Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uskovainen olla narsisti

Vierailija
12.06.2026 |

Vai onko tämä ihan mahdoton yhtälö? Rakkaus lähimmäistä kohtaan sulkee pois narsismin?

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Ei uskovaiset ole muita parempia ihmisiä tai enempää lähimmäisenrakkaita kuin muutkaan.

Vierailija
122/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisiä puoliakin narsistisessa häiriössä on, ajoittan ovat hurmaavan hyvää seuraa ja sosiaalisilta taidoiltaan loistavia ja joissain ammateissa tämä sairaus saattaa olla jopa etukin.

Itselle toki negatiiviset puolet riitti tällä erää ja pyrin välttämään näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sairautta on myös vakavempaa ja lievempää. Vakavempi tila on todella paha ja henkilö melko toivoton tapaus. Lievemmässä toivoa voisi olla jos alkaisi hoitamaan itseään.

Vierailija
124/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä narsisti-syytöksen saa heti kun ei käännä toista poskea loukkaajalle  kuten hän odottaa, vaan näpäyttääkin pikkuisen takaisin. :D

Vierailija
125/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut teologisessa. Tulevien pappien joukossa oli paikoitellen aika häiriintynyttä porukkaa, ihan puhtaita kiusaajia. Valtaosa toki normaaleja mutta jäi kuitenkin tuosta ammattikunnasta huono maku suuhun.

Seurakunnathan ovat kautta aikain keikkuneet korkealla työpaikkakiusaamistilastoissa. Hoitoala toinen.

Joten kyllä noilla(kin) aloilla tärähtänyttä porukkaa löytyy.

Vierailija
126/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät itse usko, syyttävät aina uskovia narsisseiksi. 

Vierailija
127/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa."

Matteuksen evankeliumi 5. luku

Vierailija
128/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ovat automaattisesti narsisteja, koska kuvittelevat olevansa parempaa väkeä ja tuputtavat paskaansa muille.

Vierailija
129/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin voiko? Kaikkihan ne on.

Vierailija
130/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpäs. Jos henkilö vaatii muilta ylistystä ja palvontaa, vaatii aina tahtonsa läpisaamista. Muiden tehtävä on vain palvella hänen tahtoaan ja jos niin ei tee, uhkaillaan ja kiristetään. Jakaa ihmiset hyviin ja pahoihin. Kiusaa tahallaan, eikä auta apua tarvitsevia useinkaan, vaan katselee vierestä. Ei siedä minkäänlaista kritiikkiä. On valmis suuriin julmuuksiin ja kostoihin, jos hänelle ei ole mieliksi? Eikö tuollainen ole ilmiselvä narsisti ja psykopaatti?

Onhan se. Ja koska tuo kuvaus osuu prikulleen kristinuskon Jumalaan, ja hänen seuraajansa eivät näe tuossa mitään väärää, vedän johtopäätöksen, että ovat narsisteja kaikki.

Vierailija
131/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät itse usko, syyttävät aina uskovia narsisseiksi. 

Tämä. Ja itsekkääksi syyttely on myös klassikko. Uskovalle se on vaan vahvistus siitä, että seuraa oikeasti Jeesusta, koska hän nimenomaan sanoi, että seuraajiaan tullaan vihaamaan ja panettelemaan.

Vierailija
132/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha kristittyjä kohtaan pitäisi laittaa rikokseksi kuten antisemitismi

Vierailija
133/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa."

Matteuksen evankeliumi 5. luku

5. Mooses 28:22: "Herra iskee sinuun kuihtumataudin, kuumeen ja poltteen, hän kurittaa sinua kuumuudella ja miekalla, kuivattavalla idäntuulella ja viljanruosteella, ja ne vainoavat sinua, kunnes tuhoudut."

Vierailija
134/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesekiel 5:17: "Minä lähetän teidän sekaanne nälän ja villipedot, ja ne tekevät sinut lapsettomaksi. Rutto ja verenvuodatus raivoavat sinun keskuudessasi, ja minä tuon miekan sinua vastaan. Minä, Herra, olen puhunut."

Nahum 1:2: "Herra on kiivas Jumala, hän vaatii hyvitystä. Herra on koston Herra, täynnä vihaa. Herra kostaa vastustajilleen, hän ei vihollisiaan säästä."

Vierailija
135/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityt on maailman vainotuin ihmisryhmä tällä hetkellä. Fakta.

Vierailija
136/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä voi narsisti olla seurakunnassa. Narsistit hakeutuvat johto paikoille seurakunnassa. Tunnen kaksi tapausta. Toinen hajotti seurakunnan ja erotti koko johtoryhmän hyväuskoisten avulla. Toinen yritti hajottaa seurakunnan, mutta lähti pois ja perusti oman seurakunnan. Nyt sitäkään ei enää ole. Olen itse pyrkinyt pysymään erossa näistä enkä ole heidän kaltaisten suosioon koskaan päässyt. Jumala on varjellut. 

Vierailija
137/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityt on maailman vainotuin ihmisryhmä tällä hetkellä. Fakta.

Epäilen faktaa, mutta jos on, niin ihan paikallaan. Niin kauan ovat kristityt vainonneet muita.

Vierailija
138/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko uskonto käsite on seurausta siitä että on narsistisia johtajia jotka osaa käyttää ihmisten 

käyttäytymistä.  

Vierailija
139/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä voi narsisti olla seurakunnassa. Narsistit hakeutuvat johto paikoille seurakunnassa. Tunnen kaksi tapausta. Toinen hajotti seurakunnan ja erotti koko johtoryhmän hyväuskoisten avulla. Toinen yritti hajottaa seurakunnan, mutta lähti pois ja perusti oman seurakunnan. Nyt sitäkään ei enää ole. Olen itse pyrkinyt pysymään erossa näistä enkä ole heidän kaltaisten suosioon koskaan päässyt. Jumala on varjellut. 

Paras eksytys on tietenkin sellainen, joka tulee luotettavan oloiselta taholta. Siksi sielunvihollinen pyrkii myös seurakuntien sisälle hääräämään. Mutta "hedelmistään he tunnette heidät". 

Aito uskova ei korota itseään vaan Jeesusta. 

Vierailija
140/196 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras eksytys on tietenkin sellainen, joka tulee luotettavan oloiselta taholta. Siksi sielunvihollinen pyrkii myös seurakuntien sisälle hääräämään. Mutta "hedelmistään he tunnette heidät". 

Aito uskova ei korota itseään vaan Jeesusta. 

Minkälainen on Jumalan hedelmä? Hän kiusaa tahallaan, ei siedä minkäänlaista kritiikkiä ja aikoo kiduttaa jokaista, joka ei palvo häntä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän