IL: Vodkan hinta räjähti Venäjällä
Vodkan hinta on noussut Venäjällä veronkorotusten ja tuotantokustannusten kasvun myötä. Samaan aikaan väkijuoman myynti jatkaa kasvuaan.
Venäjän elintarvikealan etujärjestö Rusprodsojuzin mukaan vodkan keskimääräinen vähittäishinta nousi tammi–toukokuussa 12,2 prosenttia. Vuodentakaiseen verrattuna nousua kertyi lähes 15 prosenttia.
Hintojen nousun taustalla ovat ennen kaikkea alkoholiveron korotukset sekä raaka-aineiden, energian, logistiikan ja muiden tuotantokustannusten kallistuminen.
Venäjän tilastoviraston mukaan litra vodkaa maksoi huhtikuussa keskimäärin 967 ruplaa eli runsaat 10 euroa. Talouslehti Kommersantin mukaan votka oli alkuvuonna nopeimmin kallistunut kulutustuote Venäjän virallisissa hintatilastoissa.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ddba20e8-a57c-4783-bdf0-797a586c028d
Kommentit (67)
Suomessa maksaa festariliput 300 euroa, stobe siellä 20euroa, hampurilainen 20euroa, normaalissa baarissa stobe 10e, 400g jauhelihaa on 7e kaupassa + kaikki muu ruoka mihin on tullut monen euron lisähinnat kaupoissa ja IL juhlii sitä että vodkan hinta on noussut euron.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä suomessa on halpaa vodkaa ja tupakkaa.
niin, mun kulutuksella menee vuodessa tasan 0 e molempiin
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Vierailija kirjoitti:
Suomessa maksaa festariliput 300 euroa, stobe siellä 20euroa, hampurilainen 20euroa, normaalissa baarissa stobe 10e, 400g jauhelihaa on 7e kaupassa + kaikki muu ruoka mihin on tullut monen euron lisähinnat kaupoissa ja IL juhlii sitä että vodkan hinta on noussut euron.
Keskipalkka Venäjällä 900 € kuukaudessa.
Keskipalkla Suomessa 3700 € kuukaudessa.
Tämän takia meillä on Suomessa varaa kalliisiin tuotteisiin ja palveluihin. Festariliput on kalliita, mutta silti ne on joka kesä täynnä ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Vierailija kirjoitti:
Jaa, täällä maksaa vodkalitra reilu 20€? On se venäjän hinta siihen verrattuna vielä hyvinkin maltillinen.
Ostovoimaan suhteutettuna vodka on siis Suomessa huomattavasti edullisempaa. Tämä on aika yllättävää kun olen aina kuvitellut sen olevan täällä tosi rankasti verotettua. Alkoholiveroa olisi selvästi varaa vähän kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä nettopalkat nousee inflaatiota nopeammin.
Ei nouse Iigor.
https://www.hs.fi/talous/art-2000010589062.htm
Nousee, Petteri
linkkisi ei toimi, eli sitä ei olemassa ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä siitä huolimatta että venäjän väestö väheni taas 3 päivää kestävän sotilaallisen erikoisoperaation seurauksena.
Entinen presidentti on ainakin kantanut kortensa kekoon votkulin kulutuksessa.
Venäläinen sotilas on siitä omituinen otus, ettei se tarvitse ruokaa ollenkaan. Pullo vodkaa päivässä riittää pitämään elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
kiinalaisiahan ne on ominaan esitelleet jo tovin, keulalle erlainen ritilikkö ja 'oma' merkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
Lada on edelleen markkinajohtaja ja kiinalaiset myyvät kyllä autoja. Eliitti ja rikkaat saavat edelleen haluamansa auton maksoi mitä maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
Lada on edelleen markkinajohtaja ja kiinalaiset myyvät kyllä autoja. Eliitti ja rikkaat saavat edelleen haluamansa auton maksoi mitä maksoi.
Lada oli ranskalaisen Renaultin omistama yhtiö vielä pari vuotta sitten. Koko autonvalmistus ja teknologia oli länsimaisen käsissä.
Sen jälkeen kun ranskalaiset lähti ja koko autonvalmistuksen tuotantoketju romahti ei ole uusia Lada merkkisiä autoja Venäjällä kyetty valmistamaan. Ei ole komponentteja, eikä osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen sotilas on siitä omituinen otus, ettei se tarvitse ruokaa ollenkaan. Pullo vodkaa päivässä riittää pitämään elossa.
Niinhän ne monet muutkin alkoholistit elää. Litrassa vodkaa on yli 2000kcal. Siihen pari makkaraa päälle ja muuntohuumeita niin mikäs siinä on elellessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
Lada on edelleen markkinajohtaja ja kiinalaiset myyvät kyllä autoja. Eliitti ja rikkaat saavat edelleen haluamansa auton maksoi mitä maksoi.
Harmittaa se rikkaitakin kun joutuu länsiautosta maksamaan kymmenkertaisen hinnan. Samoin autojen huolto tökkii kun ei saa varaosia mistään ja jopa moottoriöljyistä on pulaa. Siihen kalliiseen mersuun kun ei kannata mitä tahansa öljyjä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
Lada on edelleen markkinajohtaja ja kiinalaiset myyvät kyllä autoja. Eliitti ja rikkaat saavat edelleen haluamansa auton maksoi mitä maksoi.
Lada oli ranskalaisen Renaultin omistama yhtiö vielä pari vuotta sitten. Koko autonvalmistus ja teknologia oli länsimaisen käsissä.
Sen jälkeen kun ranskalaiset lähti ja koko autonvalmistuksen tuotantoketju romahti ei ole uusia Lada merkkisiä autoja Venäjällä kyetty valmistamaan. Ei ole komponentteja, eikä osaamista.
Älä nyt väheksy venäläistä auto-osaamista. Kyllä Ladoja edelleen valmistetaan. Joihinkin saatu jopa ABS-jarrut ja led-valoja suunnitellaan
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/1c01eb04-0e63-4915-8fa6-cfb7a8630f…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
Lada on edelleen markkinajohtaja ja kiinalaiset myyvät kyllä autoja. Eliitti ja rikkaat saavat edelleen haluamansa auton maksoi mitä maksoi.
Harmittaa se rikkaitakin kun joutuu länsiautosta maksamaan kymmenkertaisen hinnan. Samoin autojen huolto tökkii kun ei saa varaosia mistään ja jopa moottoriöljyistä on pulaa. Siihen kalliiseen mersuun kun ei kannata mitä tahansa öljyjä laittaa.
taitaa olla niin ja näin niiden päivitystenkin kanssa uusiin autohin, eikös niitä jäänyt tiella sadoittain muutama vuosi sitten kun päivitykset estettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee Krimilläkin.
Krimin venäläishallinnon johtaja Sergei Aksjonov ilmoittaa Telegram-kanavallaan, että bensiinin käteismyynti niemimaalla keskeytetään kokonaan useiksi päiviksi.
– Kuponkeja ei ole myynnissä, eikä niitä myydä lähitulevaisuudessa, Aksjonov kirjoittaa.
Bensiinin myynnin rajoitusten syynä on Ukrainan tekemät iskut Venäjän öljynjalostuslaitoksiin ja logistiikkaan. Krimin viranomaiset asettivat Kommersant-lehden mukaan viime lauantaina AI-92-laadun bensiinille 20 litran myyntirajoituksen saatavuusongelmien vuoksi.
Krimin niemimaan suurimmassa kaupungissa Sevastopolissa AI-92- ja AI-95-laatuja on tähän mennessä saanut vain kupongeilla.
Myydyillä kupongeilla saa Aksjonovin mukaan toistaiseksi vain 20 litraa polttoainetta asiakasta kohden. Hänen mukaansa Krimin alueviranomaiset päivystävät jokaisella huoltoasemalla ja kirjaavat ajoneuvojen rekisterikilvet ylös kuponkien avulla.
Aksjonovin mukaan yleishyödylliset palvelut kuten ambulanssit, turvallisuusjoukot ja julkinen liikenne "varustetaan polttoaineella täysimääräisesti".
Aksjonov lupaa kertoa tilanteen kehittymisestä päivittäin ja pyytää Krimin asukkaita "suhtautumaan tilanteeseen ymmärtäväisesti".
Venäjä miehitti Krimin Ukrainalta laittomasti ja liitti sen yksipuolisesti itseensä keväällä 2014. Helmikuussa 2022 täysimittaiseksi sodaksi laajentuneiden vihollisuuksien aikana Ukraina on iskenyt eri puolille Krimiä ohjuksilla ja drooneilla.
Venäjä onnistui muodostamaan keväällä 2022 muodostamaan Venäjältä maayhteyden Krimille miehitettyään laajoja alueita Ukrainan kaakkoisosissa. Ukrainan droonit ovat iskeneet tälle maareitille voimakkaasti viime aikoina, mikä on vaikeuttanut miehitetyn niemimaan huoltamista.
Krimin tilanteen päivitystä bensan suhteen...kohta on kalliimpaa kuin se vodka
https://x.com/igorsushko/status/2063145499667112042?ref_src=twsrc%5Etfw…
https://x.com/Hannuska2109/status/2063171338970276197
https://x.com/wartranslated/status/2063276429945516523?ref_src=twsrc%5E…
https://x.com/ChrisO_wiki/status/2063318245013119213?ref_src=twsrc%5Etf…
https://xcancel.com/Gerashchenko_en/status/2062826794793767320
Tämä, huomioiden sikäläinen palkkatasoa, sekä työmatkojen pituus. Siitä alle 1000 euron suuruisesta palkasta kolmannes menee matkoihin tällä haavaa. Tulevaisuus näyttää vieläkin kalliimmalta....Elämä on
Seuraavaksi tulee kysymysmerkki mistä venäläiset saa uusia autoja sitten kun nykyiset hajoaa lopullisesti. Suurin osa merkeistä on täysin poissa markkinoilta ja ne mitä on saatavilla maksaa hunajaa ja mansikoita. Eikä venäläisillä ole osaamista valmistaa itse autoja.
Lada on edelleen markkinajohtaja ja kiinalaiset myyvät kyllä autoja. Eliitti ja rikkaat saavat edelleen haluamansa auton maksoi mitä maksoi.
Lada oli ranskalaisen Renaultin omistama yhtiö vielä pari vuotta sitten. Koko autonvalmistus ja teknologia oli länsimaisen käsissä.
Sen jälkeen kun ranskalaiset lähti ja koko autonvalmistuksen tuotantoketju romahti ei ole uusia Lada merkkisiä autoja Venäjällä kyetty valmistamaan. Ei ole komponentteja, eikä osaamista.
Älä nyt väheksy venäläistä auto-osaamista. Kyllä Ladoja edelleen valmistetaan. Joihinkin saatu jopa ABS-jarrut ja led-valoja suunnitellaan
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/1c01eb04-0e63-4915-8fa6-cfb7a8630f…
Kyllä ne yrittää. Valmistusmäärät on vaan tosi vaatimattomia. Tuotantolinjalta valmistuu pari tuhatta autoa vuodessa. Uusia autoja Venäjällä tarvittaisiin 1,5 miljoonaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä litra votkaa on aina maksanu tyypillisesti 7-15e. En ymmärrä missä tämä RÄJÄHDYSMÄINEN nousu on. Täällä kaikkien tuotteiden hinnat on noussu iha pilvii. 😅😅
Elä väheksy hyvää öyhötystä. Eikö Iltauutinen uutisoinut et Venäjällä on palkat nousseet. Mutta ei puhuta siitä -))!
Sit sä muistelet jotain 90 luvun hintoja, tottakai ne on noussu vuosidn mittaa ylöspäin