Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uskovainen olla narsisti

Vierailija
12.06.2026 |

Vai onko tämä ihan mahdoton yhtälö? Rakkaus lähimmäistä kohtaan sulkee pois narsismin?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli hellaripastori ja oikein oppikirjaesimerkki narsusta.

Vierailija
82/84 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen Jeesukseen uskova ei voi olla narsisti. Koska usko ja narsismi kumoaa toisensa. Miten voit pyyteettömästi palvella ja rakastaa lähimmäistäsi, jos haluat tuhota hänen elämänsä? Kyllä sellaset uskovat on "hiilikellari"-osastoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko narsisti pyöriä uskovaisissa piireissä? Tottakai voi. Voiko sydämestään uskoa kristinuskon opit ja samaan aikaan ajattelultaan täyttää narsistisen persoonallisuushäiriön kriteerit? Se onkin sitten vaikeampi kysymys. En tiedä.

Voi, koska narsisti kyllä uskoo niihin omiin valheisiinsa. Eli uskoo myös palvelevansa Jumalaa ja että kaikki synnit saa anteeksi.

Vierailija
84/84 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskovissa sairaita ihmisiä on ja paljon.

 

Rakkauden kaksoiskäsky on kyllä jossa ihminen toteuttaa koko lain, mutta uskovissa on kateutta, persoonallisuushäiriöö jne.

 

Jumala kyllä tuomitsee pahat teot jo tässä ajassa, eli kyllä niille pahantekijöille itsellekin pahaa tulee. Ärsyttää välillä vaan.

 

Tosin psalmeja juuri luin ja älä vihastu mieheen joka juonia punoo jne.. :D 

Herra tuo oikeuden aina ajallaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi