FIFA World Cup 2026 OFFICIAL
Virallinen seurantaketju vuoden 2026 FIFA World Cupille.
N25
Kommentit (242)
Japani on näiden kisojan suurin jokeri.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke-Saksa on helisemässä! :D
Monimuotoisuus ei olekkaan vahvuus.
7 maalia
Tarvitsetko kiireellistä lainaa? Ota meihin yhteyttä nyt, se on halpaa ja luotettavaa 👇https://wa.me/+2349119152164
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti valkoinen maa, kuten vaikka Argentiina, voittaa mestaruuden. Ja että Norja, jota woke vihaa, menestyy ja pääsee pudotuspeleihin.
Argentiina ei ole mitenkään täysin valkoinen maa vaikka albicelestena eli valkosinisinä joukkuen tunnetaankin nimeltä. Kyllä mukana on mestitsejä ainakin yleensä (eurooppalaisten ja alkuperäiskansojen risteymiä).
Kaikkiaan yleensä aina on mm-voittaja ollut enemmän valkoinen, kaikkiaan kun mestareita on ollut vuosina 1930-2022 vaan 8 kappaletta (eli : Uruguay. Italia, Saksa/Länsi-Saksa, Brasilia, Englanti, Argentiina, Ranska ja Espanja). Mutta etenkin Ranskalla ja Brasilialla ollut monia tummiakin pelaajia, tunnetuimpina mm.Pele ja Thierry Henry.
Vierailija kirjoitti:
Japani on näiden kisojan suurin jokeri.
N25
Toivoa tätäkin voi, ja kyllä minullakin on Japani - sympatioita.
Jos vähän rehellisemmin spekuloin niin Japani on joitakin kertoja päässyt 16 joukkoon. Sen jälkeen pitäisi peliä parantaa kyllä vielä piirun jos neljännenkin verran vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke-Saksa on helisemässä! :D
Monimuotoisuus ei olekkaan vahvuus.
Päinvastoin. Ranskahan on lähes aina niin hyvä, koska pelaajamateriaalin laadun takaajana on Afrikan all-stars. Saksa on taas oman maan pelaajatuotannon varassa ja se on ollut aika kehnoa ainakin viimeiset kymmenen vuotta. Perinteisesti vahvalla maalivahtiosastollakin joudutaan turvautumaan 40-vuotiaaseen pappaan.
Höpö ja löpö : Saksan 2014 mestarijoukkueessakin jo useita joilla muuta kuin saksalaisia perimältään. Ainakin turkkilaista, tunisialaista, ghanalaista, puolalaista yms.
Ranska on ehkä kuitenkin vähän helpompi maa saapua Euroopaankin kuin sisämaavaltiot kuten Saksakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi Saksa voittaa
Saapa nähdä saako Curacao edes yhtään maalinpaikkaa.
Sai yhden maalinkin.
Altavastaaja saa aina maalin kun itse istun pytyllä. Tätä on toistunut jo 1990 kisoista !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woke-Saksa on helisemässä! :D
Monimuotoisuus ei olekkaan vahvuus.
Messi muun muassa tajusi tämän jotain 20-21 vuotiaana. Nuorena piti palloa ja viihdytti, kuten "vanhat tähdet", mutta kyrpiintyi ja pyrki vaan lyhyillä boksiin sen jälkeen. Peli muutti luonnettaan sen vuoksi paljolti, ei pysyvästi vaan toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka selostaa Ylen ottelut?
Mitä väliä? Ei ylellä ole enää hyviä selostajia. Toista se oli kun otteluita selosti Jarmo "maaliaukko" Lehtinen, Bubi "kulmapotku hyvästä paikasta" Wallenius ja kaikkien puusilmien idoli Hannu-Pekka Hänninen.
Oliko v.2002 kisoissa joku ottelu kun "Bubi" jäi jaarittelemaan omiaan. Sitten lopulta mietti "miksi tulostaululla väärä tulos" kun maali oli jäänyt huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Saksalla on mustia edustamassa Saksaa?
Vastataan siis asiallisesti. Ja tähänhän voi vastata monellakin eri tapaa : A.Koska valmennusryhmä valitsee parhaan (=mielestään) joukkueen kisoihin B.Koska mahdollista on valita sellaisia pelaajia joilla on edustusoikeus joukkueeseen C.Koska maassa asuu taustaltaan erilaisia etnisiä ryhmiä, joilla on kuitenkin edustusmahdollisuus ja oikeus., ja D.Kyllähän Saksan joukkueessa on tällä vuosituhannella jo pelannut eri etnistaustaisia henkilöitä monissa eri kisoissa.
Toisin sanoen etninen tausta ei ole mikään valintaperuste vaan ryhmään sopeutuminen ja taidot sekä sopiva rooli joukkueen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän "maa" tuo tänään pelaava kurakaakaokin oikein on? Kyllä tulee ensimmäisenä mieleen, että fifa haluaa mukaan tällaisia ihme nevarimaita vain siksi, että näiden avulla rahanpesu, sopupelit ym. fifalle ominainen korruptio hoituu kätevästi.
Curacao ei ole tosiaan itsenäinen maa, vaan Alankomaihin kuuluva Autonominen pieni saari.
Fifa:n kisoissa eivät pelaa valtiot vaan eri maiden liitot (joita ei mailla voi olla useita). Samoin esim.Skotlanti ei voisi muuten pelata kisoissa, koska se on osa Iso-Britaniaa, eikä mikään oma itsenäinen valtionsa.
Tuossa otsikossa mm.jotain perusasioita Curacaosta:
Oih niin söpöi nappisilmii nuo espanjalaiset
t.mamma
Miksi Jamal on penkillä? Ei kai pojalla ole ongelmia asenteen kanssa? Näitä nuoria lupauksia, jotka on sitten hukkuneet someen ja treenaamattomuuteen, on liikaa. Toivottavasti hän ei ole samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jamal on penkillä? Ei kai pojalla ole ongelmia asenteen kanssa? Näitä nuoria lupauksia, jotka on sitten hukkuneet someen ja treenaamattomuuteen, on liikaa. Toivottavasti hän ei ole samanlainen.
Siis Yamal.
Vierailija kirjoitti:
Oih niin söpöi nappisilmii nuo espanjalaiset
t.mamma
Osaa ne suomalaisetkin "nakit silmillä" pelata. Katso vaikka viikon päästä kun juhannus on mennyt !!
Mitä nuo 30 sekunnin selittämättömät(?) pelikatkot ovat? Pallo menee päädystä yli tilanteessa sitten näytetään hidastuksia ja yleisöä 30 sekuntia. Taitavat olla mainoskatkoja? Tuomari saanee korvanappiin ohjaajalta tiedon, jolloin peliä saa jatkaa.
No jo on kumma, että Espanja ei saa maalia
Kiitos kruunusta, ylläpito!
N25