Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi taas menee lomalla alkoa ihan liikaa/päivä

Vierailija
10.06.2026 |

Kolme kaljaa on sellainen vakio päiväannos. En mä tiedä miten tästä lomatissuttelusta pääsee eroon. Pitää vaan kai käydä töissä ilman lomia...

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes ymmärrä miksi juot kolme kaljaa. Oikeasti en. Siitä määrästä ei mene edes pikkuisen rentouttavaan pöhnään, joten aivan sama olisi olla juomatta kaljaa ollenkaan. Enkä myöskään ymmärrä miksi joku olisi huolissaan tuollaisesta. 

Kun ei halua sulattaa sisäelimiään, aivoja yms. No mutta ethän sinä ymmärrä...

Ahaa. Eli kolme kaljaa ei aiheuta mitään, mutta neljästä sulaa sisäelimet? Minusta tuollainen turhanpäiväinen tissuttelu ei ole mitään muuta kuin ylimääräisten kalorien keräämistä. Ymmärrän, jos joskus tekee mieli riipaista kännit, mutta kolmea päivittäistä kaljaa en. Vähän kuin tilaisi pizzan eikä nauttisi sitä samantien, lämpimänä, tuoreena ja herkullisena, vaan yhden siivun päivässä viikon ajan.

Vierailija
42/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että naisten palsta. Tämän takia olette 🤮 

Ei meillä miehillä ole ongelmaa. Laatikko saunakaljaa lauantai illalla, kolmannen jälkeen ei maistu enää, ainakin viikko väliä seuraavaan. Kiva olla rantakunnossa päästä varpaisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo kunnolla tai älä juo ollenkaan. Älä ainakaan vingu siitä kun juot kun kukaan ei pakota juomaan. Oletettavasti aikuisena ihmisenä saat tehdä mitä haluat. 

Kunnolla? Eikö kolme kaljaa ole kunnolla vai tarkoittaako kunnolla jotain tajuttomaksi itsnsä juomista?

Kolme tuopillista menee pelkkään janoon terassilla treenien jälkeen eikä vaikuta mihinkään. Ja määrällisesti sekin on enemmän kuin kolme 0,33:n bisseä. Joten en käyttäisi sanoja "ottaa kunnolla".

M42

Vierailija
44/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tissutellut Suvivirren viimeisten tahtien jälkeen, oikeastaan koko ajan.

Vielä on 2 kk lomaa edessä. T. Ope 52-V

Just kävin salkun Karhua. Voi alkaa odottaa illan futispeliä

Vierailija
45/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes ymmärrä miksi juot kolme kaljaa. Oikeasti en. Siitä määrästä ei mene edes pikkuisen rentouttavaan pöhnään, joten aivan sama olisi olla juomatta kaljaa ollenkaan. Enkä myöskään ymmärrä miksi joku olisi huolissaan tuollaisesta. 

Olen eri. Kyllä tällainen 56 kiloinen nainen ainakin tulee pikku hiprakkaan kolmesta oluesta. Neljästä jo tosi humalaan.Ainakin minä.

Ok, no sitten. Itse olen tasan saman painoinen nainen, eikä kolme kaljaa tunnu yhtään missään. Ehkä just siksi en ymmärtänytkään ideaa.

Alkoholisteilla (kuten sinulla) on tunnetusti kohonnut toleranssi. 

Ai luoja kuinka mä rakastan tätä palstaa. Kerroin ettei kolme olutta tunnu mulla missään. Palstakäännös: Juon joka päivä litratolkulla viinaa 😂

Jees. Tottakai jos kolme pikkuista tölkkiä keskikaljaa ei saa ihmistä pöhnään, on sen oltava alkoholisti. Pettämätön logiikka.

Kyllä kolmen oluen pitäisi aiheuttaa jo pöhnän. Kertajuomisen riskiraja naisilla on 5-6 alkoholiannosta, mistä tulee jo noin promillen humala. 

Ja jos lomalla menee päivittäin 3 annosta alkoholia, niin kyllä siinä alkoholin suurkulutuksen rajat paukkuvat. 

Vierailija
46/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tissutellut Suvivirren viimeisten tahtien jälkeen, oikeastaan koko ajan.

Vielä on 2 kk lomaa edessä. T. Ope 52-V

Eikö sulla ole fyysisesti paha olo? Väsynyt, päänsärkyinen ja nestehukkainen, paikkoja kolottava jne.? Eikö olisi kivampaa olla selvänä?

Vierailija
47/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda holittomaan olueen, jos sitä olutta tulee juotua tavan/maun vuoksi. Esimerkiksi alkoholiton Heineken lasipullossa on hyvä janojuoma. 

Vierailija
48/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 3 kpl on hyvä määrä ja itsellä itse asiassa täysin sama.

Helppo vinkki! Eli pyydä lasta tuomaan olut ulos. Lapsi saa samalla tienattua viikkorahaa/tutustua työelämään. Lisäksi ei tule juotua kolmea enempää ettei humallu.

Laivalla ja ulkomailla on mielestäni ok juoda vähän enemmän, kunhan pystyy vastaamaan lasten turvallisuudesta. 

Juot lapsen seurassa? Tuollaisesta tehdään nykyään lasu. Mitä, jos lapselle sattuukin jotain ja pitää lähteä lääkäriin, et ole ajokunnossa? 

Vierailija
49/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo vinkki! Eli pyydä lasta tuomaan olut ulos. Lapsi saa samalla tienattua viikkorahaa/tutustua työelämään. Lisäksi ei tule juotua kolmea enempää ettei humallu.

Laivalla ja ulkomailla on mielestäni ok juoda vähän enemmän, kunhan pystyy vastaamaan lasten turvallisuudesta. 

Miten vastaat humalassa lasten turvallisuudesta? Kertoo aika paljon ihmisestä, jos ei voi olla lasten seurassa selvinpäin 🙄

Vierailija
50/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko miettineet päihdehoitoon menemistä.

Siellä käydään asioita läpi ja sitä havahtuu moneen seikkaan.

Pyytäkää kaikki puliveijari kanut mukaan.

Ei herranjestas. Kolme olutta. Siis kolme. Ja tämäkin ilmeisesti vain lomilla. Eli käytännössä sama kuin ei yhtään mitään, tuostahan puhaltaisikin varmaan jotain 0,2. Ja täällä puhutaan puliveivarikavereista ja päihdehoidosta.

En voi ku nauraa.

Vierailija
51/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo vinkki. Jos paikalla on lapsia, niin juodaan alkoholitonta tai ruuan kanssa lasillinen. Jokainen lapsi ansaitsee turvallisen aikuisen, eikä lasista lapsuutta. 

Vierailija
52/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot lapsen seurassa? Tuollaisesta tehdään nykyään lasu. Mitä, jos lapselle sattuukin jotain ja pitää lähteä lääkäriin, et ole ajokunnossa? 

Mites ne vanhemmat joilla ei ole autoa?

Vierailija
53/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo vinkki. Jos paikalla on lapsia, niin juodaan alkoholitonta tai ruuan kanssa lasillinen. Jokainen lapsi ansaitsee turvallisen aikuisen, eikä lasista lapsuutta. 

Höpö höpö. Koko porukan ei todellakaan tarvitse olla selvipäin siksi että porukassa on lapsia. Jonkun on hyvä olla, yleensä molempien tai toisen lapsen vanhemmista.

Vierailija
54/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä päihtynyttä vanhempaa huolita mukaan sairaalaan vaikka menisi taksilla päivystykseen. 

Vierailija
55/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joudun olemaan koko kesäkuun lomalla selvinpäin, kun on B -PEth testi heinäkuun alussa. En ole aikuisena ikinä ollut lomalla selvinpäin. Aika outo olo. 14 päivää olen nyt jo raitistellut eli 5 viikkoa tulee raitisteltua vähintään. M40

Voi hyvä tavaton.

Ei ikinä kuultu, jollekin luotettavaksi havaitulle työläiselle tulisi ongelmia jos rentoutuu lomalla.  Saako edes ensimmäisenä lomapäivänä ottaa ruoan kanssa viiniä tai olutta.

Vierailija
56/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat juoppoja ja juoppo on pahempi kuin incell vaikka ovat myös sitä 

Vierailija
57/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä päihtynyttä vanhempaa huolita mukaan sairaalaan vaikka menisi taksilla päivystykseen. 

Huolitaan kyllä. Kuka pääsyn estäisi?

Vierailija
58/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Koko porukan ei todellakaan tarvitse olla selvipäin siksi että porukassa on lapsia. Jonkun on hyvä olla, yleensä molempien tai toisen lapsen vanhemmista.

Päihtyneet aikuiset ovat yleensä lasten mielestä pelottavia. Äänekkäitä ja käytökseltään erilaisia kuin muulloin. Jos ei voi olla juomatta lasten seurassa, niin parempi olla ilman lapsia.

Vierailija
59/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok toki taksilla pääsee lekuriin, mutta jos olet humalassa niin onnea vaan lasusta 🥳 

Vierailija
60/126 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolitaan kyllä. Kuka pääsyn estäisi?

Sairaalassa on henkilökuntaa ja esimerkiksi vartijoita sitä varten.