Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lähes 50v pitää pitkiä hiuksia?

Vierailija
11.06.2026 |

Miten pitää niitä? Miten te pidätte?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän pitkiä hiuksia ihan omaksi iloksi. Ja miesten kiusaksi. On hauskaa nähdä miesten tyrmistyneet ilmeet. He kävelevät kadulla samaan suuntaan kuin minä ja ohittavat minut. He luulevat, että olen nuori. Ei ikä näy vartalosta takaapäin. Kun mies ohittaa minut ja näkee kasvoni, hän tyrmistyy. Minä vain tuijotan takaisin tai virnuilen. Mies ei osannut ohittaa minua järkevästi (ilman että kääntyy tuijottamaan kasvojani, rintojani, yms) joten minä maksan potut pottuina. Huvittunut virnistys on paras tapa kertoa miehelle, että hän mokasi. 

Olen mies (kylläkin tosin homo) ja tunnistan tuon! Mulle on monta kertaa käynyt noin kun ohitan jonkun pitkätukkaisen, niin se onkin sitten vanha.

Vierailija
22/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ne kasvavat, toisesta päästä päässä kiinni, nyt vyötärömitassa. Pidän erilaisia nutturoita. 47 v.

Mitkä olis hyviä nutturoita? Onko otsahiuksia?

Ap

Hyvä nuttura on nopea tehdä ja pysyy päivän korjailematta. Mun vakio on cinnabun tai infinity bun alle 30 sekuntia. En tiedä näille suomenkielisiä nimiä, en ole yrittänytkään. Ei otsatukkaa tai ylipäätään mitään mitä joutuisi tekemään usein.

Mulla on otsatukka ja se on mielestäni tosi helppo. Laitan aamulla paplarille aamutoimien ajaksi ja otan pois, kun lähden töihin. Se saa hiukset näyttämään laitetuilta, vaikka en ole tehnyt niille mitään. Mäkin pidän persuksiin asti ulottuvia hiuksiani lähinnä nutturalla ja otsiksen kanssa mulla ei ole ihan niin kulttitukka/epäseksikäs kirjastonhoitaja fiilis... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh. Minulla oli vielä 65-vuotiaanakin vyötärölle saakka ulottuvat (harmaat) hiukset joita pidin ponnarilla. Sitten sairastuin syöpään, ja vaikka hoidot eivät vieneetkään hiuksia, ajelin millin sängen. 

Kaikki käy. Sinä päätät.

Miksi ihmeessä ajoit tukan pois? Mikä siinä oli ideana?

Minulla on syöpä ja sytostaatit ohentaneet tukkaani. Onneksi vielä kohtuulliset hiukset ja pitkät, ne ovat minulle tosi tärkeät. Varsinkin nyt syövän saaneena pitkä tukka auttaa ylläpitämään nuoren ja terveen imagoa, vaikka olenkin jo 50+ ja syöpäsairas. Masentuisin pahasti, jos menettäisin tukan.

Vierailija
24/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset nyt vielä vähän alle 50v, ei ole aikomusta leikata elleivät mene tosi huonoiksi. Pidän ihan vain auki useinmiten, välillä erilaisia hiuspantoja tai ponihäntää. Kukin saa pitää haluamaansa tukkaa, eihän se iästä ole kiinni vaan omasta tyylistä (ja tukan kunnosta).

Vierailija
25/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen himpun verran alle 60 v. ja mulla on yli olkapäiden pitkät hiukset. Eikä edes mitenkään paksut mutta en silti leikkauta näitä lyhyeksi. Pidän pantoja, pinnejä yms ja poninhäntää. 

Vierailija
26/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina oikeistohallituksen aikana tosi pitkää tukkaa tai ainakin aloitan kasvattamaan tukkaa. 

Teen selväksi mikä olen, niin muut näkee ja osaa varautua minuun oikein. Minulle ei tulla jauhamaan oikeistoläppää.

Vierailija
27/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvaa pitkä tukka vain sivulla ja takaa, mutta päältä kiiltää, joten pidän tupeeta.

Vierailija
28/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kasvaa pitkä tukka vain sivulla ja takaa, mutta päältä kiiltää, joten pidän tupeeta.

https://www.youtube.com/watch?v=X9s_CQx4ylU&list=RDX9s_CQx4ylU&start_ra…;

Tai voit laittaa lätsän päähän :D 

Vierailija
29/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ne kasvavat, toisesta päästä päässä kiinni, nyt vyötärömitassa. Pidän erilaisia nutturoita. 47 v.

Ap

Hyvä nuttura on nopea tehdä ja pysyy päivän korjailematta. Mun vakio on cinnabun tai infinity bun alle 30 sekuntia. En tiedä näille suomenkielisiä nimiä, en ole yrittänytkään. Ei otsatukkaa tai ylipäätään mitään mitä joutuisi tekemään usein.

Mulla on otsatukka ja se on mielestäni tosi helppo. Laitan aamulla paplarille aamutoimien ajaksi ja otan pois, kun lähden töihin. Se saa hiukset näyttämään laitetuilta, vaikka en ole tehnyt niille mitään. Mäkin pidän persuksiin asti ulottuvia hiuksiani lähinnä nutturalla ja otsiksen kanssa mulla ei ole ihan niin kulttitukka/epäseksikäs kirjastonhoitaja fiilis... :D

Mä en jotenkin osaa olla otsiksen kanssa. Kokeilin joskus. Tyylillisesti muistutan lähinnä joko sitä epäseksikästä kirjastonhoitaja tai Vihervaaran Annaa, pitkät hameet, vanhanaikainen tyyli ja nyt ikä on tuonut tullessaan kukkakuviot ja värikkäät viskoosit. Mies on partajeesus pitkätukkahippi. 

Vierailija
30/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulla kyl on pitkät hiukset, mutta mä oonkin 60+.

Vierailija
31/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en jotenkin osaa olla otsiksen kanssa. Kokeilin joskus. Tyylillisesti muistutan lähinnä joko sitä epäseksikästä kirjastonhoitaja tai Vihervaaran Annaa, pitkät hameet, vanhanaikainen tyyli ja nyt ikä on tuonut tullessaan kukkakuviot ja värikkäät viskoosit. Mies on partajeesus pitkätukkahippi. 

Minä taas tykkään otsatukasta. Korealaiset miehetkin tykkää siitä. Mulle aina kuittaillaan että näytän ihan Jim Carreyltä. Koska olen malli, niin se sopii mulle hyvin ja osaan kantaa klassisen miesten kampauksen kunnialla kotiin. 

Vierailija
32/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin pitkistä hiuksista, mutta ne on kuumat ts. piti aina olla ponnarilla. Lopulta leikkautin lyhyen polkan ja huh, nyt on hyvä helteelläkin. Silti olen sielultani pitkätukkainen. 30+

33/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä vielä pari vuotta ennen kuin täytän 50. Minulla on pitkät suorat hiukset joiden latvat tasoitan itse säännöllisesti. Pidän hiuksia enimmäkseen ihan auki vaan. Sama tyyli on ollut teini-ikäisestä lähtien. Myös oma väri on aina vain. Viimeisen parin vuoden aikana olen alkanut havaita siellä täällä yksittäisiä harmaita hiuksia.

Vierailija
34/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin voiko? Onko sinulla henkilökohtainen avustaja?

Vierailija
35/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin pitkät hiukset yli 50 v niin tulee noita-akka fiilis.

Vierailija
36/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

conan barbaari elokuvassa oli hieno. Etutukka leikattu ettei kokoajan mene silmille, mutta muuten pitkä tukka. Se oli pitkälle mun ajan nuorison tukka aina ysärille asti.

Vierailija
37/37 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teinistä asti pitänyt hiukset pitkänä, ja hevariksi on usein luultu.

Hiukset on vapaana tai ponnarilla.

M50