Voiko uskovainen olla narsisti
Vai onko tämä ihan mahdoton yhtälö? Rakkaus lähimmäistä kohtaan sulkee pois narsismin?
Kommentit (196)
Tämä mustamaalauskampanja joka minua vastaan järjestettiin niin sitä edelsi vakavat rikokset joita nämä teki, mustamaalauksella pyrittiin hiljentämään. Rikokset oli sellaisia mistä tuomittaisiin ehdotonta vankeutta, ei pikkujuttuja. Narsisti kaksikko asialla, jotka seurakunnissa liikkuu.
Näistä rikoksista saisi oikeudessa n. 2v ehdotonta vankeutta. En tiedä kertoivatko näistä mitään? Tuskin.
Kaikki ei tajua
Toki tämän narsistin jutuille moni naureskeli, ihmistuntijoita jotka näkee tälläisten läpi.
Vierailija kirjoitti:
Mitään jeesusta tai jumalaa ei ole olemassa. Sorry.
Sinäjän sen tiedät.
Näille tärkeää on voima, menestys ja raha.
Oikeudenmukaisuus, hyvä moraali ei.
Tuo vieläkin ärsyttää miten härskiä toimintaa näillä on, jopa toisen omaisuutta saattaa ottaa pakottamalla, väkisin itselleen. Kokee oikeudekseen. Ei piittaa millaista vahinkoa tekee.
Jälkeenpäin kun mietin niin lainaamistani rahoista sain takaisin n. 10-20%. Narsistia myös ärsytti että minä oikeasti tienasin rahaa ja minulla sitä oli oikeasti paljon enemmän kuin hänellä. Narsisti itse on täysin köyhä, tukien varassa tuohon aikaan.
Tajusin myös että olin yksi n. 10stä joille tekee samaa. Eli kerännyt hyväksikäytettäviä ympärilleen joukon.
Myös miten törkeä oli uskovalle naiselle. Harrasti seksiä naisten kanssa ja muina miehinä meni tapaamaan uskovaa naista jota yritti avioliittoon, tosi härskiä touhua :D
Mulla tulee heti paskat fiilikset kun kuulen jonkun olevan "uskovainen". Jonkin sortin diagnoosi sekin.
Uskovaa naista yritti avioliittoon ja muualla toisen naisen kanssa vehtaa seksihommia ja täysin pokkana menee tapaamaan tätä rakastamaansa uskovaa naista. Nämä kykenee todella törkeään touhuun.
Eli eivät nämä kykene ketään rakastamaankaan. Jos oikeasti välittäisi niin ei todellakaan avioliittoa suunnitellessa vehtaisi muiden naisten kanssa. Itse ei nähnyt tätäkään ongelmana millään lailla. :D
Ei uskovaisuus pyhimykseksi tee.
Helposti voi uskovainenkin olla narsku, murhaaja, huijari, petturi, raiskaaja jne
Edelleen painotan että kyse on sairaudesta, narsisti on lapsena mennyt pilalle ja ei siitä koskaan tule muuttumaan. Toiminta jatkuu ja uhrit vaihtuu. Tärkeää on tunnistaa että osaa väistää nämä. Ovat sisäisesti paatuneita, valheellisia pettureita ja hyväksikäyttäjiä. Narsistit ei yleensä muutu ikinä. Pitävät itseään virheettöminä, täydellisinä.
Tämän tapauksen tunsin pitkän aikaa ja toiminta toistaa vuodesta toiseen samaa kaavaa. Elää loismaisesti, huijaa ihmisiä, jatkuvaa päihteilyä. Raivonpurkauksia, yliarvioi itsensä.
Uskovan naisen kanssa avioliittoon menossa vaikka toisella paikkakunnalla pippeli toisen naisen suussa sillointällöin :D
Tuo muiden naisten pyörittely samaan aikaan kun avioon yrittää uskovaa naista kertoo miten häikäilemättömiä nämä on. :D kertoo myös ettei rakasta ja ajattele kuin itseään.
Valehtelussa näkee ongelman kiinnijäämisessä, ei valehtelussa. Vahingossa paljastin hänen valheitaan, näki ongelman vaan siinä että jäi kiinni, ei siinä että tekee sellaista. :D
Vierailija kirjoitti:
Voiko narsisti pyöriä uskovaisissa piireissä? Tottakai voi. Voiko sydämestään uskoa kristinuskon opit ja samaan aikaan ajattelultaan täyttää narsistisen persoonallisuushäiriön kriteerit? Se onkin sitten vaikeampi kysymys. En tiedä.
Periaatteessa voi uskoa, tai ainakin kuvittelee voivansa. Edesmennyt isäni oli uskovainen, mutta myös sadistinen narsisti. Hän oli narsismissaan niin syvästi häiriintynyt, että ei todennäköisesti kyennyt myöntämään itselleen olevansa sairas ja julma ihminen, vaan uskoi itsekin siihen kulissiin minkä ylläpitämiseen käytti kaikki resurssinsa. Hänhän kuvitteli olevansa itse jumalan sanansaattaja, jumalan bestis. Hän antoi ymmärtää että kaikki toimintansa on jotenkin jumalan hyväksymää, vaikka se olisi jonkun lähipiiriinsä kuuluvan henkistä kidutusta, alistamista ja vainoamista. Hän ei todellakaan suorittanut mitään lähimmäisenrakkautta, vaan suorastaan pilkkasi ja halveksui heikompia; valitsi aina silmätikukseen jonkun jolla menee huonosti. Auttoi tätä näennäisesti (ja näkyvästi), esim. antamalla taloudellista tukea, mutta samalla tuhosi henkilön itsetuntoa nöryyttämällä kylmän rauhallisesti ja systemaattisesti, usein vetämällä muut mukaan. Silti hän tuntui uskovan, että se raukka ketä hän "auttaa", ansaitsee sen kaiken. Hän pyöri paljon seurakunnan piireissä, ja oli hyvin suosittu, koska osasi puhua ja vaikutti leppoisalta. Vähän väliä meillä oli jotain tätejä kahvilla jotka kikattelivat ihastellen hänen jutuilleen. Äiti oli muserrettu ajat sitten, eikä hänellä ollut sanavaltaa mihinkään.
Tälläinen ihminen EI KYKENE RAKASTAMAAN AIDOSTI KETÄÄN.
Juuri lapsuuden läheisissä suhteissa vaurioitunut pysyvästi niin, koko sairauden ydin.
Rakastaa itseänsä toisten kustannuksella.
Kumppaniaankaan ei todennäköisesti kykene rakastamaan ja empatiakyvyn ollessa heikko ei luultavasti ole hyvä kumppani kun suhde etenee.
Ihailee kovuutta, jos osoittaa mitään heikkoutta niin halveksii.
Itse olin kuormittuneena näiden takia ja ratkesin päihteisiin ja naisjuttuihin, käytti niitä minua vastaan, juorusi ympäriinsä. Jätti kertomatta koko tilanteen, eli millaisessa tilanteessa piti minua, väkivallan uhka, omaisuuden varastaminen jne.
Jeesus veti minut takaisin jaloilleen sieltä ja pesi puhtaaksi. En kuitenkaan kepulikonsteilla mene vaan rehdisti lankesin stressin alla. Ja JEESUS itse tuli apuun lopulta.
Jos saisikin kaikkien tietoon miten asiat meni ihan oikeasti. Vankilaan tulisi lähtö näillä sankareilla.
Useita törkean tekomuodon rikoksia tuli tuossa ja muuallakin samaa tehneet muille.
Esiintyvät vielä uskovaisina, ja vetäneet höplästä osaa eli uskovat niin. Törkeät jutut tehdään piilossa, julkisivu hiotaan hyväksi vain.
Normaali aikuinen osaa kateuden tunteenkin kääntää polttoaineeksi itselle mennä eteenpäin ja tehdä sama, näillä on tunne-elämä kypsymätön jolloin reagoi kuin lapsi.