Mitä olette ostaneet omille lapsille synttärilahjaksi (4v)?
Tuo kysymys kuulostaa niin typerältä (oikein hävettää) mutta olen tässä miettinyt pääni puhki mitä voisi ostaa. Olen myös pojalta itseltään kysynyt mitä haluaisi niin ei osaa sanoa mitään.
Minun vanhemmilta saa lahjaksi tenniskurssin (siis vanhampani maksavat sen) sekä tietenkin jonkin pienen paketin.
Mieheni vanhemmilta olen toivonut hänelle päiväpeittoa.
Mutta mutta..... mitä men vanhemmat ostamme. Ostatteko sellaista mitä lapset tarvitsevat, esim vaatteita, kenkiä ym vai ostattko enemmän viihdykettä, leluja ym?
Ollaan menossa heinäkuussa viikonlopuksi reissuun hotelliin ja mietinkin, että jos pojalle ostaisi oman " matkalaukun" . No taidaa sekin sitten jäädä tuonne nurkkiin lojumaan käyttämättömänä kun meillä ei hirveesti reissata.
Auttakaa nyt hyvät ihmiset!
T. Häpeissään kysyvä mamma
Kommentit (6)
synttärinä itse jokin ' keskisuuri' tarpeellinen ja kehittävä lelu / tai tarvike. Viime vuonna ostettiin 2 ja 5v. sisaruksille yhteiseksi lahjaksi brion junarata. Yhtenä vuonna sai esikoinen Nooan arkin, jossa puiset osat. Viime vuonna sai tytöt yhteisen kanteleen.
Joka vuosi on myös vinkattu pyynnöstä kummeille ja mummeille jokin tarpeellinen lahja - kaverisynttäreiltä ovat sit saaneet enempi niitä pikkutavarajuttuja.
Haluan itse ostaa lapsille oman lahjan isältä ja äidiltä - sen annamme aina oikeana syntymäpäivänä aamulla koko perhe yhdessä- muut lahjat tulee sit silloin, kun juhlat järjestetään.
Itse ostettiin iPod (1gb suffle, pinkki) ja Barbie-collectibles sarjan Diva-barbie sekä Barbie ja Ken X-filesin Mulder ja Scully (tainnut äidillä jäädä enemmän nää barbi-leikit päälle...;)..) Löysin netistä VALTAVASTI ihania keräilybarbeja...meillä ne tosin otetaan käyttöön, eikä säilytetä laatikossa kuten " kuuluisi" .
Vierailta lahjaksi tuli aika prinsessamaisia juttuja, mutta yksi kiva, mikä voisi sopia pojallekin; retro-tuuletin kuumia kesäpäiviä varten. Tytölle vaaleanpunaisena, mutta pojalle löytyi myös vaaleansinisiä Mokosta.
Poika on nyt 3,5 ja kovasti himoitsee lelukuvastosta 5-vuotiaille tarkoitettuja legojuttuja. Ihan hyvin voisin hänelle sellaisen jo 4-vuotiaana ostaa. Ikäraja taitaa ennustaa kokoamisen onnistumista, eiköhän pienempikin osaa niillä leikkiä, jos aikuinen ne kokoaa - uudelleen ja uudelleen. Tai jos olisi synttäri kesällä niin joku leluvene. Jos teillä on jossain ranta, jossa sellaisella voi leikkiä. Tai krokettipeli. - Ihan harmittaa, ettei meillä ole kesäsynttäreitä lainkaan.
Mä olen huono ostamaan leluja pojalle, mut mieluisia lahjoja on silti aina löytynyt. En kyllä ole ostanut vaatteita tai kenkiäkään. Tais olla noissa iissä kun ostin potkulaudan ja suojukset synttärilahjaksi. Nyt olen ostanut 7v täyttävälle pojalle rullaluistimet.
Niin meidän 4-vuotias sai meiltä vanhemmilta siis kannettavan DVD:n, mm. kesän pitkiä automatkoja ajatellen. Se on jo havaittu oikein pidetyksi ja tarpeelliseksi. Ja sitten vähän nätimpää vaatetta. Esikoinen sai 4-vuotiaana polkupyörän.
Niitä ei ole koskaan liikaa, tarkoitan ihan lautapelejä nyt, ei mitään playstationia. Uno, Afrikan tähti, Kummitusjuna, muistipeli, Domino, Fortuna, Kummitusportaat, Kimble, Älä herätä isää... Hyviä pelejä on vaikka kuinka paljon.
Pojalle käy myös esim. radio-ohjattava auto, pikkuautot, Brion junaradan paloja... Kyllä lapset mieluummin pelejä ja leluja lahjakseen toivovat kuin mitään päiväpeitteitä tai vaatteita, mutta toki niitäkin ostaa voi. Itse olen sitä mieltä, että jotain " kivaakin" lapsi merkkipäivänään tarvitsee.