Hyi taas menee lomalla alkoa ihan liikaa/päivä
Kolme kaljaa on sellainen vakio päiväannos. En mä tiedä miten tästä lomatissuttelusta pääsee eroon. Pitää vaan kai käydä töissä ilman lomia...
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 3 kpl on hyvä määrä ja itsellä itse asiassa täysin sama.
Helppo vinkki! Eli pyydä lasta tuomaan olut ulos. Lapsi saa samalla tienattua viikkorahaa/tutustua työelämään. Lisäksi ei tule juotua kolmea enempää ettei humallu.
Laivalla ja ulkomailla on mielestäni ok juoda vähän enemmän, kunhan pystyy vastaamaan lasten turvallisuudesta.
Juot lapsen seurassa? Tuollaisesta tehdään nykyään lasu. Mitä, jos lapselle sattuukin jotain ja pitää lähteä lääkäriin, et ole ajokunnossa?
Mites ne vanhemmat joilla ei ole autoa?
Ei sitä päihtynyttä vanhempaa huolita mukaan sairaalaan vaikka menisi taksilla päivystykseen.
Huolitaan kyllä. Kuka pääsyn estäisi?
Sairaalassa on henkilökuntaa ja esimerkiksi vartijoita sitä varten.
Luulet että vartija estää lapsen vanhemman pääsyn vastaanotolle, kun vanhempi on juonut vähän viiniä? :D
Tervetuloa sairaalaan töihin.
Yllättävän usein nämä "vähän" viiniä maistelleet vanhemmat kuvittelevat tietävänsä kaiken paremmin kuin selvinpäin olevat lääkärit ja hoitajat..
Höpö höpö. Se pöhnässä ensiapuun tuleva vanhempi istuu kusi sukassa ja turpa kiinni, jottei humalatila aiheuta ongelmia.
Ongelmia se aiheuttaa siitä huolimatta. Sen haistaa kilometrin päähän, kun on nautittu muutakin kuin kansalaisluottamusta..
Eikä se ole millään tapaa laitonta, kun lapsen tarpeista huolehditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yllättävän paljon porukkaa jotka hyväksyy juomisen lasten seurassa. Itse olen elänyt alkoholisti vanhempien kanssa ja samanlaista 💩 en halua omille lapsilleni.
Se on eri asia että vanhemmat ovat juoppoja, kuin että vanhemmat joskus juhlistavat alkoholin kanssa asioita.
Toki alkoholistivanhempien lapsille terve suhtautuminen alkoholiin tuntuu olevan mahdotonta, enkä sitä kyllä ihmettele.
Ehkä kannattaa miettiä lasten hankkimista useaan otteeseen, jos se lasillinen viiniä on niin tärkeä osa elämää. Juhlia voi myös ilman alkoholia.
Olen onneksi vela, joten en puhu omasta käyttäytymisestäni.
Jos lasi viiniä traumatisoi lapsen, vikaa on lapsessa. Terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo vinkki! Eli pyydä lasta tuomaan olut ulos. Lapsi saa samalla tienattua viikkorahaa/tutustua työelämään. Lisäksi ei tule juotua kolmea enempää ettei humallu.
Laivalla ja ulkomailla on mielestäni ok juoda vähän enemmän, kunhan pystyy vastaamaan lasten turvallisuudesta.
Helppo vinkki. Jos paikalla on lapsia, niin juodaan alkoholitonta tai ruuan kanssa lasillinen. Jokainen lapsi ansaitsee turvallisen aikuisen, eikä lasista lapsuutta.
Höpö höpö. Koko porukan ei todellakaan tarvitse olla selvipäin siksi että porukassa on lapsia. Jonkun on hyvä olla, yleensä molempien tai toisen lapsen vanhemmista.
Päihtyneet aikuiset ovat yleensä lasten mielestä pelottavia. Äänekkäitä ja käytökseltään erilaisia kuin muulloin. Jos ei voi olla juomatta lasten seurassa, niin parempi olla ilman lapsia.
En usko. Itselläni on paljon hyviä muistoja kaikenmaailman kesäjuhlista, joissa osa aikuisista oli humalassa. Ei me kavereiden kanssa niitä pelätty, vaan keskityttiin pitämään hauskaa keskenämme. Juomisesta on tehty joku ihmeellinen mörkö nykyään.
Entä jos olisi sattunut tapaturna, tulipalo jne. olisiko alkoholia nauttinut esim. pystynyt elvttämään ja suvullisuen velvollisus soittaa poliisit paikalle.
Olisi pystynyt.
Entinen puolisoni oli juuri tuollainen, että oli loma aikaan aina saatava ne muutama olut. Milloin oli asennus olut, milloin ihan vaan inspiraatio olut. Ja tietysti grillaukseen kuului olut, sauna olutta unohtamatta. Itse hän ei sitten edes muistanut monta on juonut ja kummasteli kun en huolinut samaan sänkyyn "muutaman" oluen jälkeen. Kysyinkin sitten lopulta, että kumpi on tärkeämpää alkoholi vai perhe ja hän päätti jatkaa elämäänsä alkoholin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yllättävän paljon porukkaa jotka hyväksyy juomisen lasten seurassa. Itse olen elänyt alkoholisti vanhempien kanssa ja samanlaista 💩 en halua omille lapsilleni.
Se on eri asia että vanhemmat ovat juoppoja, kuin että vanhemmat joskus juhlistavat alkoholin kanssa asioita.
Toki alkoholistivanhempien lapsille terve suhtautuminen alkoholiin tuntuu olevan mahdotonta, enkä sitä kyllä ihmettele.
Minä voin juhlia alkoholin kanssa asioita mutta silloin lapset eivät ole paikalla. Voin juoda lasillisen skumppaa juhannuksena tai ylioppilasjuhlissa lasten ollessa paikalla mutta sen jälkeen vaihdan holittomaan. Esimerkiksi juhannuksena muukin seurue odottaa kunnes lapset ovat menneet nukkumaan ennenkuin nauttivat isompia määriä alkoholia. Se ei ole ollut koskaan mikään ongelma.
Eihän se vastuu silti katoa, vaikka lapsi nukkuisi. Lasten kanssa kaikissa tilanteissa nolla toleranssi, aina pitää olla yksi selvinpäin oleva aikuinen, muuten poliisi ja lastensuojeluasia ja rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juot lapsen seurassa? Tuollaisesta tehdään nykyään lasu. Mitä, jos lapselle sattuukin jotain ja pitää lähteä lääkäriin, et ole ajokunnossa?
Ei sitä päihtynyttä vanhempaa huolita mukaan sairaalaan vaikka menisi taksilla päivystykseen.
Luulet että vartija estää lapsen vanhemman pääsyn vastaanotolle, kun vanhempi on juonut vähän viiniä? :D
Yllättävän usein nämä "vähän" viiniä maistelleet vanhemmat kuvittelevat tietävänsä kaiken paremmin kuin selvinpäin olevat lääkärit ja hoitajat..
Höpö höpö. Se pöhnässä ensiapuun tuleva vanhempi istuu kusi sukassa ja turpa kiinni, jottei humalatila aiheuta ongelmia.
Ongelmia se aiheuttaa siitä huolimatta. Sen haistaa kilometrin päähän, kun on nautittu muutakin kuin kansalaisluottamusta..
Höpöhöpö, se on lastensuojelu ja poliisiasia. Ja vaikka lapsi nukkuisi. Tätä puitiin viimeiksi pari päivää sitten käräjillä, kun 10v ja 12v lapset kotona nukkumassa ja vanhempi viihteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä miksi juot kolme kaljaa. Oikeasti en. Siitä määrästä ei mene edes pikkuisen rentouttavaan pöhnään, joten aivan sama olisi olla juomatta kaljaa ollenkaan. Enkä myöskään ymmärrä miksi joku olisi huolissaan tuollaisesta.
Olen eri. Kyllä tällainen 56 kiloinen nainen ainakin tulee pikku hiprakkaan kolmesta oluesta. Neljästä jo tosi humalaan.Ainakin minä.
Ok, no sitten. Itse olen tasan saman painoinen nainen, eikä kolme kaljaa tunnu yhtään missään. Ehkä just siksi en ymmärtänytkään ideaa.
Alkoholisteilla (kuten sinulla) on tunnetusti kohonnut toleranssi.
Ai luoja kuinka mä rakastan tätä palstaa. Kerroin ettei kolme olutta tunnu mulla missään. Palstakäännös: Juon joka päivä litratolkulla viinaa 😂
Jees. Tottakai jos kolme pikkuista tölkkiä keskikaljaa ei saa ihmistä pöhnään, on sen oltava alkoholisti. Pettämätön logiikka.
Kyllä kolmen oluen pitäisi aiheuttaa jo pöhnän. Kertajuomisen riskiraja naisilla on 5-6 alkoholiannosta, mistä tulee jo noin promillen humala.
Ja jos lomalla menee päivittäin 3 annosta alkoholia, niin kyllä siinä alkoholin suurkulutuksen rajat paukkuvat.
Pitäisi aiheuttaa? Missä näin määrätään? Mä olen 52-kiloinen nainen, juon alkoholia noin kerran kuukaudessa eikä kolme kaljaa kyllä tunnu missään. Siis sama kuin mehua joisi. Siksi ostankin suoraan tonkallisen viiniä jos tekee mieli ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin juhlia alkoholin kanssa asioita mutta silloin lapset eivät ole paikalla. Voin juoda lasillisen skumppaa juhannuksena tai ylioppilasjuhlissa lasten ollessa paikalla mutta sen jälkeen vaihdan holittomaan. Esimerkiksi juhannuksena muukin seurue odottaa kunnes lapset ovat menneet nukkumaan ennenkuin nauttivat isompia määriä alkoholia. Se ei ole ollut koskaan mikään ongelma.
Eihän se vastuu silti katoa, vaikka lapsi nukkuisi. Lasten kanssa kaikissa tilanteissa nolla toleranssi, aina pitää olla yksi selvinpäin oleva aikuinen, muuten poliisi ja lastensuojeluasia ja rikos.
Ei katoakaan. Siksi juon sen yhden annoksen alkoholia lasten ollessa paikalla. Ei ne lapset nukkuessaan mihinkään mystisesti katoa. Lisäsi lasten kanssa se herätys on joka tapauksessa aikaisin aamulla joten, jos haluaa valvoa vähän myöhempään, niin niitä vähiä yöunia ei kannata alkoholilla pilata. Onneksi nykyään on niin hyviä alkoholittomia vaihtoehtoja tarjolla, ettei sitä edes koe jäävänsä mistään paitsi.
Mutta muut odottavat kunnes lapset poistuvat paikalta, koska lasten ei tarvitse nähdä eikä kuulla heitä silloin, kun ovat nauttineet alkoholia.
Mulla taas kuluu liikaa tätä palstaa.
Olin jo hyvin vierottautunut tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä miksi juot kolme kaljaa. Oikeasti en. Siitä määrästä ei mene edes pikkuisen rentouttavaan pöhnään, joten aivan sama olisi olla juomatta kaljaa ollenkaan. Enkä myöskään ymmärrä miksi joku olisi huolissaan tuollaisesta.
Olen eri. Kyllä tällainen 56 kiloinen nainen ainakin tulee pikku hiprakkaan kolmesta oluesta. Neljästä jo tosi humalaan.Ainakin minä.
Ok, no sitten. Itse olen tasan saman painoinen nainen, eikä kolme kaljaa tunnu yhtään missään. Ehkä just siksi en ymmärtänytkään ideaa.
Ai luoja kuinka mä rakastan tätä palstaa. Kerroin ettei kolme olutta tunnu mulla missään. Palstakäännös: Juon joka päivä litratolkulla viinaa 😂
Jees. Tottakai jos kolme pikkuista tölkkiä keskikaljaa ei saa ihmistä pöhnään, on sen oltava alkoholisti. Pettämätön logiikka.
Kyllä kolmen oluen pitäisi aiheuttaa jo pöhnän. Kertajuomisen riskiraja naisilla on 5-6 alkoholiannosta, mistä tulee jo noin promillen humala.
Ja jos lomalla menee päivittäin 3 annosta alkoholia, niin kyllä siinä alkoholin suurkulutuksen rajat paukkuvat.
Juon yhden tölkin lounaalla noin klo 12. Toisen tölkin päivällisellä noin klo 17 ja kolmannen tölkin saunan jälkeen noin klo 21.30. Ei tule kyllä minkäänlaista pöhnää tai humalatilaa.
Mutta suurkulutusrajat täyttyy.
T. Juon itsekin liikaa
Niin, Suomen pelleilyrajoissa. Normaaleissa maissa ei.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tässäkin tapauksessa äiti kuvitteli huolehtivan lapsen tarpeista, kun jätti 15v ja 8v lapset yksin kotiin, niin vain tuli poliisit olivat ovella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi aiheuttaa? Missä näin määrätään? Mä olen 52-kiloinen nainen, juon alkoholia noin kerran kuukaudessa eikä kolme kaljaa kyllä tunnu missään. Siis sama kuin mehua joisi. Siksi ostankin suoraan tonkallisen viiniä jos tekee mieli ottaa.
Ehkä me sitten ymmärretään pöhnä eri tavalla mutta itse 70 kg painavana naisena tunnen kyllä alkoholin aiheuttaman pöhnän viimeistään toisen annoksen kohdalla. Jo ensimmäisen kohdalla tulee sellainen rento olo raajoihin. Viiden annoksen kohdalla olen jo kunnolla humalassa.
Mä juon alkoholia niin harvoin, että päänsärky ja heikotus iskee jo sen parin viinilasillisen jälkeen 😂
Entinen anoppini yritti aina juoda salaa. Kaljaa tai viinaa kahvikuppiin, niin ei kukaan tajua mitään 🙄 Sitten vielä ihmetteli, kun en halunnut antaa lapsia hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Entinen puolisoni oli juuri tuollainen, että oli loma aikaan aina saatava ne muutama olut. Milloin oli asennus olut, milloin ihan vaan inspiraatio olut. Ja tietysti grillaukseen kuului olut, sauna olutta unohtamatta. Itse hän ei sitten edes muistanut monta on juonut ja kummasteli kun en huolinut samaan sänkyyn "muutaman" oluen jälkeen. Kysyinkin sitten lopulta, että kumpi on tärkeämpää alkoholi vai perhe ja hän päätti jatkaa elämäänsä alkoholin kanssa.
Kuulostaa kammottavalta, ettei puoliso saa nukkua omassa sängyssään kun on juonut olutta.
Ei ihme että lähti etsimään parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, se on lastensuojelu ja poliisiasia. Ja vaikka lapsi nukkuisi. Tätä puitiin viimeiksi pari päivää sitten käräjillä, kun 10v ja 12v lapset kotona nukkumassa ja vanhempi viihteellä.
Juu, heitteillejättö on asia ihan erikseen. Tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tässäkin tapauksessa äiti kuvitteli huolehtivan lapsen tarpeista, kun jätti 15v ja 8v lapset yksin kotiin, niin vain tuli poliisit olivat ovella
Ei kuvitellut.
Alkoholin kotiinkuljetus mahdollisesti laillistetaan. Kannabiksen kotikasvatusta ei vieläkään. Olemmeko maskokistinen maa?
Mä join ennen todella reippaasti. Joka viikonloppu känni päälle ja välillä viikollakin. Sitten eräs pääsiäinen iski sellainen krapula, että luulin jo kuolevani. Mikään ei pysynyt sisällä, ei edes se tuttu ja turvallinen tasottava kalja. Sen jälkeen ei tehnyt mieli juoda ja kuukausi tuon järkyttävän olotilan jälkeen teinkin positiivisen raskaustestin. Nyt on korkki pysynyt kiinni kolme vuotta. Ja kovasti tuolloin pelkäsin, että suurkulutus olisi vaikuttanut vauvaan, mutta onneksi täysin terve poika tuli. Vaikka en itse juo, niin en sitä yhtä tai kahta viinilasillista kiellä muilta lapsen seurassa, kunhan ei änkyrä kännissä ole.
Kokeile vaihtaa kalja alkoholittomaan juomaan. Usein lomatissuttelun taustalla on tapariippuvuus, eikä sillä lasin sisällöllä ole varsinaisesti merkitystä. Kokeile alkoholitonta olutta, moktaileja, jääteetä, raikasta makuvettä yms.