Hyi taas menee lomalla alkoa ihan liikaa/päivä
Kolme kaljaa on sellainen vakio päiväannos. En mä tiedä miten tästä lomatissuttelusta pääsee eroon. Pitää vaan kai käydä töissä ilman lomia...
Kommentit (126)
Hyvä jatkakaa samaan malliin niin suomen kassaan kilahtaa edes joku roponen
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin kotiinkuljetus mahdollisesti laillistetaan. Kannabiksen kotikasvatusta ei vieläkään. Olemmeko maskokistinen maa?
Se on hullua kuinka vähiten haitallisen päihteen sallimista vastustetaan. Kun ihmiset kuitenkin käyttävät päihteitä niin järki sanoo että vähiten haitallisen pitäisi olla laillista tai vähintään sallittua.
Ihme kisa tästäkin tuli sen suhteen kuka voi juoda eniten. Ap itse kokee, että hänellä on ongelma, joten olisi syytä keskittyä siihen, eikä siihen tuleeko viinitönkästä pöhnään.
Ap:lle vinkiksi, että kyseessä on todennäköisesti tapa. Helpointa on aluksi vaihtaa se toiseen tapaan. Kokeile alkoholitonta olutta. Maistuu samalle ja tuntuu kädessä samalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä miksi juot kolme kaljaa. Oikeasti en. Siitä määrästä ei mene edes pikkuisen rentouttavaan pöhnään, joten aivan sama olisi olla juomatta kaljaa ollenkaan. Enkä myöskään ymmärrä miksi joku olisi huolissaan tuollaisesta.
Olen eri. Kyllä tällainen 56 kiloinen nainen ainakin tulee pikku hiprakkaan kolmesta oluesta. Neljästä jo tosi humalaan.Ainakin minä.
Ok, no sitten. Itse olen tasan saman painoinen nainen, eikä kolme kaljaa tunnu yhtään missään. Ehkä just siksi en ymmärtänytkään ideaa.
Alkoholisteilla (kuten sinulla) on tunnetusti kohonnut toleranssi.
Ai luoja kuinka mä rakastan tätä palstaa. Kerroin ettei kolme olutta tunnu mulla missään. Palstakäännös: Juon joka päivä litratolkulla viinaa 😂
Jees. Tottakai jos kolme pikkuista tölkkiä keskikaljaa ei saa ihmistä pöhnään, on sen oltava alkoholisti. Pettämätön logiikka.
Kyllä kolmen oluen pitäisi aiheuttaa jo pöhnän. Kertajuomisen riskiraja naisilla on 5-6 alkoholiannosta, mistä tulee jo noin promillen humala.
Ja jos lomalla menee päivittäin 3 annosta alkoholia, niin kyllä siinä alkoholin suurkulutuksen rajat paukkuvat.
Pitäisi aiheuttaa? Missä näin määrätään? Mä olen 52-kiloinen nainen, juon alkoholia noin kerran kuukaudessa eikä kolme kaljaa kyllä tunnu missään. Siis sama kuin mehua joisi. Siksi ostankin suoraan tonkallisen viiniä jos tekee mieli ottaa.
Ehkä me sitten ymmärretään pöhnä eri tavalla mutta itse 70 kg painavana naisena tunnen kyllä alkoholin aiheuttaman pöhnän viimeistään toisen annoksen kohdalla. Jo ensimmäisen kohdalla tulee sellainen rento olo raajoihin. Viiden annoksen kohdalla olen jo kunnolla humalassa.
Täällä yksi 60-kiloinen nainen. Olen tänään herännyt 5.30, ja puoli kymmeneltä avasin ensimmäisen 5,5-lonkeron. Nyt on neljäs menossa ja pakko myöntää, että nyt tunnen hiukkasen pöhnää. Mutta niin vähän, että mihinkään se ei näy. Tässä samalla olen lenkittänyt koiran, tiskannut, imuroinut, käynyt kaupassa ja meikannut.
Että joo, ihmiset todellakin ovat erilaisia, sillä sinä olisit jo kännissä ja mä en sitten edes vähän siihen suuntaan.
Ja ei, en juo päivittäin, en viikoittain enkä edes joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ootte he le ve tin tyhmiä
Tämä oli upea lisä keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä join ennen todella reippaasti. Joka viikonloppu känni päälle ja välillä viikollakin. Sitten eräs pääsiäinen iski sellainen krapula, että luulin jo kuolevani. Mikään ei pysynyt sisällä, ei edes se tuttu ja turvallinen tasottava kalja. Sen jälkeen ei tehnyt mieli juoda ja kuukausi tuon järkyttävän olotilan jälkeen teinkin positiivisen raskaustestin. Nyt on korkki pysynyt kiinni kolme vuotta. Ja kovasti tuolloin pelkäsin, että suurkulutus olisi vaikuttanut vauvaan, mutta onneksi täysin terve poika tuli. Vaikka en itse juo, niin en sitä yhtä tai kahta viinilasillista kiellä muilta lapsen seurassa, kunhan ei änkyrä kännissä ole.
Etpä sinä sitä kieltää voikaan.
En ole niin väittänytkään. En vie lastani juoppojen seuraan ja jos huomaan jonkun humaltuvan liikaa, osaan poistua paikalta. Oma äitini on sellainen, että parin lasillisen jälkeen on vielä ok, mutta kolmannen jälkeen alkaa rasittava höpöttely ja menneiden muistelu. Toki hän juo vain viikonloppuisin joten käymme kylässä arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet päihdehoitoon menemistä.
Siellä käydään asioita läpi ja sitä havahtuu moneen seikkaan.
Pyytäkää kaikki puliveijari kanut mukaan.
Ei herranjestas. Kolme olutta. Siis kolme. Ja tämäkin ilmeisesti vain lomilla. Eli käytännössä sama kuin ei yhtään mitään, tuostahan puhaltaisikin varmaan jotain 0,2. Ja täällä puhutaan puliveivarikavereista ja päihdehoidosta.
En voi ku nauraa.
Moni nauraa..katsos kun eivät ymmärrä ja/tai peittääkseen surullisen olonsa..Jos lomalla tissuttelee joka päivä se on alkoholismia, ei sillä kuulkaas pojat määrällä ole väliä kun sitä alkoholia pitää saada.
Kaikille suosittelen joiden täytyy juoda.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ootte he le ve tin tyhmiä
Olipa fiksu kommentti. Haluatko mitalin 🥇
Tärkeintä on, että itse tiedostaa ongelman. Puolisoni haki antabus kuurin, kun juurikin loma aikaan alkoi mopo lähtemään käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on, että itse tiedostaa ongelman. Puolisoni haki antabus kuurin, kun juurikin loma aikaan alkoi mopo lähtemään käsistä.
Mun puolisoni taas vaan pisti korkin kiinni. Yksinkertaista, eikö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on sairaus. Silloin ei ole yksinkertaista laittaa korkkia kiinni vaan on hyvä hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähättelevä kommentti, taidat olla aika yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vttu. Onko siinä jotain väärää, jos joku hakee apua sairauteensa?
Kun on antabus kuurilla, niin se korkki ei tuosta noin vaan narahda auki uudelleen, ellei sitten halua leikkiä hengellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähätteletkö samalla tavalla muitakin lääketieteellistä apua sairauteensa hakevia?
Just korkkasin päivän neljännen kaljan. Nyt alkaa sisuskalujen mädätys.
Kippis.
Totuus taitaa sitä paitsi olla vähän enemmän kuin kolme kaljaa, vai mitä, ap?
Hanki apua.
Vierailija kirjoitti:
Totuus taitaa sitä paitsi olla vähän enemmän kuin kolme kaljaa, vai mitä, ap?
Hanki apua.
Otin vain kolme (toista) kaljaa....
Etpä sinä sitä kieltää voikaan.