Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sijoittaisit 100000€ ?

Vierailija
10.06.2026 |

Millaisen sijoitussalkun rakentaisit?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on enemmänkin. Nordnetin kautta  kahdeksassa Suomalaisessa yhtiössä joita harvakseen vaihtelen. Hyvä tuotto, vähän vaivaa, pieni riski.

No et sitten edes anonyyminä voi kertoa mitkä firmat?

No nyt on Nokia, Kreate, Scanfil, Fortum, Neste, Telia, Outokumpu

Vierailija
22/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi ole kuin 1000 pulloa semihyvää viskiä.

Keppanakellarissa taitaa yhä olla viskipullo joka maksaa 80000€.

No sitten ostapa se ja lisäksi parilla kymppitonnilla  uima-allas täyteen kaljaa, persu. Kyllä minä viskien hinnat tiedän, mutta noita erikoisviskejä joutuu erikseen ulkomailta tuomaan. Eivät kuulu Alkon valikoimiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on enemmänkin. Nordnetin kautta  kahdeksassa Suomalaisessa yhtiössä joita harvakseen vaihtelen. Hyvä tuotto, vähän vaivaa, pieni riski.

Se mitä salkussa nyt on, on voitu ostaa hyvään aikaan, mutta nyt ei ole hyvä aika ostaa sitä samaa

Vierailija
24/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin 11 vuotta sitten pankista 100.000€ lainaa ja ostin MSCI-indeksiin sidottua Nordean rahastoa, jonka hallinnointipalkkio on 0,4%. Siinä on länsimaiden noin 1500 suurimman yrityksen osakkeita niiden suuruuden mukaan. 

Nyt sen arvo on noin 200.000€.

Paljonko meni lainan kuluihin?

Vierailija
25/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 50. Sijoittaisin itseeni, eli laitan rahat kiertämään ja alkaisin elämään. Mitä minä sitten niillä teen kun en pysty muuta kuin vapisemaan tai henki lähtee.

Vierailija
26/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ylikuumassa tilanteessa laittaisin vain korkeakorkoiselle säästötilille odottamaan, pörssissä tulee kunnon notkahdus koska tahansa.

Juuri näin. Silloin ei sijoiteta kun on rahaa eikä kotiuteta kun tarvitaan rahaa. Sijoitus ei ole mikään pankki.

Tuollainen toimintamallihan olisi merkki yli varojen sijoittamisesta.

Vierailija
27/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin megabileet, kaikilla ois helkutin hauskaa!

Vierailija
28/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin rahaa lapsille ja exälle ja jättäisin omaan elämiseen.

Vierailija
29/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kohta 50. Sijoittaisin itseeni, eli laitan rahat kiertämään ja alkaisin elämään. Mitä minä sitten niillä teen kun en pysty muuta kuin vapisemaan tai henki lähtee.

Tuolla 70-80 vuotiaat matkustelee ihan täysillä. Sulla on rahat kulutettu ennenkuin jäät edes eläkkeelle ja olis aikaa mennä ja tulla

Vierailija
30/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä salkussa nyt on, on voitu ostaa hyvään aikaan, mutta nyt ei ole hyvä aika ostaa sitä samaa

No, näillä eväillä nousu puolessa vuodessa on ollut 30%. Tosin hyvä jakso pörssissä muutenkin :-)

Vierailija
31/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, näillä eväillä nousu puolessa vuodessa on ollut 30%. Tosin hyvä jakso pörssissä muutenkin :-)

Niin mutta olisiko kannattavaa ostaa noita samoja NYT?

Vierailija
32/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin 11 vuotta sitten pankista 100.000€ lainaa ja ostin MSCI-indeksiin sidottua Nordean rahastoa, jonka hallinnointipalkkio on 0,4%. Siinä on länsimaiden noin 1500 suurimman yrityksen osakkeita niiden suuruuden mukaan. 

Nyt sen arvo on noin 200.000€.

Paljonko meni lainan kuluihin?

En muista, enkä ole merkinnyt tarkasti ylös. Minulla oli 15 vuotinen laina, jonka marginaali oli 0,3%. Sijoituslainan korot saa myös vähentää verotuksessa täysimääräisesti. Nostopalkkio oli muistaakseni 1000€ ja tein myös kapitalisaatiosopimuksen, eli kansanomaisesti vakuutuskuoren, johon indeksirahasto laitettiin. Se maksoi myös 1000€.

Vierailija
33/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietty läheisteni hyvinvointiin ensimmäisenä, sitten varmaan pitäisiin säästössä ja elelisin rauhassa, katselisin maailmaa siitä vinkkelistä että mitä täällä voisi tehdä jos ei ole koko ajan tuli perseen alla rahan vuoksi

Jos sijoittaisin pörssiin niin todennäköisesti johonkin eettisiin hankkeisiin ja yrityksiin, en halua paskaa karmaa ja sen aiheuttamia kärsimyksiä itseni tai läheisteni niskaan

Vierailija
34/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla 70-80 vuotiaat matkustelee ihan täysillä. Sulla on rahat kulutettu ennenkuin jäät edes eläkkeelle ja olis aikaa mennä ja tulla

Jos on miljonääri niin tuskin tarvitsee odottaa 70-vuotiaaksi elääkseen. Itseensä sijoittaminen on juuri sitä, että tekee mitä haluaa nyt eikä huomenna

Vierailija
35/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta olisiko kannattavaa ostaa noita samoja NYT?

Nokiaa, Scanfilia ja Teliaa voisin ostaa, muut ovat "hold", yhtään en tänään myy. Tämä on helppoa ja hauskaakin ;-)

Vierailija
36/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ylikuumassa tilanteessa laittaisin vain korkeakorkoiselle säästötilille odottamaan, pörssissä tulee kunnon notkahdus koska tahansa.

Onko suosituksia mistä saa parhaan koron tällä hetkellä?

Vierailija
37/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin henkilökohtaisen turvamiehen pitäämään selustaani

Vierailija
38/38 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajan "ongelma". Hyvin olisi varaa vaikka lounastaa Kämpissä päivittäin. Mutta!

Sijoittaja näkee tämän päivän satasen tonnina muutaman vuoden päässä.

Siispä Liitiin tarjoussilliä hakemaan ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä