Voiko lähes 50v pitää pitkiä hiuksia?
Kommentit (57)
Mulla on nyt "lyhyet", kun kävin leikkauttamassa vasta jonkun kymmenisen senttiä pois. Yltävät jotakuinkin lapaluun puoliväliin. Eli siis pitkät hiukset kaikilla kriteereillä edelleen.
-N50, tänä vuonna 51
Mummoni leikkautti pitkät hiuksensa 85-vuotiaana. Oli siinä iässä kädet sen verran jäykät, että tuskin taipuivat kampaamaan, niin ei enää saanut niitä nutturalle.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ne kasvavat, toisesta päästä päässä kiinni, nyt vyötärömitassa. Pidän erilaisia nutturoita. 47 v.
Kuin myös. 74 vuotias
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Eihän pitkät hiukset vaadi mitään sen kun antaa kasvaa ja vaan hyvä shampoo ja hoitoaine. Eri asia lyhyet hiukset niitä pitää muotoilla ym.
Ei lyhyille hiuksille tarvitse tehdä yhtään mitään, jos vain leikkaa tarpeeksi lyhyeksi. Ihan lyhyttä ei tarvitse edes kammata ja pesunkin voi tehdä samalla saippualla kuin millä muunkin ruumiin pesee.
Jokainen saa pitää juuri sellaisia hiuksia kuin haluaa ja itseä miellyttää. Se tosiasia kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että ikääntyessä naamakin alkaa vetää maata kohti ja pitkät hiukset varsinkin jos niitä pidetään auki lisäävät tätä vaikutelmaa, mutta siitä ei ole pakko välittää jos oma peilikuva kuitenkin itseä miellyttää.
Pitkät hiukset ok, jos niitä hiuksia on tarpeeksi. Hirveen näköiset jos on ohuet ja pitkät tyyliin tämän hetken love islandin Sofia. Nyrkkisääntönä että ponnarin läpimitta yli 4 cm.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyvin pitkät hiukset yli 50 v niin tulee noita-akka fiilis.
Noita-akkana pidettiin ennen ja nytkin niitä naisia, jotka oli liian vahvoja istumaan muottiin eivätkä hyväksyneet ulkopuolista pompotusta. Olisipa kauheaa muistuttaa noita-akkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pitää juuri sellaisia hiuksia kuin haluaa ja itseä miellyttää. Se tosiasia kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että ikääntyessä naamakin alkaa vetää maata kohti ja pitkät hiukset varsinkin jos niitä pidetään auki lisäävät tätä vaikutelmaa, mutta siitä ei ole pakko välittää jos oma peilikuva kuitenkin itseä miellyttää.
Kerroksilla voi todella paljon muuttaa sitä, mihin hius laskeutuu. Ei pitkien hiustenkaan välttämättä tarvitse olla yksi pötkö.
Äitini on monesti sanonut minulle nuoruudessani, kuinka pitkä tukka ei sovi aikuiselle naiselle. En ymmärrä, mistä tuo kumpuaa. Onko ap:lla samoja kokemuksia, kun kysyt tätä? Ja kilinkellit sanon minä. Olen 49 v ja pitkät tai puolipitkät hiukset ollut aina.
Olen niin kateellinen ihmisille, joilla on pitkät hiukset. Omani eivät kasva pidemmiksi kuin lapaluiden kohdalle
Loppukesästä annan hiusten kasvaa ja loppukeväästä pituutta on ihan mukavasti. Sitten on kesätukan vuoro eli nips naps lyhyeksi polkaksi hiukan kerrostaen. Kesällä hikoilee, ui paljon, kesäsade kastelee ja tuuli iloisesti tiuksia pörröttää. Olen havainnut että näin on hyvä ja vaihtelu myös virkistää. Lyhyempi tukka on myös ihanan helppohoitoinen.
Ei ole ikäkysymys vaan paksuuskysymys. Ohut suora hiirenhäntä ei pitkänä hyvältä näytä, paksut hiukset näyttää ja varsinkin luonnonkiharat.
Riippuu kokonaisuudesta ja hiuslaadusta. Tuo parhaat puolesi esiin, älä huonoimpia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pysyvät pitämättäkin. Lyhyet hiukset ovat tällä hetkellä vähän out.
In vai out! Enpä ole koskaan ajatellut mokomaa. Minulla on teini-iästä lähtien aina ollut lyhyet hiukset. Pitkä tukka tällaisesta liuhuletistä näyttäisi onnettomalta.
Monella näyttää olevan pääasia, että hiukset on pitkät siitä riippumatta, miltä ne näyttävät.
Suomalainen hiuslaatu näyttäisi usein paljon paremmalta ja paksummasta esimerkiksi polkkapituudessa.
Kyllä se hiukan säälittävältä monen kohdalla näyttää, kun pää on viisikymppisenä samanlainen kiharapilvi kuin 25-vuotiaana hääkuvassa. Ikään kuin nuorekkuus olisi kiinni päästä.
Olen 65 ja minulla on nyt yli harteiden ulottuvat hiukset. Kasvatin lyhyet hiukseni korona-aikaan.
Voiko 20+ pitää lyhyitä permishiuksia? Katson peiliin. Kyllä voi. Iloisen pirteä kiharapilvi.
Mummillani on valkoinen hyvin ohuen ohut letti joka yltää puoleen selkään. Erinomaisen kaunista.
Olen 47 vuotta ja pitkähiuksinen. Hiljattain asiakas totesi Hienoa, että meille sattui tuollainen nuori naispappi!.
Ei ehkä liity hiuksiin, vaan ehkä vain olemukseen.