Voiko uskovainen olla narsisti
Vai onko tämä ihan mahdoton yhtälö? Rakkaus lähimmäistä kohtaan sulkee pois narsismin?
Kommentit (84)
Todellinen Jeesukseen uskova ei voi olla narsisti. Koska usko ja narsismi kumoaa toisensa. Miten voit pyyteettömästi palvella ja rakastaa lähimmäistäsi, jos haluat tuhota hänen elämänsä? Kyllä sellaset uskovat on "hiilikellari"-osastoa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko narsisti pyöriä uskovaisissa piireissä? Tottakai voi. Voiko sydämestään uskoa kristinuskon opit ja samaan aikaan ajattelultaan täyttää narsistisen persoonallisuushäiriön kriteerit? Se onkin sitten vaikeampi kysymys. En tiedä.
Voi, koska narsisti kyllä uskoo niihin omiin valheisiinsa. Eli uskoo myös palvelevansa Jumalaa ja että kaikki synnit saa anteeksi.
Kyllä uskovissa sairaita ihmisiä on ja paljon.
Rakkauden kaksoiskäsky on kyllä jossa ihminen toteuttaa koko lain, mutta uskovissa on kateutta, persoonallisuushäiriöö jne.
Jumala kyllä tuomitsee pahat teot jo tässä ajassa, eli kyllä niille pahantekijöille itsellekin pahaa tulee. Ärsyttää välillä vaan.
Tosin psalmeja juuri luin ja älä vihastu mieheen joka juonia punoo jne.. :D
Herra tuo oikeuden aina ajallaan
Isäni oli hellaripastori ja oikein oppikirjaesimerkki narsusta.