Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Me naiset poimi kauneimmat juhlamekot 😯

Vierailija
12.06.2026 |

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000012071508.html

Joukossa pari aamutakkia ja muutama yöpaita, enkĂ€ mitÀÀn muistakaan ikinĂ€ ostaisi tai pistĂ€isi mihinkÀÀn juhliin. 

Eikö suomalaisista kaupoista löydy mitÀÀn kauniinpaa. Kertakaikkisen kamalia vaatekappaleita.

Kuvassa olevan Elegantin pitsimekon (on valmistettu puuvillasta ja polyamidista, 32–46, 119,95 €, Inwear/Sokos.)

just ja just kepuuttaisin jos se olisi toisen vÀrinen ja helma yltÀisi just presiis polven ylÀpuolelle.

Kertokaa naiset (miksei miehetkin) ilahduttaako teitÀ tÀmÀnkaltaiset koltut.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei nuo naistenlehtien vaategalleriat ole koskaan kovin kauniita. 

Vierailija
42/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ja tottakai taas kerran vÀrit sellaisia ettÀ kÀyvÀt vain latinoille tai tummaihoisille.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En laittaisi yhtÀkÀÀn pÀÀlleni nÀin keski-ikÀisenÀ. Minun juhlamekkoni ovat pÀÀosin Vera Montia, Joseph Ribkoffia, PBO ja Frank Lymania.

Vierailija
44/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin vaatteet oli valittu kohderyhmÀn mukaan. PötkylÀisiÀ keski-ikÀisiÀ eli kesÀmekoissa on reilusti ilmaa ja vÀljÀÀ, eikÀ missÀÀn tapauksessa saa paljastaa muotoja.

No mĂ€ olen pötkylĂ€inen keski-ikĂ€inen ja oikeastaan kaikki noi mekot oli sellaisia mitĂ€ en laittaisi pÀÀlleni. Minusta tuollaiset telttamekot on pahinta mitĂ€ pötkylĂ€vartaloinen voi pÀÀlleen pukea. 

Jostain syystÀ telttoja kuitenkin porukka pitÀÀ pÀÀllÀÀn, varsinkin vÀhÀn kypsemmÀn ikÀiset. Minullekin syy on tuntematon - kai se mahamakkaran erottuminen sitten ottaa niin koville.

MinĂ€ kĂ€ytĂ€n mielellĂ€ni kaapumaisia mekkoja siksi, etten voi sietÀÀ hikoamista. Olen allerginen omalle heillekin ja ihoni alkaa kutista liian vartalonmyötĂ€isissĂ€ vaatteissa. 

Vierailija
45/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestĂ€ ihan nĂ€ttejĂ€ mekkoja ja kivan vĂ€rikkĂ€itĂ€, osa on kyllĂ€ varsin arkisen nĂ€köisiĂ€. En miellĂ€ kaikkia juhlamekoiksi. 

Makuja ja vartalotyyppejĂ€ on monenlaisia, juhliakin erityyppisiĂ€, ehkĂ€ tĂ€ssĂ€ on haluttu tuoda sitĂ€ esiin. LisĂ€ksi nykymuoti suosii tuota kaapumallia nyt. 

TÀmÀ.

Kivoja mekkoja! Oranssin ostaisin.

Vierailija
46/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tottakai taas kerran vÀrit sellaisia ettÀ kÀyvÀt vain latinoille tai tummaihoisille.

Se on se kesĂ€. 

Vierailija
47/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt nÀitÀ Me naiset -toimittajien vaatevalintoja. HeidÀn tÀytyy saada jotain korvauksia nÀistÀ valinnoista. TÀllÀ kertaa ei ollut ihan kaikista kamalimpia vaatteita, mutta yhdessÀkÀÀn noista en menisi juhliin

Ihan samaa ihmettelen, toistuvasti. Muistan karseat pitkÀt housut ja armottoman rumat pÀÀllystakit! Ei ole edes vÀliÀ enÀÀ miten vaate istuu ihmisen pÀÀllÀ. Vaikuttaa ettÀ on aivan sama mitÀ puet pÀÀllesi; kaikki koot, vÀrit ja mallit kÀyvÀt. MitÀ omituisempi tai roikkuvampi, sen tyylikkÀÀmpi. Etenkin kun esitellÀÀn "nÀmÀ housut ovat nyt kaikkialla" tai "tÀllaisen takin haluavat kaikki".

SitĂ€ esitellÀÀn, mitĂ€ kaupoissa on tarjolla. EihĂ€n Me naiset ole mikÀÀn pukuompelijoiden ammattiyhdistyslehti. 

Vierailija
48/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin vaatteet oli valittu kohderyhmÀn mukaan. PötkylÀisiÀ keski-ikÀisiÀ eli kesÀmekoissa on reilusti ilmaa ja vÀljÀÀ, eikÀ missÀÀn tapauksessa saa paljastaa muotoja.

No mĂ€ olen pötkylĂ€inen keski-ikĂ€inen ja oikeastaan kaikki noi mekot oli sellaisia mitĂ€ en laittaisi pÀÀlleni. Minusta tuollaiset telttamekot on pahinta mitĂ€ pötkylĂ€vartaloinen voi pÀÀlleen pukea. 

Jostain syystÀ telttoja kuitenkin porukka pitÀÀ pÀÀllÀÀn, varsinkin vÀhÀn kypsemmÀn ikÀiset. Minullekin syy on tuntematon - kai se mahamakkaran erottuminen sitten ottaa niin koville.

Suuret kuviot vain korostavat kantajansa suurta kokoa

Totta. 

Isokokoisen kannattaa valita keskikokoista kuviota. Isot kuviot tai joku musta teltta on pahinta. 

Vierailija
49/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaikissa artikkelin mekoissa oli jotain kaunista, mutta yksikÀÀn ei ollut mulle sellainen jossa kaikki olisi kohdallaan. En pidĂ€ hailakasta sĂ€vystĂ€ juhlavaatteessa, eikĂ€ rimpsuja ja hörsyjĂ€ saisi olla liikaa. Suurin ongelma on usein liian lyhyt tai pitkĂ€ helma, jonka itse usein osaan ommella itsekin mutten maksa 200 € mekosta jota joudun paljon muokata.

Vierailija
50/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt tĂ€tĂ€ usein. Se lepattava teltta todellakin tekee kantajastaan vielĂ€ isomman ja etenkin, jos on vatsakas. Hyvin istuva ei ole yhtĂ€ kuin makkarankuori mitĂ€ moni ehkĂ€ ajattelee. Kunnolliset muotoilevat alusasut juhlamekon alle, niin saa jo ihan erilaisen siluetin. 

Vierailija
51/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt tĂ€tĂ€ usein. Se lepattava teltta todellakin tekee kantajastaan vielĂ€ isomman ja etenkin, jos on vatsakas. Hyvin istuva ei ole yhtĂ€ kuin makkarankuori mitĂ€ moni ehkĂ€ ajattelee. Kunnolliset muotoilevat alusasut juhlamekon alle, niin saa jo ihan erilaisen siluetin. 

Varmaan pyörtyisin jonkun kureliivin kanssa helteellÀ.

Vierailija
52/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sadan vuoden pÀÀstÀ kukaan ei muista edes sitÀ, ettÀ olit olemassa. Saati minkÀlainen mekko sulla oli jonkun sukulaisen rippijuhlissa.

Vierailija
53/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

JĂ€rkyttĂ€viĂ€ rĂ€ttejĂ€! TĂ€mĂ€ on kaunein mekko, sopii jokaiselle vartalotyypille 

https://andiata.fi/products/julitta-w-dress-brilliant-white?gad_source=

Vierailija
54/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JĂ€rkyttĂ€viĂ€ rĂ€ttejĂ€! TĂ€mĂ€ on kaunein mekko, sopii jokaiselle vartalotyypille 

Toi hihanpituus tekee siitĂ€ seniorivaatteen nĂ€köisen. 

Vierailija
55/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana, ostaisin

Vierailija
56/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muotitoimittajilla taitaa olla aika erikoinen maku đŸ€”

Erikoista etteivĂ€t ota meitĂ€ 100 kiloisia huomioon. đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚

NiinpÀ, vaikka netin mukaan meitÀ on Suomessa enemmistö.

Vierailija
57/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika arkisia. Vimman mekko oli liian lyhyt ja leveÀ. Marimekko tosiaan oli aamutakkimainen.

Inwearin vaaleanpunainen pitsimekko oli minusta paras ja juhlavin. 

Se oli tÀtimekko

MĂ€ olen tĂ€ti-ikĂ€inen ja tykkÀÀn pitsimekoista 😄 Voisin kĂ€yttÀÀ siis.

MĂ€ olen elĂ€keikĂ€inen ja minusta tuo on minullekin liian "tĂ€ti" 😄

Vierailija
58/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt nÀitÀ Me naiset -toimittajien vaatevalintoja. HeidÀn tÀytyy saada jotain korvauksia nÀistÀ valinnoista. TÀllÀ kertaa ei ollut ihan kaikista kamalimpia vaatteita, mutta yhdessÀkÀÀn noista en menisi juhliin

Ihan samaa ihmettelen, toistuvasti. Muistan karseat pitkÀt housut ja armottoman rumat pÀÀllystakit! Ei ole edes vÀliÀ enÀÀ miten vaate istuu ihmisen pÀÀllÀ. Vaikuttaa ettÀ on aivan sama mitÀ puet pÀÀllesi; kaikki koot, vÀrit ja mallit kÀyvÀt. MitÀ omituisempi tai roikkuvampi, sen tyylikkÀÀmpi. Etenkin kun esitellÀÀn "nÀmÀ housut ovat nyt kaikkialla" tai "tÀllaisen takin haluavat kaikki".

SitĂ€ esitellÀÀn, mitĂ€ kaupoissa on tarjolla. EihĂ€n Me naiset ole mikÀÀn pukuompelijoiden ammattiyhdistyslehti. 

Ei pidÀ paikkaansa. Kaupoissa edelleen löytyy tyylikkÀitÀ ja istuvia vaatteita. Mukana voi toki olla myös pari "telttaa" ja "pyyheliinaa" esimerkkeinÀ niitÀ etsiville. Ja olihan tuossa Sellpyltakin kaksi vaihtoa, joten luulisi nyt jostain löytyvÀn juhlavampia vaatteita. -eri

Vierailija
59/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ööö. Kauheimmat. Ei kauneimmat.

Vierailija
60/88 |
12.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadan vuoden pÀÀstÀ kukaan ei muista edes sitÀ, ettÀ olit olemassa. Saati minkÀlainen mekko sulla oli jonkun sukulaisen rippijuhlissa.

TĂ€llaisella ajattelulla millÀÀn ei ole mitÀÀn vĂ€liĂ€. SyötĂ€vĂ€ksikin voi tarjoata vettĂ€ ja koulunĂ€kkĂ€riĂ€. Vieraat tekevĂ€t juhlista juhlat ja monesti juhlapukeutuminen on osa sitĂ€. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan kuusi kolme