Meinaatko käydä Sagrada Familiassa nyt kun se on valmis?
Pitäis kyllä mennä. Olen vain ajanut ohi muutama vuosi sitten
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla onkin ollut aina erikoinen tyyli rakentaa. Kreikassa kun myydään vanhoja taloja , niistä on pakko purkaa puolet homeen takia, mutta hienoja niistä saa kyllä. Päälle vaan uutta. Kivistä meilläkin ennen perustukset tehtiin. Espanjan kieli on kyllä ihana .
Tuolla ei vaan puhuta espanjaa...
Kannattaako katalaania osaamattoman yrittää siellä espanjaa vai englantia?
Toki vihaavat turisteja, että sinänsä...
Eivät osanneet englantia. Sanaakaan. Elekielellä sain ostettua tarvitsemani. Olin siis tavaratalossa ja he varmasti halusivat rahani, mutta eivät oikeasti löyyäneet yhtään englantia osaavaa myyjää. Ostaminen onnistui lopulta.
Eipä tulisi mieleenikään. Eikös ne sano että siellä on ihan liikaa turisteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla onkin ollut aina erikoinen tyyli rakentaa. Kreikassa kun myydään vanhoja taloja , niistä on pakko purkaa puolet homeen takia, mutta hienoja niistä saa kyllä. Päälle vaan uutta. Kivistä meilläkin ennen perustukset tehtiin. Espanjan kieli on kyllä ihana .
Tuolla ei vaan puhuta espanjaa...
Katalaania ?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ruuhkien laannuttua. Ei ollut järkeä jonottaa joskus yli 10v sitten.
Tuskin laantuvat...
En mene. Barcelonassa on niin paljon välimeren eteläpuolista häiriköijää sekä nark keja, ettei kiinnosta joskus 15v sitten oli vielä siedettävä.
Tuee mieleen joku mehiläsvahakynttilä tai jotain siitä kuorrutuksesta, ihan kun olisi jotain pehmeää ainesta. Äklöttää oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
En mene. Barcelonassa on niin paljon välimeren eteläpuolista häiriköijää sekä nark keja, ettei kiinnosta joskus 15v sitten oli vielä siedettävä.
Sääli miten vaan kurjistuu se paikka.
No totta kai kun olen tätä odottanut 144 vuotta. Paitsi että ei se kyllä vieläkään ole valmis.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siellä samanlainnen järjestely kuin Milanon Duomolla, eli viereisestä isosta lippuhaĺista liput, siellä useita kassoja ja automaatteja.
Yllättävän toimivaa, samalla massiivista. Toki massiivinen on kirkkokin.
Duomo on upea.
Se on aito, historiallinen paikka.
Gaudin S. Familia on ylihypetetty kuriositeetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla onkin ollut aina erikoinen tyyli rakentaa. Kreikassa kun myydään vanhoja taloja , niistä on pakko purkaa puolet homeen takia, mutta hienoja niistä saa kyllä. Päälle vaan uutta. Kivistä meilläkin ennen perustukset tehtiin. Espanjan kieli on kyllä ihana .
Tuolla ei vaan puhuta espanjaa...
Katalaania ?
Juu, se ei ole espanjaa.
Kyllä se vaan niin on, että Italia on paljon mukavampi paikka kuin Espanja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siellä samanlainnen järjestely kuin Milanon Duomolla, eli viereisestä isosta lippuhaĺista liput, siellä useita kassoja ja automaatteja.
Yllättävän toimivaa, samalla massiivista. Toki massiivinen on kirkkokin.
Duomo on upea.
Se on aito, historiallinen paikka.
Gaudin S. Familia on ylihypetetty kuriositeetti.
💕
En aio käydä. Olen Barcelonan alueelta nähnyt sen mitä haluan. Parasta oli noin 40 km Barcasta oleva Montserratin luostarin alue. Sagrada Familiassa oli erittäin epämiellyttävä kokemus ihmisluonteista. Mentiin heti aamulla ensimmäisten joukossa kierrokselle ja kierros kulki kirkon tornista alas ja ulko-ovi, josta pääsi pois, oli jäänyt henkilökunnalta avaamatta. Osa porukasta sai paniikkikohtauksen, pussia ja hyperventilontia ja yrittivät päästä kapeaa käytävää, jossa kulku on tarkoitettu vain yhteen suuntaan, takaisin ylös. Piti s-tana suuttua ja konahtaa, että porukka rauhoittui ja lakkasi tallomasta toisten varpaille. Mieheni yritti soittaa Sagrada Familian puhelinnumeroon (ei vastattu), mutta kohta huomasivat erheensä ja tulivat avaamaan oven, josta pääsi ulos. En sen jälkeen yhtään ihmettele, kun eri tilaisuuksissa talloontuu ihmisiä kuoliaaksi, kun porukka menee paniikkiin ihan turhasta.
Kävin silloin kun sitä rakennettiin. Hieno kirkko. En vaan tykännyt muuten Barcelonasta mitenkään erityisemmin. Ei se huonokaan paikka ollut, mutta ei sellainen jonne haluaisin palata valmistuneen kirkon vuoksi.
Keskeneräisen katsominen riitti. Olen käynyt Barcelonassa kerran ja pidin paikasta, mutta on paljon muitakin mielenkiintoisia paikkoja.
En aio. Seuraavaksi taas Italiaan.
Vierailija kirjoitti:
En aio käydä. Olen Barcelonan alueelta nähnyt sen mitä haluan. Parasta oli noin 40 km Barcasta oleva Montserratin luostarin alue. Sagrada Familiassa oli erittäin epämiellyttävä kokemus ihmisluonteista. Mentiin heti aamulla ensimmäisten joukossa kierrokselle ja kierros kulki kirkon tornista alas ja ulko-ovi, josta pääsi pois, oli jäänyt henkilökunnalta avaamatta. Osa porukasta sai paniikkikohtauksen, pussia ja hyperventilontia ja yrittivät päästä kapeaa käytävää, jossa kulku on tarkoitettu vain yhteen suuntaan, takaisin ylös. Piti s-tana suuttua ja konahtaa, että porukka rauhoittui ja lakkasi tallomasta toisten varpaille. Mieheni yritti soittaa Sagrada Familian puhelinnumeroon (ei vastattu), mutta kohta huomasivat erheensä ja tulivat avaamaan oven, josta pääsi ulos. En sen jälkeen yhtään ihmettele, kun eri tilaisuuksissa talloontuu ihmisiä kuoliaaksi, kun porukka menee paniikkiin ihan turhasta.
Epämiellyttävä kokemus varmasti.
Enpä tiedä, miten itselleni olisi käynyt niin korkean- kuin ahtaanpaikankammoisena.
Vierailija kirjoitti:
En aio. Seuraavaksi taas Italiaan.
Samoin =D
Sama. En vain tykännyt yhtään Barcelonasta. Likaista, epäystävällisiä ihmisiä, keskinkertaista ruokaa, ei mitään luonnonkauneutta. Ei kiinnosta Gaudi. Espanjassa on monta kivempaa paikkaa.