Vinkkejä Suomessa vuokramökeistä, joihin pääsee ilman autoa?
Oletteko löytäneet Suomesta vuokramökkejä, joihin pääsee helposti junalla, bussilla tai yhteiskuljetuksella Suomessa? Eli sellaisia, joihin päästäkseen ei tarvitse autoa, venettä, taksia tai polkupyörää.
Kriteerit:
- Saapumispisteestä maksimissaan noin 2-3 km kävelymatka mökille.
- Mökiltä maksimissaan noin 2-3 km kävelymatka säännöllisesti auki olevaan ruokakauppaan.
- Säännölliset liikenneaikataulut.
Mieluiten:
- Oulun alapuolelta.
- Oma ranta tai järvi tai meri noin 2-3 km kävelymatkan päässä.
- Sähkösauna.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Leirintäalueiden mökit ovat usein saavutettavissa julkisillakin ja lyhyellä kävelyllä.
Kuten käyrälammen leirintäalue Kouvolassa.
Olin kerran vuokramökillä, jonne pääsi ensin junalla Hämeenlinnaan ja sieltä sitten paikallisbussilla jatkoin noin 3 km päähän mökistä. Loppu matka mökille piti tietysti kävellä.
Myös Kouvolasta pääsee Onnibussilla kesäaikaan Verlaan, jossa on muutamia mökkejä vuokralla.
Kannattaa kysyä tekoälyltä. Se ei anna täydellisiä ja tarkkoja vastauksia bussivuoroista tai kulkeeko ylipäätään kesäaikaan, mutta jos joku kohde kiinnostaa hyödynnä tekoälyä myös. Minä suunnittelen sen kanssa matkoja ulkomaille syrjäisiin kyliin ja aina on saanut vastaukset, joiden pohjalta selvittää lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mökit jotka mulla on tiedossa ja käytössä, on 5-15 km päätieltä. Kandeisko investoida ajolupaan ja kavereihin, joilla on autoja?
5 km nyt on ihan kohtuu matka kävelläkin
Melko iso ovi pitää mökissä olla että autolla mahtuu kulkemaan. Mihin se auto parkeerataan? Olohuoneeseen?
Lauttasaari noita täynnä