Te joille tehty yöpolygrafia (uniapnea-tutkimus)
Postissa tuli ne laitteet ja pidin niitä yhden yön. Hitsi miten oli vaikea nukahtaa ja nukkua niiden kanssa. Lähetin ne eteenpäin ja nyt tuli kutsu terveyskeskukseen nielututkimukseen? Onko muilla ollut tällainen tutkimus vai onko tullut uniapnea diagnoosi suoraan?
Kommentit (5)
Sain diagnoosin suoraan yöpolygrafian jälkeen. Nukuin mielestäni todella huonosti, mutta rekisteröinti oli onnistunut ok.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita sinulla oli, että pääsit uniapneatutkimikseen?
En ole aloittaja, mutta mä sain ton laitteen, kun soitin terveyskeskukseen ja sanoin, että mulla on hengityskatkoja. Niitä ei näkynyt polygrafiassa, koska hengityskatkot loppuivat ennen kuin sain laitteen. Ei hajuakaan, miksi. Heräsin siis tukehtumisen tunteeseen ja mieskin havaitsi yöllä hengityskatkoja.
Oli hankalaa, mutta laitteeseen tottuu, ei enää tukehtumisia tai vessaravaamista yöllä.
En saanut nukuttua piuhojen kanssa kun tutkimusyö koitti, homma meni uusiksi, jälleen laitteet kotiin ja vasta kolmantena tutkimusyönä sain nukuttua sen verran, että tutkimus onnistui. Lääkäri soitti ja kertoi, ettei uniapneaa todettu. Olin hämmästynyt. Tästä on pari vuotta, kuorsaus jatkuu ja nyt ajattelin mennä tutkituttamaan nielun rakenteen ja nenän väliseinät.
Millaisia oireita sinulla oli, että pääsit uniapneatutkimikseen?