Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Frans Frangén joutuu oikomaan usein: ”En ole poika”

Vierailija
08.06.2026 |

Kommentit (625)

Vierailija
361/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen ns. sieluni sukupuolettomaksi, mutta ei siitä tarvitse numeroa tehdä. Tällä kulkuvälineellä mennään tämä elämä.

Vierailija
362/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä muun sukupuolisiahan tulee, kuin sieniä sateella, kun pienestä asti opetetaan, että voit olla ihn minkä sukupuolinen itse haluat. Toivottavasti tulevat järkiinsä aukuisina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Biologisesti poika , se mitä päässään tuntee on sitten oma asia, mutta ei se sukupuolta muuta. Sama juttu muidenkin muun sukupuolisten kanssa."

Tietenkin jos ihmisiä halutaan aina kohdella vain puhtaan biologisen sukupuolen perusteella eikä sen mitä ihminen itse tuntee olevansa niin se on sitten se tie. Kuitenkin yleensä me kaikki haluamme olla muille nimenomaan se koko oma persoona eikä vain joku biologiseksi mieheksi tai naiseksi typistetty stereotypia.

Vierailija
364/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei pidä itseään poikana/miehenä. Entä sitten? Hirveä kitinä täällä yhden nuoren ihmisen kokemuksesta omasta identiteetistään. Hänen oma asiansa.

Sinä kohtaa siitä tulee muiden asia, kun muut joutuvat osallistumaan leikkiin teeskentelemällä, että hän ei ole poika. Johan otsikossakin sanotaan, että hän joutuu usein oikomaan muiden käsityksiä.

Onko joku pakottanut sinut osallistumaan leikkiin ja teeskentelemään? Kommentaistasi päätellen niin ei ole käynyt. 

Olen eri, mutta itselläni on kokemusta paristakin transista että vaativat muita kutsumaan itseään vastakkaisen sukupuolen nimellä. Ei, mun ei tarvitse osallistua toisen harhaluuloon, olen kutsunut alkuperäisellä nimellään.

Siis miksi ihmeessä? Mikset voi kutsua ihmistä sillä nimellä mitä hän toivoo? Jos työpaikalla on Maija joka toivoo että hänestä käytettäisiin lempinimeä Maikku niin kieltäydytkö siitäkin?

Maijan lempinimi on totta. Poika joka haluaa itseään kutsuttavan muunsukupuoliseksi ei ole.

En kutsuisi Maijaa Uoleviksi, vaikka pyytäisi.

Mitä änkytät? On yks paskan hailee mitä sinä sillä jossain teet  😅😅😅

Vierailija
365/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tämäkin... öö mikälie ja hienosti kasvatettu. Lycka till. 

Vierailija
366/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että nuoret voivat huonosti, kun aikuiset käyttäytyvät kuten tällä palstalla. Säästäkää Frans ja muutkin nuoret mielipiteiltänne. Ne tuskin ovat niin tärkeitä ja merkityksellisiä että niitä kannattaisi ääneen sanoa. Hänen identiteettinsä, olipa se mikä hyvänsä, ei varmaankaan vaikuta sinun elämääsi millään tavalla. Käytöstavat kunniaan, myös nimettömänä palstalla kirjoitettaessa! Toivon aurinkoista kesäpäivää ja iloista mieltä itse kullekin!

Varo nyt ettei mene kukkahattu väärään kurkkuun noin paasatessa.

Kyllä se "identiteetti" vaikuttaa, jos FF alkaa puuttua toisten sanomisiin ja niitä "korjailemaan".

Vierailija
367/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei pidä itseään poikana/miehenä. Entä sitten? Hirveä kitinä täällä yhden nuoren ihmisen kokemuksesta omasta identiteetistään. Hänen oma asiansa.

Sinä kohtaa siitä tulee muiden asia, kun muut joutuvat osallistumaan leikkiin teeskentelemällä, että hän ei ole poika. Johan otsikossakin sanotaan, että hän joutuu usein oikomaan muiden käsityksiä.

Onko joku pakottanut sinut osallistumaan leikkiin ja teeskentelemään? Kommentaistasi päätellen niin ei ole käynyt. 

Olen eri, mutta itselläni on kokemusta paristakin transista että vaativat muita kutsumaan itseään vastakkaisen sukupuolen nimellä. Ei, mun ei tarvitse osallistua toisen harhaluuloon, olen kutsunut alkuperäisellä nimellään.

Siis miksi ihmeessä? Mikset voi kutsua ihmistä sillä nimellä mitä hän toivoo? Jos työpaikalla on Maija joka toivoo että hänestä käytettäisiin lempinimeä Maikku niin kieltäydytkö siitäkin?

Maijan lempinimi on totta. Poika joka haluaa itseään kutsuttavan muunsukupuoliseksi ei ole.

En kutsuisi Maijaa Uoleviksi, vaikka pyytäisi.

Mitä änkytät? On yks paskan hailee mitä sinä sillä jossain teet  😅😅😅

Vassua vtuttaa kun ihmiset ei halua leikkiä mukana mielipuolisia leikkejänne. Järki on viimein palaamassa. 

Vierailija
368/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon hänen äitinsä aivopesu on vaikuttanut hänen kokemukseen omasta sukupuolesta?

Vierailija
369/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et lukenut kunnolla. Mitä tapahtuu lapselle joka on maanantaina ihastunut saman sukupuolen kaveriinsa ja keskiviikkona lukee äikäkirjasta jostain naisparista iloisesti puutarhajuhlissa? "

No voi tapahtua jotain tai olla tapahtumatta. Yleisesti ottaen emme piilottele maailmassa olevia asioita sen takia että kukaan ei vain vahingossa saisi niistä vaikutteita.

"Ohimenevä härövaihe muuttuu tämän päässä tuputuksella normaaliksi."

Ihan samalla tavalla silloin kun näistä ei puhuttu, moni ei tajunnut omaa erilaisuuttaan koska ei sellaista oikein tajunnut edes olevan olemassa.

"Ei, en mä oman lapseni ollessa homoseksuaalivaiheessa tiuskinut häntä luopumaan höyryistään, mutta tiesin että se menee ohi kun ei ruoki kasvatuspuheella sitä."

Ihmisen seksuaalisuus on jana, ei mustavalkoinen homo-hetero. En usko että lapsellasi on ollut mikään "homovaihe" vaan hän on tunnistanut sen puolen itsestään mutta myöhemmin todennut heterouden olevan suurempi osa itseään. 

Vierailija
370/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisitte, liberaalit, edes lapset ja nuoret rauhaan. Antakaa niiden rauhassa miettiä sukupuolijuttunsa. Koheltaa ja palata takaisin, kun ikää tulee tarpeeksi ja nuoruuden kuohunnat on ohi.

Vierailija
371/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä muun sukupuolisiahan tulee, kuin sieniä sateella, kun pienestä asti opetetaan, että voit olla ihn minkä sukupuolinen itse haluat. Toivottavasti tulevat järkiinsä aukuisina

Ei kuulu sulle tulevatko vai eivät.  He eivät elä sinun pillin mukaan.  Elä sinä vaan sitä kivaa elämääsi ihan rauhassa.

Vierailija
372/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se "identiteetti" vaikuttaa, jos FF alkaa puuttua toisten sanomisiin ja niitä "korjailemaan"."

Kyllä sinäkin korjaat jos joku kutsuu sinua sellaiseksi mitä et koe olevasi. Se on ihan normaalia.

Vierailija
373/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas umpitolloilla perussuomalaisilla vaikeaa kun joku ei istu muottiin ja on rohkeampi kuin koko oikeiston väsymystö yhteensä.

Hyvä Frans!

Mitä ihmeen rohkeaa tuossa on? Mennään samalla epämääräisellä sukupuolisekoilulla kuin mitä kaikki muutkin vastaavat.

Vierailija
374/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua kyllä hävettäisi, jos kasvatus on mennyt noin pahasti pieleen."

Millä tavalla pieleen? Yritätkö sinä kasvattaa lapsistasi kloonejasi ja jos eivät ole niin kasvatus on epäonnistunut?

"Eikö tuputus auttanutkaan??"

Miksi kuvittelet että olisin tuputtanut jotain? Olisiko pitänyt?

Vierailija
375/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole pakottanut ainakaan minua yhtään mihinkään. En minä ole joutunut mihinkään ristikuulusteluun, että kannatanko prideä tai kutsunko muunsukupuolisia heidän haluamallaan tavalla. Mitä ihmettä täällä vauhkotaan? 

Ei täällä kukaan muu vauhkoa kuin sinä. Ottaako noin koville toisten mielipiteet ja näkemykset, että pitää keksimällä keksiä jotain ristikuulusteluja?

Vierailija
376/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon hänen äitinsä aivopesu on vaikuttanut hänen kokemukseen omasta sukupuolesta?

Kyllä. Setalaiset valittavat aina kuinka ennen ihmiset joutuivat olemaan kaapissa. Siis en mä homoväen kiusaamista hyväksy, mutta ennen moni queer-hörhöily sammui siihen paikkaansa kun ympäristö ei sitä tukenut. Olivat ihan rennosti aikuisina heteroita.

Nuorella on hormonitoiminta ja mieli kuohunnassa, sitä nyt ihastuu vaikka lyhtypylvääseen, mutta ei sellaista tarvitse noteerata.

Vierailija
377/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ihmeen rohkeaa tuossa on? "

Hetkessä 20 sivua persoonaasi ja seksuaalisuutesi mollaamista Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla ja sinä kysyt miksi on rohkeaa olla avoimesti sellainen?

Vierailija
378/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä haittaa jotakuta? Antakaa muiden olla ja keskittykää omiin asioihinne.

Niin kuin sinäkin juuri keskityt omiin asioihisi?

Vierailija
379/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä se "identiteetti" vaikuttaa, jos FF alkaa puuttua toisten sanomisiin ja niitä "korjailemaan"."

Kyllä sinäkin korjaat jos joku kutsuu sinua sellaiseksi mitä et koe olevasi. Se on ihan normaalia.

Mutta tärkeintä on TOTUUS. 

-Anorektikko ei ole lihava, vaikka kokee sitä.

-Skitsofreenikko ei hyvin todennäköisesti ole KGB:n jahtaama.

-Viiskymppinen hopeakettu ei ole nuori jantteri.

-Ihan kivasti elämässään pärjännyt mutta masennuspotilas ei ole luuseri, vaikka kokee itsensä sellaiseksi.

Vierailija
380/625 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas umpitolloilla perussuomalaisilla vaikeaa kun joku ei istu muottiin ja on rohkeampi kuin koko oikeiston väsymystö yhteensä.

Hyvä Frans!

Mitä ihmeen rohkeaa tuossa on? Mennään samalla epämääräisellä sukupuolisekoilulla kuin mitä kaikki muutkin vastaavat.

Tuossahan ei ole mitään aidosti omaperäistä! Poliittinen performanssitaiteilija kun katsoo mistä tulee - ja taatusti laskuttaa ihan mukavasti. Nämä kun eivät häpeä mitään,  kuuluu varmaan ensimmäisiin vasemmistokoulutuksen läksyihin: täydellisen härski häpeämättömyys. Lasketaan ettei nuo haisevat juntit näe mitään kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan