Toimiiko muilla Rizlan sätkäkone?
Kommentit (47)
28 vuotta tuli polteltua. Joskus Vuosituhannen vaihteessa aloin funtsimaan, että vois yrittää säästää rahaa ja alkaa kääriin sätkiä. 4 kk jaksoin kääriä ja totesin, että ei helvetti oo mun juttu ja sitten tuumasin, että maksan mielelläni valmiista. Vika stumpattiin 10/2018. Keväällä ekojen lämpimien kelien tullessa tulee nostalginen fiilis kuinka mukava oli seisoskella duunin röökipaikalla ja naurattaa naisia. Sitä kestää noin minuutin ja sitten muistaa ne ei niin mukavat kelit rööki hampaissa ja nikotiinivajarit lentokentällä ja koneessa ja sen röökiyskän ja sitten tuumaakin, että onneks nyt voi vaan muistella ne parhaat hetket eikä tartte kerrata kaikkee
Vierailija kirjoitti:
En tiiä nykysistä laitteista mittään, mutta yhdeksänkyt luvulla (jo edesmennyt) mummoni istui pirtin pöydän päähän käärimään sätkiä semmosella laitteella. Tehtaili siinä iltapuhteena itselleen röökit pakasterasioihin yhdellä istumalla. Järkeili ettei tartte koko ajan olla käärimässä, senkun vaan ottaa valmiin rasiasta.
Kyllä ennen osattiin tehdä kunnollista ja kestävää. Meilläkin oli ennen isoisoisän veistämä katajainen sätkäkone, aina toimi moitteettomasti. Anoppi meni heittämään sen pois ja osti uuden modernin pilipalivehkeen, oli muovia ja mikroprosessoria ja anturia jos jonkin moista ja se hajosi heti, kun takuu meni umpeen. Nyt anoppi joutuu käärittämään sätkänsä ostopalveluna ja sepä vasta tulee tyyriiksi.
Ei. Jotain häikkää on. Aspasta eivät osanneet auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jotain häikkää on. Aspasta eivät osanneet auttaa.
Se on varmasti kosketushäiriö, jos sätkäkone pätkii.
Vierailija kirjoitti:
Olen tupakoinut n. 35 vuotta eikä koskaan ole tullut tilannetta että olisi pitänyt alkaa kääriä itse sätkiä siksi ettei olisi ollut rahaa ostaa tupakka-askia.
Ammattilaiset käyttäjät käärivät käsin, amatöörit käyttävät sätkäkonetta. Miten sinä maustat valmiin savukkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä nykysistä laitteista mittään, mutta yhdeksänkyt luvulla (jo edesmennyt) mummoni istui pirtin pöydän päähän käärimään sätkiä semmosella laitteella. Tehtaili siinä iltapuhteena itselleen röökit pakasterasioihin yhdellä istumalla. Järkeili ettei tartte koko ajan olla käärimässä, senkun vaan ottaa valmiin rasiasta.
Kyllä ennen osattiin tehdä kunnollista ja kestävää. Meilläkin oli ennen isoisoisän veistämä katajainen sätkäkone, aina toimi moitteettomasti. Anoppi meni heittämään sen pois ja osti uuden modernin pilipalivehkeen, oli muovia ja mikroprosessoria ja anturia jos jonkin moista ja se hajosi heti, kun takuu meni umpeen. Nyt anoppi joutuu käärittämään sätkänsä ostopalveluna ja sepä vasta tulee tyyriiksi.
😁😁 antteeks, ei sais nauraa toisen vastoinkäymisille
😁😁ehkäpä anoppi sitte nytte kantapään...siis sätkäkoneen kautta oppi ettei piä tehdä hätiköityjä päätösiä ja viskata kelpo vehkeitä mäkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tupakoinut n. 35 vuotta eikä koskaan ole tullut tilannetta että olisi pitänyt alkaa kääriä itse sätkiä siksi ettei olisi ollut rahaa ostaa tupakka-askia.
Ammattilaiset käyttäjät käärivät käsin, amatöörit käyttävät sätkäkonetta. Miten sinä maustat valmiin savukkeen?
entäs ne kutka käyttää sähköisiä sätkäkoneita
Kyllä manuaalinen sätkäkone on toimintavarmin.
mää pyöräyttelin kersana faijalle sätkiä ehkä pienet sormet on ketterämmät.
Vierailija kirjoitti:
Purutupakkahan on parempaa kuin valmiit. Saa tehtyä omia sekoituksia ja olihan se pitkään "puhtaampaan" kuin ne valmiit rullat.
Itse en ole polttanut yhtään mitään koskaan.. Mutta on paljon hifistelijöitä lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
mää pyöräyttelin kersana faijalle sätkiä ehkä pienet sormet on ketterämmät.
Tämä! Aina siinä valvovien silmien alla, mutta lapsityövoimaa! Eikä palkkaa tarvinnut, kun oli niin hienoa käyttää niitä vekottimia tai sormin pyöräytellä, sitten kun näppärämpi alkoi olemaan.
Lapsena oli hauskaa kääriä sätkiä. Aikuisena tajusin, että mua huijattiin. Millainen aikuinen on niin m*lkku, että laittaa lapsen käärimään itselleen sätkiä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsena oli hauskaa kääriä sätkiä. Aikuisena tajusin, että mua huijattiin. Millainen aikuinen on niin m*lkku, että laittaa lapsen käärimään itselleen sätkiä?
Se oli ennen ihan normaalia.
Legendaa , aikoinaan mullakin oli sellainen, nykyään savuton jo vuosikymmeniä.Sanotaanko näin opin käärimään aikoinaan sätkät ilman filtteria , myöhemmin sen kanssa sormin käärien joten se kone oli turha myöhemmin.Se kone ei oikeastaan koskaan ollut hyvä ja minä en , varsinkin minä kun savutin.
Ei toimi. Käyttöliittymässä jotain häikkää. Toiselta puolelta tulostaa ohuempaa.
Vierailija kirjoitti:
Palauta tehdasasetukset.
Nerokasta sanon minä, vielä jos saataisiin idiootti päättäjiin tehdasasetus nappula niin kaikki olisi ok.
Pahasti pätkii täälläkin sätkäkone. Tulee vaan valmiita tumppeja.
Kyl käsin käärivät jo sota aikana. Kun tuo vehe keksittiin. Sitä tovi myytiin. Osat löystyy, metalli kuluu ja matto venyy.
Ja sit se. Kääriikö tiukkoja ja paksuja.huokoisia ja paksuja. Pillejä tiiviisti, tai löysästi.
Riippuu millaisen haluaa, miten kauan kone pelittää ja kuin paljon polttaa. Hylsykone toimii osaan paremmin.
Käsin paras. Ei tarvitse pöytää. Käärintä onnistuu kovalla tuulellakin topan sisällä.
Tehdastupakkaan on vaikeampi laittaa omia mausteita ja filtterkin täytyy vaihtaa. Ei siis aina oo rahasta kii kääriminen.