Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me naiset poimi kauneimmat juhlamekot 😯

Vierailija
12.06.2026 |

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000012071508.html

Joukossa pari aamutakkia ja muutama yöpaita, enkä mitään muistakaan ikinä ostaisi tai pistäisi mihinkään juhliin. 

Eikö suomalaisista kaupoista löydy mitään kauniinpaa. Kertakaikkisen kamalia vaatekappaleita.

Kuvassa olevan Elegantin pitsimekon (on valmistettu puuvillasta ja polyamidista, 32–46, 119,95 €, Inwear/Sokos.)

just ja just kepuuttaisin jos se olisi toisen värinen ja helma yltäisi just presiis polven yläpuolelle.

Kertokaa naiset (miksei miehetkin) ilahduttaako teitä tämänkaltaiset koltut.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on tuommoisia synnytyskauhtanoita. Pystyy pitämään loppuraskaudessa ja synnyttämäänkin tuommoinen kaapu päällä. 

Vierailija
62/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt näitä Me naiset -toimittajien vaatevalintoja. Heidän täytyy saada jotain korvauksia näistä valinnoista. Tällä kertaa ei ollut ihan kaikista kamalimpia vaatteita, mutta yhdessäkään noista en menisi juhliin

Rumuus on uusi musta. Kaikessa. Eihän tätä ole pakko sietää, siksi moni shoppaa ne vaatteensa vintagena/kirppiksiltä. Etsii omaan makuun sopivat eikä mieti sekuntiakaan miten omituiselta kuuluu nyt näyttää jonkun muotikuraattorin mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on tuommoisia synnytyskauhtanoita. Pystyy pitämään loppuraskaudessa ja synnyttämäänkin tuommoinen kaapu päällä. 

Niinpä, ei noilla jutun mekoilla ole mitään tekemistä juhlien kanssa.

Vierailija
64/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisivät olevan enemmän kesämekkoja kuin JUHLAmekkoja. Asialliset juhlamekot ovat erilaisia. Noista mekoista kelpuuttaisin vain tuon valkoisen kappahlin tekeleen, mutta tuotakaan en laittaisi juhliin. Sopiva biitsille, ravintolaan, terdelle ja museokierrokselle.

Vierailija
65/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihan nättejä mekkoja ja kivan värikkäitä, osa on kyllä varsin arkisen näköisiä. En miellä kaikkia juhlamekoiksi. 

Makuja ja vartalotyyppejä on monenlaisia, juhliakin erityyppisiä, ehkä tässä on haluttu tuoda sitä esiin. Lisäksi nykymuoti suosii tuota kaapumallia nyt. 

Tuo kaapumalli vaan on just sellainen, että se näyttää hyvältä vain heillä jotka on upeita vaikka juuttisäkissä. Muille ei sitten mitenkään imarteleva vaate.

Vierailija
66/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä rättejä! Tämä on kaunein mekko, sopii jokaiselle vartalotyypille 

https://andiata.fi/products/julitta-w-dress-brilliant-white?gad_source=…

Eikä sovi. Mulla on pitkä ja siro kaula enkä voi käyttää V -kaula-aukkoisia vaatteita ollenkaan näyttämättä pelkälle kaulalle. Lisäksi vitivalkoinen on väärä väri mulle. Ylipäätään kietaisumalliset mekot tms. sopivat vain osalle.

Vierailija
67/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika arkisia. Vimman mekko oli liian lyhyt ja leveä. Marimekko tosiaan oli aamutakkimainen.

Inwearin vaaleanpunainen pitsimekko oli minusta paras ja juhlavin. 

Se oli tätimekko

Mä olen täti-ikäinen ja tykkään pitsimekoista 😄 Voisin käyttää siis.

Mä olen eläkeikäinen ja minusta tuo on minullekin liian "täti" 😄

Niin me ollaan erilaisia. Tuossa mekossa hyvää on se pitsi, kaula-aukko, hihan malli ja pituus ja tuollainen kotelomallinen mekko sopii mulle. Pituuskin oletettavasti on hyvä. Nätit avokkaat ja pikkulaukku, niin on just hyvä.

Vierailija
68/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin vaatteet oli valittu kohderyhmän mukaan. Pötkyläisiä keski-ikäisiä eli kesämekoissa on reilusti ilmaa ja väljää, eikä missään tapauksessa saa paljastaa muotoja.

No mä olen pötkyläinen keski-ikäinen ja oikeastaan kaikki noi mekot oli sellaisia mitä en laittaisi päälleni. Minusta tuollaiset telttamekot on pahinta mitä pötkylävartaloinen voi päälleen pukea. 

Jostain syystä telttoja kuitenkin porukka pitää päällään, varsinkin vähän kypsemmän ikäiset. Minullekin syy on tuntematon - kai se mahamakkaran erottuminen sitten ottaa niin koville.

Miksi niiden makkaroiden pitäisi erottua? Ihan ok tietysti, jos joku haluaa niiden näkyvän, mutta me kaikki ei haluta. Sitä paitsi monet meistä vanhemmista on jo nuoresta tavallaan "kasvatettu" siihen, että pukeutumisessa kannattaa korostaa hyviä puolia ja peittää niitä huonompia. Mutta nuoremmissa taitaa olla paljon niitä, jotka haluavat ihan kaikkien puolien olevan hyvin näkyvästi esillä. Ja mikäs siinä, jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa, mutta itse en halua makkaroitani ja muhkuroitani kaikille esitellä. Jos se jotakuta haittaa, niin sori sitten vaan. :D Ja sitä paitsi pidän muutenkin väljemmistä vaatteista, olen aina pitänyt (silloinkin kun niitä makkaroita ei yhtään ollut), niissä on vain mukavampi olla. 

Vierailija
69/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sovi. Mulla on pitkä ja siro kaula enkä voi käyttää V -kaula-aukkoisia vaatteita ollenkaan näyttämättä pelkälle kaulalle. Lisäksi vitivalkoinen on väärä väri mulle. Ylipäätään kietaisumalliset mekot tms. sopivat vain osalle.

Tuossahan Andiatan mekossa vain ensimmäiset värit ovat v-pääntiellä, muissa väreissä on venepääntie.

Vierailija
70/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ovat, täytyypä kokeilla.

T. Ylikersantti Juho Pylvänäinen

Vierailija
71/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten molemmista H&M:n mekoista, sinisestä hapsumekosta, Gina Tricot'n minimekosta ja Inwearin pitsimekosta. Useimmat muutkin ihan ok. Ainoa kamala on se kirjava Kaikon mekko. Ja osa tosiaan hyvin arkisia. Itselleni en varmaan ostaisi kuitenkaan mitään noista, koska eivät välttämättä sopisi omalle kropalle tai omaan tyyliin. 

Vierailija
72/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivan jotain kaapista. Myös tori.fi:tä olen ostanut juhla mekkoja.

Vierailija
73/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan noista sentään puolet nättejä, mikä on varmaan ennätys noissa "kaunein" sarjoissa.

Vierailija
74/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan Andiatan mekossa vain ensimmäiset värit ovat v-pääntiellä, muissa väreissä on venepääntie.

O -kaula-aukko mulle kiitos. Tai joku neliö. Inhoan venepääntietä kun sitten pitää olla olkaimettomat rintsikat. 

Halterneck on muuten järkyttävän ruma lähes kaikilla. 

Vierailija
75/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekot taidetaan suunnitella pitkähköille henkilöille. Marimekko muuten kaunis mutta mikä hihnoja vaivaa?!

Vierailija
76/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt näitä Me naiset -toimittajien vaatevalintoja. Heidän täytyy saada jotain korvauksia näistä valinnoista. Tällä kertaa ei ollut ihan kaikista kamalimpia vaatteita, mutta yhdessäkään noista en menisi juhliin

Ihan samaa ihmettelen, toistuvasti. Muistan karseat pitkät housut ja armottoman rumat päällystakit! Ei ole edes väliä enää miten vaate istuu ihmisen päällä. Vaikuttaa että on aivan sama mitä puet päällesi; kaikki koot, värit ja mallit käyvät. Mitä omituisempi tai roikkuvampi, sen tyylikkäämpi. Etenkin kun esitellään "nämä housut ovat nyt kaikkialla" tai "tällaisen takin haluavat kaikki".

Ihmeellisiä just tuo nyt kaikilla tai haluavat kaikki esittelyt.En ainakaan minä, eikä moni muukaan halua vaatetta joka kävelee jokaisen päällä vastaan.

Vierailija
77/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gins Tricotin minimekko oli tosi kiva, mutta saisi olla aavistuksen pidempi. Tuollaisenaan vähän liian mini, vaikka kehtaisinkin miniä käyttää, minulla on kauniit sääret. InWearin pitsimekko myös nätti, mielestäni enemmän klassinen kuin täti. Oikeilla asusteilla oikein kiva, korkeat korot jne. Nakoan laventelinvärinen mekko tosi kiva väriltään, mutta saisi olla tyköistuvampi. 

Minä olen xs-s-kokoa, mutta pienirintaisena tuollaiset kaavut ovat päälläni aivan kauheita. Roikkuvat suorastaan. Solmittava nauha vyötäröllä pitäisi vähintään olla. 

Vierailija
78/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin vaatteet oli valittu kohderyhmän mukaan. Pötkyläisiä keski-ikäisiä eli kesämekoissa on reilusti ilmaa ja väljää, eikä missään tapauksessa saa paljastaa muotoja.

No mä olen pötkyläinen keski-ikäinen ja oikeastaan kaikki noi mekot oli sellaisia mitä en laittaisi päälleni. Minusta tuollaiset telttamekot on pahinta mitä pötkylävartaloinen voi päälleen pukea. 

Jostain syystä telttoja kuitenkin porukka pitää päällään, varsinkin vähän kypsemmän ikäiset. Minullekin syy on tuntematon - kai se mahamakkaran erottuminen sitten ottaa niin koville.

Itse olen ihmetellyt tätä usein. Se lepattava teltta todellakin tekee kantajastaan vielä isomman ja etenkin, jos on vatsakas. Hyvin istuva ei ole yhtä kuin makkarankuori mitä moni ehkä ajattelee. Kunnolliset muotoilevat alusasut juhlamekon alle, niin saa jo ihan erilaisen siluetin. 

Varmaan pyörtyisin jonkun kureliivin kanssa helteellä.

Mietin samaa, ei kiitos ikinä. Ei ainakaan kesällä, mutta ei mielellään muulloinkaan. 

Ylipäätäänkin haluaisin tietää, mikä niissä ns. teltoissa on niin kamalaa. Voisiko joku kertoa? Kysyn ihan vilpittömästi, koska en ymmärrä. Ja aika monta kertaa olen törmännyt tälläkin palstalla väljien vaatteiden haukkumiseen ja dissaamiseen. Mikä se juttu on? Onko sillä jokin itseisarvo, että ihminen paljastaa kehonsa muodot? Ja jos, niin miksi? Vai ovatko jotkut saaneet löysemmistä vaatteista jotain traumoja joskus jostain syystä? 

Vierailija
79/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muotitoimittajilla taitaa olla aika erikoinen maku 🤔

Eikös 'huippu'muoti ole yleensäkin aika outoa ja elitistiä tällaisen tavallisen tallaajan silmään?

Nämä koltut nyt ovat aika kaukana huippumuodista. Luulisi että Me Naiset esittelisivät mekkoja joita usea halausi laittaa päällensä. Jos eivät tiedä mitä lukijat haluavat niin tehköön kyselyn.  Ikinä en ole missään nähnyt kenenkään päällä tuon artikkelin kaltaisia mekkoja. Ne kaksi aamutakin kaltaista leninkiäkin oli niin kaameita ettei kiukaan varmaa kehtaa ne päällä mennä minnekään.

Vierailija
80/88 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen kesämekko päällä uskaltaa vetää navan täyteen grilliherkkuja, jätskiä, buffaa, ihan mitä vaan, turvotuksen peittää kaapu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi