Rasittava ihmisryhmä: puheluiden puhujat kaupoissa!
Kailottavat kovaan ääneen jotain jonninjoutavia asioita kaikkien tukkeena, eivät näe tai kuule mitään eivätkä myöskään älyä väistää muita ihmisiä. Miksi teette tällaista?
Kommentit (58)
Kyllä mä puhun kaupassa puhelimeen jos joku sattuu just silloin soittamaan. Sanalla kun teen ostoksiani. Ei se ole mikään kirjasto eikä kirkko missä pitäisi olla hiljaa. Eikä kirjastoissakaan enää ole hiljaista edes.
Eniten ärsyttää kaiuttimeen puhuvat. Yleensä ovat ma tuja jotka molottaa täysillä kaiutin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen niitä ihmisiä, joilla on aina luuri kädessä. Eikö ne osaa olla höpöttämättä jonninjoutavuuksiaan?
Oli hienosti katettu ruokapöytä isommalle seurueelle. Aterimet lautasen viereen asetettuna. Pöytään istuutui mies puhelin kädessä ja kysyi: kummalle puolelle lautasta puhelin kuuluu laittaa 😲
Olisit sanonut että ulkotakin taskuun tai toisen huoneen pöydälle tmv.
Ei häiritse,elä elämääsi.Puheen pulputusta joka puolella kuitenkin.Miks seurata jotain tuntematonta mitä ne tekee.
Vierailija kirjoitti:
täytyy olla jotenkin pakkoneurootinen, jos toisten kaupassaolemistavat ärsyttää noin paljon. Jos joku puhuu puhelimessa, niin lähde toiseen suuntaan kaupassa itse, että voit karistaa sen kannoiltasi tai edestäsi.
Ongelma on se, että nämä ovat tukkeena joka käytävällä ja keskittyvät niin intensiivisesti kertomaan kuinka monta kananmunaa ovat ostaneet, etteivät näe tai kuule muita ihmisiä. Ei todellakaan pääse tuosta vaan ohi.
Ap
Ainaiseen kaikesta rasittumiseen on olemassa apua:
-ahdistuslääke Ketipinor (auttaa myös psykoottisuuteen)
-korvatulpat
-vastamelukuulokkeet
-kaupassa asiointi sellaiseen aikaan kun siellä ei ole tungosta (aikainen aamu tai myöhäinen ilta)
-keskittyminen omiin käytännön asioihin eikä tunteiluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täytyy olla jotenkin pakkoneurootinen, jos toisten kaupassaolemistavat ärsyttää noin paljon. Jos joku puhuu puhelimessa, niin lähde toiseen suuntaan kaupassa itse, että voit karistaa sen kannoiltasi tai edestäsi.
Ongelma on se, että nämä ovat tukkeena joka käytävällä ja keskittyvät niin intensiivisesti kertomaan kuinka monta kananmunaa ovat ostaneet, etteivät näe tai kuule muita ihmisiä. Ei todellakaan pääse tuosta vaan ohi.
Ap
Ongelma tuossa yhtälöissä ei ole puhelin vaan se, että tukkii käytävän. Puhelimeen voi puhua myös käytävää tukkimatta ja käytävän voi tukkia myös ilman puhelinta.
On sullakin turhat murheet. Kasvatas vähän sietokykyäsi ja suvaitsevaisuuttasi. Kaupassa on ääntä ja hälinää muutekin. Siinä ei joku puhelimeen puhuja haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä uskallan sanoa näille, että pois tieltä. Vielä ei ole tarvinnut tökätä kärryllä persuksille, sen tekisin takuulla seuraavaksi, jos sana ei ole mennyt perille. Yleensä asiasta sanominen jo auttaa, puhelimeen puhujat yleensä älyävät jopa nolostua.
Vierailija kirjoitti:
Ainaiseen kaikesta rasittumiseen on olemassa apua:
-ahdistuslääke Ketipinor (auttaa myös psykoottisuuteen)
-korvatulpat
-vastamelukuulokkeet
-kaupassa asiointi sellaiseen aikaan kun siellä ei ole tungosta (aikainen aamu tai myöhäinen ilta)
-keskittyminen omiin käytännön asioihin eikä tunteiluun
Ketipinor ei ole ahdistuslääke joka auttaa psykoottisuuteen, vaan psykoosilääke joka voi auttaa ahdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä uskallan sanoa näille, että pois tieltä. Vielä ei ole tarvinnut tökätä kärryllä persuksille, sen tekisin takuulla seuraavaksi, jos sana ei ole mennyt perille. Yleensä asiasta sanominen jo auttaa, puhelimeen puhujat yleensä älyävät jopa nolostua.
Eivät todellakaan kuule :D Ei voi tulla kenellekään normaalille ihmiselle yllätyksenä se, että kaupassa on muitakin ihmisiä ja joku saattaa haluta kulkea juuri siitä hyllyvälistä missä itse tönöttää puhelimensa kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt tätä trendiä,että puhelu kuuluu kaiuttimista ja puhelinta pidetään edessä, ilmeisesti videopuhelu kyseessä?
Järkyttävä molotus ja huutaminen kaikuu ympärille.
Erittäin yleistä neggereillä.
monen puhelimen käyttöohjeissa kehotetaan olemaan pitämättä puhelinta korvalla ja kannustetaan käyttämään joko kaiutinta tai kuulokkeita
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta te jaksattekin häiriintyä..
Kui nii...kaupassa meidän ei tarvitse kuulla ylimääräistä melusaastaa joten yksityispuhelut voi hoidella muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
voin itsekin vastata puhelimeen kaupassa ollessani, paljon vaivattomampaa kuin odottaa kotiin pääsyä ja sitten soitella ja kysellä toiselta mitä asiaa oli, olin kaupassa juur kun soitit. En koskaan ole toisten tukkeena, vaan jatkan samalla ostosten tekoa ja kykenen havainnomaa myös ympäristöäni
jos joku jämähtää paikalleen ja tukkii tiesi, niin voit itse avata suusi ja sanoa vaikka "antteksi, siirtyisitkö vähän, että ihmiset pääsee kulkemaan tästä". Sitten kun siirtyy, voi sanoa kiitos. yleensä sillä lailla nekin ihmiset oppii, jotka jämähtää paikalleen puhumaan
Vierailija kirjoitti:
On sullakin turhat murheet. Kasvatas vähän sietokykyäsi ja suvaitsevaisuuttasi. Kaupassa on ääntä ja hälinää muutekin. Siinä ei joku puhelimeen puhuja haittaa.
Tämä. Itseä ärsyttää kaupassa ja kauppakeskuksissa eniten se matalataajuinen meteli, joita laitteistoista tulee. Jonkun puhelimeen puhumset menee ihan samaan kategoriaan kuin jos se lähtisi yhdessä kaverin kanssa kauppaan ja puhuisi sitten kaverin kanssa ostoksia tehdessä. Yleensä tuollaiset pariskunnat enemmän tukkii käytäviä, kun kaksi ihmettelee samaa einestölkkiä ja siinä seistään ja mietitään sitten, että mitä tehtäis tän kanssa. joku puhelimessa puhuja ei ole mikään rasite noihin verrattuna, mutta noist apriskunnistakin pääsee eroon kätevästi, kun menee toiselle käytävlle ja sitten palaa sinne edelliselle. Ei ole parskuntaa enää siellä.
jos asuu huonosti eristetyssä asunnossa, niin voiko kieltää naapuriaan puhumasta kännykkäänsä, kun kaikki kuuluu ja häiritsee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös puhelimessa paapattavat naiset ratin takana, ja siis tien tukkeena.
Ei mun cruiseen vaikuta yhtään kun puhelu aukeaa napin painalluksella, nopeus pysyy samana kuitenkin.
oooooo onko sulla Tom Cruise kyydissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
voin itsekin vastata puhelimeen kaupassa ollessani, paljon vaivattomampaa kuin odottaa kotiin pääsyä ja sitten soitella ja kysellä toiselta mitä asiaa oli, olin kaupassa juur kun soitit. En koskaan ole toisten tukkeena, vaan jatkan samalla ostosten tekoa ja kykenen havainnomaa myös ympäristöäni
jos joku jämähtää paikalleen ja tukkii tiesi, niin voit itse avata suusi ja sanoa vaikka "antteksi, siirtyisitkö vähän, että ihmiset pääsee kulkemaan tästä". Sitten kun siirtyy, voi sanoa kiitos. yleensä sillä lailla nekin ihmiset oppii, jotka jämähtää paikalleen puhumaan
huudat ihan pokkana että "terve terve, kuulin että oot luurin toises päässä, mites munavoi"!
Aika ärsyttävää myöskin tää: menin muutama vuosi sitten Kansallismuseoon, seison lipputiskillä lipunmyyjä katsoo mua ja jatkaa puheluaan, ilmeisesti kaverinsa kanssa kun tuntui hauskaa olevan.
Seison siinä, lipunmyyjä jatkaa hölötystään ja tuijottaa samalla mua?
Odottelen siinä jonkun aikaa, puhelu vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, "illalla yheksältä joo päläpälä jne...".
Olin et joo, pitäkää museonne, lähen kaljalle ja lähdinkin😙
Totta turiset!