Missä kohtaa Raamattu kieltää tanssimisen?
Ei missään!!
Herran kansa on aina tanssinut ja hypellyt, kun on ollut jokin ilo.
Esim. pojan kotiinpaluun kunniaksi on voitu polkaista pystyyn juhlat, joissa on tanssittu.
Tanssi/karkelointi on ollut myös Jumalan ylistyksen muoto soiton ja laulun ohella.
Ks. esim.
Psalmit 30, 87, 149 ja 150
2. Sam. 6:14
Saar. 3:4
2. Moos. 15:20
Jer. 31:4 ja 13
Tuom. 11:34
Job 21:11
Luuk. 7:3!-32 ja 15:25
Ja kauniiksi lopuksi vielä Kol. 3:17
Kommentit (143)
Onneksi raamattu ei ole totta, joten ihmiset saavat tanssia niin paljon kuin lystäävät.
Vierailija kirjoitti:
Tanssia on monenlaista. Esim. paritanssi on eroottista virittelyä, sellainen ei kuulu kuin avioparin välille. Mutta taisipa itse daavidkin tanssia jumalan edessä
Silloinkin eroottista virittelyä jos lapsi tanssii vaikka vanhempansa kanssa häissään?
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset lukee Raamattua kuin Piru Raamattua.
Luulisi että Pirua ei kiinnostaisi lukea Raamattua lainkaan.
Raamatussa ei kielletä tanssimista. Erilaiset uskonlahkolaiset eivät tanssi koska pelkäävät että se johtaa sänky puuhiin vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
Vierailija kirjoitti:
Suomi oli sota-aikaan ainoa Euroopan maa, jossa oli tanssikielto.
Suomi on kieltojen maa jossa ilo on kielletty. Kun iloitset joudut kateellisten haarukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ei kielletä tanssimista. Erilaiset uskonlahkolaiset eivät tanssi koska pelkäävät että se johtaa sänky puuhiin vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Samaisen Raamatun mukaan on ihan OK että tyttäret juottavat isänsä känniin ja ratsastavat tältä siemenet sisään jos suku uhkaa muuten sammua äidin muututtua suolapatsaaksi Sodoman ja Gomoran grillijuhlia katseltuaan.
Vierailija kirjoitti:
Tanssia on monenlaista. Esim. paritanssi on eroottista virittelyä, sellainen ei kuulu kuin avioparin välille. Mutta taisipa itse daavidkin tanssia jumalan edessä
Kyllä dwerkkasi muistaakseni stringeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paritanssi ei ole millään tavalla erityisen eroottista ja vaikka olisikin, niin se kuuluu muillekin kuin aviopareille. Ei ole mitään syytä tuollaiselle ummehtuneelle paskalle, että seksuaalisuus olisi sidottu avioon mitenkään.
Daavid tanssi, kyllä vain ja oikein hurmoksessa ja ilman vaatteita, liekö ollut edes selvin päin. Jumala todennäköisesti piti kättä otsallaan ja totesi että ei jatkoon.
David on kuollut . Jeesus nousi kuolleista. Valitse sinäkin . David sentään ennusti Jeesuksen tulevan .
Älä tee huo---rin - Jeesus välttää huoruutta - irstautta. Ja patsaskultajumalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herodes nautti kun hänen silmiensä eteen tuotiin keikistelevä tanssityttö. Joten tanssimisella on eroja. Mikä on takaa-ajatuksena, kenelle tanssi osoitetaan ja mikä viesti siinä annetaan. Ja miksi tanssia sellaisen maallisen musiikin tahtiin, jossa korotetaan pettämistä ja seksiä.
Salome tanssi. Hän oli Herodeksen vaimon tytär.
Se Herodes jengi olikin sukurutsaa ja tappoi profeetta Johanneksen . Koska Johannes nuhteli ettei saa pitää veljensä vaimoa Herodes piti. Irstaudessa oli myös KLEOPATRAT .
Älä houkuttele muita synteihisi - Jeesus.
Kleptomaaninarkomaani joukko harrastaa hindujen juttuja new Age . Varokaa niiden käärme voidetta nimellä tiikerisalva tai voide.
Tappajat ei useimmin ymmärrä ehkä huumeet aiheuttaa , että he tuomitsee itse itsensä samalla . Mooses joka tappaa ihmisen tulee itse tapetuksi . Miehen pahat teot kostetaan miehen pojille Mooses . 5 Mooses kirjaa.
Silmä silmästä hammas hampaasta Mooses Jahve näkee .
Ihan Sodoman syntejä . Sodomaan tuli tulikiviä.
Minusta tanssikielto on pikemminkin Raamatun Sanaa vastaan.
T. Uskis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herodes nautti kun hänen silmiensä eteen tuotiin keikistelevä tanssityttö. Joten tanssimisella on eroja. Mikä on takaa-ajatuksena, kenelle tanssi osoitetaan ja mikä viesti siinä annetaan. Ja miksi tanssia sellaisen maallisen musiikin tahtiin, jossa korotetaan pettämistä ja seksiä.
Salome tanssi. Hän oli Herodeksen vaimon tytär.
Se Herodes jengi olikin sukurutsaa ja tappoi profeetta Johanneksen . Koska Johannes nuhteli ettei saa pitää veljensä vaimoa Herodes piti. Irstaudessa oli myös KLEOPATRAT .
Veljen vaimon (lesken) kanssa avioituminen ei ollut Mooseksen lain vastaista. Tätä olen monesti ihmetellyt.
Sukupolvien ajan porukat menee samaa käyttäytymiskaavaa.