Meinaatko käydä Sagrada Familiassa nyt kun se on valmis?
Pitäis kyllä mennä. Olen vain ajanut ohi muutama vuosi sitten
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla onkin ollut aina erikoinen tyyli rakentaa. Kreikassa kun myydään vanhoja taloja , niistä on pakko purkaa puolet homeen takia, mutta hienoja niistä saa kyllä. Päälle vaan uutta. Kivistä meilläkin ennen perustukset tehtiin. Espanjan kieli on kyllä ihana .
Tuolla ei vaan puhuta espanjaa...
Kannattaako katalaania osaamattoman yrittää siellä espanjaa vai englantia?
Toki vihaavat turisteja, että sinänsä...
Espanja on paska maa, Barcelona ruma ja nähtävyydetkin on kuraa...
Vierailija kirjoitti:
Ei olla käyty vielä edes Brasilian Jeesus patsaalla !
Oletteko käyneet Lissabonin Kristus-patsaalla?
Vierailija kirjoitti:
Varokaa silti huijareita erityisesti avustuspuolella .
Mitä tarkoitat avustuspuolella?
Vierailija kirjoitti:
En. Barcelona on kamala turistirysä, neljästi olen käynyt enkä aio enää koskaan mennä.
Kuitenkin peräti neljästi viitsit. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Joku italialainen perhehotelli.
Mikäli olisi matkasuunnitelmia Espanjaan, Barcelonaan, kävisin mielelläni katsomassa tuon Antoni Gaudín suunnitteleman katolisen basilikan, jonka rakentaminen on kestänyt 144 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kun se oli rakenteilla, enkä tykännyt siitä, oli kolho. En tykkää Barcelonastakaan, eivät puhu espanjaa ja kaupungin välimatkat ovat jotenkin liian suuret.
Onko Barcelona siirretty yllättäen pois Espanjasta vai miksi eivät puhu espanjaa? Barcelonan keskustassa erittäin helppo liikkua, on minulle rakas kaupunki. Seuraavan kerran sinne mennessäni käyn sieltä käsin myös Figuerasissa, Dalin kotipaikassa. Helppo mennä bussilla. Vaikka Barcelonassa paljon turisteja, en ole koskaan kokenut sitä ahdistavaksi. Ihmiset ottavat huomioon toisensa, epäkohteliaisuutta kokee enemmän Helsingissä.
Ei koe.
Vierailija kirjoitti:
Kartan Barcelonaa, joten todennäköisesti en.
Kiinnostavaa,miten lähes kaikki tässäkin ketjussa eivät pidä Barcelonasta.
Vierailija kirjoitti:
Torni on valmis, mutta työt basilikaan liittyen jatkuvat.
Niin just. Katselin eilen dokkarin ja siinä erittäin mainittiin, että tuo Gaudin kirkko EI ole koskaan valmis. Sata vuotta sitä on jo rakennettu. Itse olen siellä käynyt muutaman kerran. Hieno on. Täytyy mennä uudelleen vielä kun sinne Jeesus nimiseen kirkontorniin on laitettu sellainen risti jonne voi ristin sisälle mennä kävelemään...
Onko Sagrada Familia katalaania vai espanjaa?
Kävin, kun se oli keskeneräinen ja hieno jo silloin. Se oli niitä aikoja, kun mentiin kohteeseen, ostettiin lippu ja käveltiin sisään. Enää ei huvita Euroopassa nähdä näitä historiallisesti tärkeitä nähtävyyksiä ja maamerkkejä, koska kaikkialle on tajuttomat jonot. Tai lippusysteemi, jossa joutuu vuotta aikaisemmin varaamaan lipun välttääkseen tuntien jonotuksen.
Jos sisään pääsee kohtuullisella vaivalla, niin käyn, jos Barcelonaan olen menossa.
Oletteko käyneet Mallorcan Palman katetdraalissa?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyneet Mallorcan Palman katetdraalissa?
Sielläkin on Gaudin kappeli.
En pitänyt kyseisestä kirkosta, sisältä pimeä ja kolho.
Ehkä ruuhkien laannuttua. Ei ollut järkeä jonottaa joskus yli 10v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kartan Barcelonaa, joten todennäköisesti en.
Kiinnostavaa,miten lähes kaikki tässäkin ketjussa eivät pidä Barcelonasta.
Barcelonassa on loppujen lopuksi hyvin vähän näkemisen arvoista. Sen katedraalinkin juju oli juuri siinä, että se ei ollut valmis. Nyt kun se sitten on valmis, meh.
Onkohan siellä samanlainnen järjestely kuin Milanon Duomolla, eli viereisestä isosta lippuhaĺista liput, siellä useita kassoja ja automaatteja.
Yllättävän toimivaa, samalla massiivista. Toki massiivinen on kirkkokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kartan Barcelonaa, joten todennäköisesti en.
Kiinnostavaa,miten lähes kaikki tässäkin ketjussa eivät pidä Barcelonasta.
Barcelonassa on loppujen lopuksi hyvin vähän näkemisen arvoista. Sen katedraalinkin juju oli juuri siinä, että se ei ollut valmis. Nyt kun se sitten on valmis, meh.
No ei oo valmis, lukee joka paikassa että se torni on valmis mutta katedraali ei ole valmis.
Lääkkeet.