Toimiiko muilla Rizlan sätkäkone?
Kommentit (47)
1990-luvulla ne toimi kyllä.
Ehkä se vaatii vähän harjottelua. Mun kaveri pystyi pyöräyttämään sätkän yhdellä kädellä.
Oletko ladannut siihen uusimmat päivitykset?
Olen tupakoinut n. 35 vuotta eikä koskaan ole tullut tilannetta että olisi pitänyt alkaa kääriä itse sätkiä siksi ettei olisi ollut rahaa ostaa tupakka-askia.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/38349116?
mulla oli tuon punaisen tyyppinen sätkäkone paitsi että se kuution mallinen 😁
Hittolainen 😂
Sätkäkoneetkin on nykyään sähköisiä
https://www.fruugo.fi/sahkoinen-savukkeiden-kaarintakone-laskurilla-3in…
Vierailija kirjoitti:
Olen tupakoinut n. 35 vuotta eikä koskaan ole tullut tilannetta että olisi pitänyt alkaa kääriä itse sätkiä siksi ettei olisi ollut rahaa ostaa tupakka-askia.
Ei sätkien käärimisessä ole kyse aina rahasta, se on kuulema elämäntapa
Turha vekotin. Kun vielä poltin, käärin sätkäni käsin.(pieni vinkki. onnistuu kunnolla helpommin kun laitat pitäksi leikatun sätkätupakan johonkin kuppiin( esim. vanha ,pesty jogurttipurkki käy tarkoitukseen mainiosti ) ja lyhentelet sitä jonkin aikaa siinä saksilla leikkaamalla)
Paina Ctrl+Alt+Del. Jos ei sätkät vieläkään pyöri, kumauta nyrkillä sätkäkonetta. Kyllä ne siitä yleensä käynnistyy.
Oletko muistanut rasvata sätkäkoneen laakerit? Koneita pitää huoltaa säännöllisesti.
Jos sätkäkone ei toimi niin
-valitse asetukset
-valitse päivittäminen suojaus
-tarkista päivitykset
-lataa ja asenna
sitten ei muuta kuin sätkän tekkoon
Joko soitit Rizlan tekniseen tukeen?
Täällähän saa hyviä neuvoja, kiitos jo tässä vaiheessa. T.Ap
Kyllä mulla sätkäkone toimii ja meni katsastuksestakin heittämällä läpi.
En tiiä nykysistä laitteista mittään, mutta yhdeksänkyt luvulla (jo edesmennyt) mummoni istui pirtin pöydän päähän käärimään sätkiä semmosella laitteella. Tehtaili siinä iltapuhteena itselleen röökit pakasterasioihin yhdellä istumalla. Järkeili ettei tartte koko ajan olla käärimässä, senkun vaan ottaa valmiin rasiasta.
Oletko varma että on aito Rizla? Kuulostaa vähän siltä että sua on kstu silmään ja myyty joku vinkuintialainen halpa kopio.
Painan kellarissamme sätkäkoneella tupakanvastaisia pamfletteja.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä nykysistä laitteista mittään, mutta yhdeksänkyt luvulla (jo edesmennyt) mummoni istui pirtin pöydän päähän käärimään sätkiä semmosella laitteella. Tehtaili siinä iltapuhteena itselleen röökit pakasterasioihin yhdellä istumalla. Järkeili ettei tartte koko ajan olla käärimässä, senkun vaan ottaa valmiin rasiasta.
Meil oli kans yks vanha sukulaisukko joka kerralla pyöritti monen päivän sätkiä. Käytti myös pakasterasioita ja sanoi ettei ne kuivu kun tusauttaa rasiasta ilmat pois. Minä en silloin ymmärtänyt mitä hää tasauttamisella tarkoitti, mutta nyt tuli mieleen kun puhuit mummostas 😁
Ei toimi enää, meni särki vuonna 1999