilla ja myös harjoittaa ilman että se vaikuttaa työttömyyskorvaukseen. Hölmöille tarkennuksena että jos rahaa tulee riittävästi elämiseen omalla työllä ei tukia tarvita. Tämä selvä? Pitäisi voida liikkua vapaasti kahden eri tulomuodon väliä ilman kuukausien selvitysrumbaa jne. Meikäläisessä byrokratiassa ei yhtään huomioida muuttunutta työympäristöä mikä mahdollistaa erilaisen työnteon  virtuaalisesti. Jos olet palkkatyössä tätä verotetaan lisättynä mutta jos olet työtön oletkin yrittäjä 🤔🧐 On myös paljon ulkomaisia yrityksiä jotka tarjoavat töitä 100% etänä. Työsuhde ei ole tyypillinen eikä välttämättä kokoaikainen tai säännöllinen. Työttömänä et voi kyseisiä töitä tehdä koska niinä aikoina kun töitä on vähän tarvitset työttömyysturvan. Meikäläinen työvoimaviranomainen vaan tulkitsee sut aina yrittäjäksi jne. Tässä olisi todella aika purkaa turhaa byrokratiaa ja äkkiä. Luulisi vero eurojen kelpaavan mutta täällä ei päästä eroon sosialistisesta passivointimentaliteetista.

Vierailija
44/46 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta on pitkä aika. Kaiken tämän ajanko olet vain odottanut etkä ole edes päivittänyt osaamistasi?

Vierailija
45/46 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 vuotta on pitkä aika. Kaiken tämän ajanko olet vain odottanut etkä ole edes päivittänyt osaamistasi?

6 vuotta on pitkä aika. 5 vuoteen en ole tehnyt mitään. Ei ole kiinnostanut.

Vierailija
46/46 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön 16 vuotta virallisesti. Saankohan töitä vielä , olen jo 50 vuotias. Olen kyllä tehnyt pimeitä töitä joka vuosi kaikenlaista. Jos oikeesti olisi työtön 16 vuotta niin olisin jo kuollut.