Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meinaatko käydä Sagrada Familiassa nyt kun se on valmis?

Vierailija
10.06.2026 |

Pitäis kyllä mennä. Olen vain ajanut ohi muutama vuosi sitten

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen muistoksi rakennettu virsien veisuu paikka missä ihmiset pitää hautajaiset ja häät kuin lukee evankeliumia .  TOSI HIENO taiderakennus . On taidetta seinissä .  Se on sen takia noin korkea kun se on mäen päällä ja että ihmiset näkee missä se on kun menee sinne syrjäkyliltä.  Mahtaako olla parkkitilaa kun on niin tiheästi asuttu alue.  Eilen katsottiin että missä on tilaa rakentaa ihmisille taloja niin vuorilla on kaikkialla.  Aasiassa on valtavasti tilaa .  Mukavaa että saivat uuden kirkon kun entiset jo vähän rapautunut. Onhan Aasiassa viidakkoa mihin rakentaa . Kaikki vaan tuppautuu rannoille. Oltiin Intiassa niin sielläkin on tilaa saarillakin.  Siunausta vaan Jeesuksen vihaajille . 

Lääkkeet.

Vierailija
42/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla onkin ollut aina erikoinen tyyli rakentaa.  Kreikassa kun myydään vanhoja taloja ,  niistä on pakko purkaa puolet homeen takia,  mutta hienoja niistä saa kyllä.  Päälle vaan uutta.  Kivistä meilläkin ennen perustukset tehtiin.  Espanjan kieli on kyllä ihana . 

Tuolla ei vaan puhuta espanjaa...

Kannattaako katalaania osaamattoman yrittää siellä espanjaa vai englantia?

 

Toki vihaavat turisteja, että sinänsä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on paska maa, Barcelona ruma ja nähtävyydetkin on kuraa...

Vierailija
44/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla käyty vielä edes Brasilian Jeesus patsaalla !   

Oletteko käyneet Lissabonin Kristus-patsaalla?

Vierailija
45/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa silti huijareita erityisesti avustuspuolella . 

Mitä tarkoitat avustuspuolella?

Vierailija
46/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Barcelona on kamala turistirysä, neljästi olen käynyt enkä aio enää koskaan mennä.

Kuitenkin peräti neljästi viitsit. Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on?

Joku italialainen perhehotelli.

Vierailija
48/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli olisi matkasuunnitelmia Espanjaan, Barcelonaan, kävisin mielelläni katsomassa tuon Antoni Gaudín suunnitteleman katolisen basilikan, jonka rakentaminen on kestänyt 144 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kun se oli rakenteilla, enkä tykännyt siitä, oli kolho. En tykkää Barcelonastakaan, eivät puhu espanjaa ja kaupungin välimatkat ovat jotenkin liian suuret.

Onko Barcelona siirretty yllättäen pois Espanjasta vai miksi eivät puhu espanjaa?  Barcelonan keskustassa erittäin helppo liikkua, on minulle rakas kaupunki. Seuraavan kerran sinne mennessäni käyn sieltä käsin myös  Figuerasissa, Dalin kotipaikassa. Helppo mennä bussilla.  Vaikka Barcelonassa  paljon turisteja, en ole koskaan kokenut sitä ahdistavaksi. Ihmiset ottavat huomioon toisensa, epäkohteliaisuutta kokee enemmän Helsingissä. 

Ei koe.

Vierailija
50/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartan Barcelonaa, joten todennäköisesti en.

Kiinnostavaa,miten lähes kaikki tässäkin ketjussa eivät pidä Barcelonasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torni on valmis, mutta työt basilikaan liittyen jatkuvat.

Niin just. Katselin eilen dokkarin ja siinä erittäin mainittiin, että tuo Gaudin kirkko EI ole koskaan valmis. Sata vuotta sitä on jo rakennettu. Itse olen siellä käynyt muutaman kerran. Hieno on. Täytyy mennä uudelleen vielä kun sinne Jeesus nimiseen kirkontorniin on laitettu sellainen risti jonne voi ristin sisälle mennä kävelemään... 

Vierailija
52/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sagrada Familia katalaania vai espanjaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin, kun se oli keskeneräinen ja hieno jo silloin. Se oli niitä aikoja, kun mentiin kohteeseen, ostettiin lippu ja käveltiin sisään. Enää ei huvita Euroopassa nähdä näitä  historiallisesti tärkeitä nähtävyyksiä ja maamerkkejä, koska kaikkialle on tajuttomat jonot. Tai lippusysteemi, jossa joutuu vuotta aikaisemmin varaamaan lipun välttääkseen tuntien jonotuksen. 

Jos sisään pääsee kohtuullisella vaivalla, niin käyn, jos Barcelonaan olen menossa. 

Vierailija
54/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet Mallorcan Palman katetdraalissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyneet Mallorcan Palman katetdraalissa? 

Sielläkin on Gaudin kappeli.

 

En pitänyt kyseisestä kirkosta, sisältä pimeä ja kolho.

Vierailija
56/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claro que sí.

Vierailija
57/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ruuhkien laannuttua. Ei ollut järkeä jonottaa joskus yli 10v sitten.

Vierailija
58/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kartan Barcelonaa, joten todennäköisesti en.

Kiinnostavaa,miten lähes kaikki tässäkin ketjussa eivät pidä Barcelonasta.

Barcelonassa on loppujen lopuksi hyvin vähän näkemisen arvoista. Sen katedraalinkin juju oli juuri siinä, että se ei ollut valmis. Nyt kun se sitten on valmis, meh.

Vierailija
59/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siellä samanlainnen järjestely kuin Milanon Duomolla, eli viereisestä isosta lippuhaĺista liput, siellä useita kassoja ja automaatteja.

 

Yllättävän toimivaa, samalla massiivista.  Toki massiivinen on kirkkokin.

Vierailija
60/80 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kartan Barcelonaa, joten todennäköisesti en.

Kiinnostavaa,miten lähes kaikki tässäkin ketjussa eivät pidä Barcelonasta.

Barcelonassa on loppujen lopuksi hyvin vähän näkemisen arvoista. Sen katedraalinkin juju oli juuri siinä, että se ei ollut valmis. Nyt kun se sitten on valmis, meh.

No ei oo valmis, lukee joka paikassa että se torni on valmis mutta katedraali ei ole valmis.