Rasittava ihmisryhmä: puheluiden puhujat kaupoissa!
Kailottavat kovaan ääneen jotain jonninjoutavia asioita kaikkien tukkeena, eivät näe tai kuule mitään eivätkä myöskään älyä väistää muita ihmisiä. Miksi teette tällaista?
Kommentit (58)
Minua pidettiin outona, kun sanoin, että haluan sopia puhelinajan, jotta voin olla kotona puhelua varten. En todellakaan ala puhumaan mitään töihin, terveyteen, rahaan tms. liittyviä puheluita kaupassa, tai junassa. Mitä ihmettä?
KÄLÄ KÄLÄ AKKA SELITTELI KESKELLÄ KÄYTÄVÄÄ TÖRMÄSIN KOVAA HÄNEN KÄRRYIHIN TAJUSI TILANTEEN
Vierailija kirjoitti:
jos asuu huonosti eristetyssä asunnossa, niin voiko kieltää naapuriaan puhumasta kännykkäänsä, kun kaikki kuuluu ja häiritsee...
Ilmoitus isännöitsijälle. Jos näin on, on talo tehty rakennusmääräysten vastaisesti.
Kirjastossa kälättäjät tai uimahallin puku kaapissa soi luuuri täysillä jatkuvasti (usein ulkom.taustaisen).
Vierailija kirjoitti:
Aika ärsyttävää myöskin tää: menin muutama vuosi sitten Kansallismuseoon, seison lipputiskillä lipunmyyjä katsoo mua ja jatkaa puheluaan, ilmeisesti kaverinsa kanssa kun tuntui hauskaa olevan.
Seison siinä, lipunmyyjä jatkaa hölötystään ja tuijottaa samalla mua?
Odottelen siinä jonkun aikaa, puhelu vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, "illalla yheksältä joo päläpälä jne...".
Olin et joo, pitäkää museonne, lähen kaljalle ja lähdinkin😙
Tapaus Hossassa: Mentiin sinne, oltaisiin kysytty alueen majoituksesta tiskiltä. Tiskin toisessa päässä kolme henkilökunnan edustajaa juttelee keskenään, yksi vilkaisee meihin päin, mutta ei sano meille mitään, esim. että odottakaa hetki. Kääntyy vaan muiden työntekijöiden puoleen ja jatkavat rauhassa lätinäänsä. Jonkun viitisen minuuttia lisää siinä seisoskeltiin ja lähdettiin sitten pois etsimään majapaikkaa omin nokkinemme. Nuohan voitti laiskuudessaan jo savolaiset ja kymiläiset.
Nää tietyt uus suomalaiset kailottaa omalla kielellään koko ajan joka paikassa. Hirveetä huutoa ja älämölöä. Kasvaneet kännykkään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt tätä trendiä,että puhelu kuuluu kaiuttimista ja puhelinta pidetään edessä, ilmeisesti videopuhelu kyseessä?
Järkyttävä molotus ja huutaminen kaikuu ympärille.
Erittäin yleistä neggereillä.monen puhelimen käyttöohjeissa kehotetaan olemaan pitämättä puhelinta korvalla ja kannustetaan käyttämään joko kaiutinta tai kuulokkeita
Painu jo v ittuun ohjeinesi! Se on ihan eriasia jos olet esim. kaupassa jossa on myös muita, miksi pitäisi niitä häiritä noilla sun typerillä neuvoillasi, häh??
Tungeksijat yleisemmin ihmetyttää. Toinen ryhmä on väki, jolla ei tunnu olevan mitään ajatusta, miksi ovat kauppaan edes lähteneet, tungeksivat jokaikisen hyllyn edessä vuorotellen vain nyplätäkseen sitä sun tätä.
Vierailija kirjoitti:
Tungeksijat yleisemmin ihmetyttää. Toinen ryhmä on väki, jolla ei tunnu olevan mitään ajatusta, miksi ovat kauppaan edes lähteneet, tungeksivat jokaikisen hyllyn edessä vuorotellen vain nyplätäkseen sitä sun tätä.
Joku voi tulla sattumalta kauppaan, kun se sattui olemaan muun matkan varrella. Tietysti jos on tuntemattomampi kauppa, joutuu joitakin tuotteita etsimällä etsiä. Extempore-kauppareissuilla joskus joutuu miettimäänkin, mitä kotona olikaan kaapeissa. Oletko sinä näitä niin ratautuneita ihmisiä, jonka on joka helvatin kerta käydä vain ja ainoastaan yhdessä tietyssä kaupassa vain tiettynä viikonpäivänä? Tuollainen elämä varsinkin on rasittavaakin kamalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt tätä trendiä,että puhelu kuuluu kaiuttimista ja puhelinta pidetään edessä, ilmeisesti videopuhelu kyseessä?
Erittäin yleistä neggereillä.monen puhelimen käyttöohjeissa kehotetaan olemaan pitämättä puhelinta korvalla ja kannustetaan käyttämään joko kaiutinta tai kuulokkeita
Painu jo v ittuun ohjeinesi! Se on ihan eriasia jos olet esim. kaupassa jossa on myös muita, miksi pitäisi niitä häiritä noilla sun typerillä neuvoillasi, häh??
Se ei ole minun ohjeeni eikä minun "typerä" meuvo, vaan puhelinvalmistajan. Ehkä sinä onnstut kaupassakäynnissä, jos käyt hakemassa lääkäriltä vaikka reseptin rauhoittavia varten?
Ymmärrän sen, jos vaikka sairaalasta soitetaan jonkun akuutin hätätilanteen takia tai oikeasti jollain on tärkeää asiaa, mutta en sitä, että haahuillaan kaupassa ja höpötetään jotain aivan käsittämättömän turhaa.
Ap
Joo ja kaikkein typerimpiä ovat ne jotka pitävät sitä puhelintaan kädessään eikä korvalla. Kädessä kun se on, niin varmasti kuulee kaikki sen typerät asiat, jotka on lähimmän kymmenen metrin säteellä. Mä en halua kuulla kenenkään jonninjoutavuuksia ja jotka noi voisivat puhua hetken päästä yksin kotona ollessa. Yleensä tätä tekevät kimakkaääniset nuoret tytöt ja naiset. Yöks.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen, jos vaikka sairaalasta soitetaan jonkun akuutin hätätilanteen takia tai oikeasti jollain on tärkeää asiaa, mutta en sitä, että haahuillaan kaupassa ja höpötetään jotain aivan käsittämättömän turhaa.
Ap
Vai sillä lailla! Vai että sinä päätät mistä asiasta saa puhua. Hei ap! Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta siksi ne kännykät on keksitty koska ei ole enää lankapuhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole minun ohjeeni eikä minun "typerä" meuvo, vaan puhelinvalmistajan. Ehkä sinä onnstut kaupassakäynnissä, jos käyt hakemassa lääkäriltä vaikka reseptin rauhoittavia varten?
Eipä tarvitse hakea rauhoittavia! Tuollaiset "joka asiaan nokkansa pistävät" voisi pitää omina tietoinaan!
Mä vastaan ja puhun puheluni just siellä missä silloin satun olemaan jos haluan. Sehän on kännyköiden idea. Olla tavoitettavissa kodin ulkopuolellakin. Ja mitä se sulle kuuluu puhunko kaupassa puhelimeen vai itsekseni?
Vierailija kirjoitti:
täytyy olla jotenkin pakkoneurootinen, jos toisten kaupassaolemistavat ärsyttää noin paljon. Jos joku puhuu puhelimessa, niin lähde toiseen suuntaan kaupassa itse, että voit karistaa sen kannoiltasi tai edestäsi.
Puhelimessa paapattavat on este tai hidaste kaikkialla missä liikutaan - kadulla,
kaupan/kauppakeskuksen käytävillä, liikenteessä, kassoilla, ja niin edelleen. Vaikka puhelin olisi taskussa, eli paapattaa BT napit korvissa, on ihminen silloinkin kuin zombi, suuri osa keskittymiskyvystä kuluu paapattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa tai romanttisella illallisella puhelimeen vastaaminen ei ole sopivaa. Prisman jalkineosastolla yksi ja sama.
Aina kun yleisellä paikalla ryhtyy käyttämään puhelinta on siirryttävä paikkaan jossa on minimaalisesti esteenä muille ihmisille ja minimaalisesti häiriönä muille ihmisille. Se on peruskohteliaisuutta.
Jos ei ymmärrä mitä peruskohteliaisuus (sosiaalinen etiketti) tarkoittaa, voi miettiä omaa tekemistään seuraavasti: "Entä jos kaikki täällä tekisivät samoin kuin minä nyt teen"
Rupea sitten jyräämän heitä kärryillä, eiköhän ala mennä oppi perille.